Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 DCi w Scenic I a II, różnice


jakubbob

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Scenicu II 1.9 120 KM 2004r silnik nadawał się do wymiany (ukatrupił go serwis).

Auto trafiło do polecanego warsztatu, ale mechanik zamontował w nim silnik ze starszego Scenica, twierdzi że moc będzie ta sama, a starsza konstrukcja nie ma problemów z panewkami i generalnie jest trwalsza.

Czy ktoś się orientuje jaka jest różnica między tymi silnikami? Faktycznie jest tak, że parametry będą te same, bo moc zależy od komputera?

Dla mnie nie jest to większy problem, że pod maską będzie inny klekot, ale boję się problemów z odsprzedażą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dół silnika to ogólnie rzecz biorąc jest to samo.

W scenicu I dCi ten silnik miał 102-105KM w zależności od danych katalogowych.

W scenicu II to jest praktycznie ten sam silnik, ale jest mocno zmieniony osprzęt, inne kolektory, turbina ze zmienną geometrią i stąd się wzięły dodatkowe konie mechaniczne i dożo większy moment obrotowy.

 

Podejrzewam, że 1,9 dCi w scenicach I nie miały problemów z panewkami, bo były mniej wysilone. Maksymalny moment obrotowy wynosił 200Nm. W nowszych 1,9 120KM moment obrotowy wynosi już 320Nm w serii, czyli o połowę więcej, a konstrukcja nie była zmieniona.

 

Moim zdaniem, jeżeli dół silnika był w dobrym stanie, to być może nie zauważysz różnicy, ale ciężko będzie teraz znaleźć 1,9 dCi ze scenica/meganki I 102KM z małym przebiegiem. Ostatnie meganki/sceniki z tymi silnikami wyjeżdżały w 2003 roku, więc silnik, który wstawił mechanik ma co najmniej 10-11 lat.

Być może był stosowany jeszcze w clio/kangoo - na tych się nie znam i nie wiem czy w ogóle takie silniki były tam montowane.

 

Jeżeli chcesz to zrobić i od razu sprzedać, to kupujący prawdopodobnie się nie połapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską wyglądają tak samo? Wydaje mi się, że gołym okiem widać, że coś jest niehalo. Dziwny manewr ogólnie z taką podmianą. Ciekawe jak się CLIP będzie zachowywał z innym osprzętem niż fabryczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedzi, szczególnie meganecoupe02!

 

Silnik już jest zamontowany, pod maską nie ma wielu zmian.

Dostałem dół ze starego, za to osprzęt wszedł z nowego, więc wydaje mi się, że będzie chodziło porównywalnie z oryginałem.

Co do stanu: silnik który kupiłem był po przeglądzie i dostałem komplet certyfikatów (m.in. z hamowni, pomiar kompresji).

Pod maską nie ma wielu zmian, różnice są, ale nie widać nic na pierwszy rzut oka. Auto sprzedaję za rok i nie chcę cisnąć kitu kupującemu, więc pewnie wymianę odczuję przy sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w gre wchodzila jedynie wymiana dolu silnika - bo osprzet, wtryski i komputer by nie ruszyly w nowszej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam a jak to wygląda w drugą stronę, czy do scenica 1  2003 rok 1.9 dCi 105km mogę zamontować kompletny silnik ze scenica 2 1.9 dCi 120 km? Czy wszystko się będzie zgadzać czy będzie jakiś problem z komputerem albo mocowaniem czy czymś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krych6552 napisał:

czy do scenica 1  2003 rok 1.9 dCi 105km mogę zamontować kompletny silnik ze scenica 2 1.9 dCi 120 km?

Korzystniej, to montaż silnika 1,9 dci/131 KM z całym osprzętem i instalacja elektryczną, komputerem.

  -  Na Co Zwrócić Uwagę Przy Kupnie MEGANE II /1,9/ Dci /120 KM do roku 07.2005

Silniki 1,9 dci/131 KM  to nowocześniejsza konstrukcja, pozbawiona szeregu wad;  

   - nie miewają problemu z obracającymi się panewkami,

   - mają mocniejszą, pompę olejową, większą miskę olejową,

   - zmodyfikowaną pompę wtryskową,

   - mocniejsze wtryski ,

   - mocniejszą turbinę chłodzoną płynem,

  - zmodyfikowana odma olejowa.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam a jak to wygląda w drugą stronę, czy do scenica 1  2003 rok 1.9 dCi 105km mogę zamontować kompletny silnik ze scenica 2 1.9 dCi 120 km? Czy wszystko się będzie zgadzać czy będzie jakiś problem z komputerem albo mocowaniem czy czymś? 

21 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Papuga :?:

Tak tak, tylko pytanie leży czy da się ten 120 czy też 130 konny silnik bez większego problemu zamontować?

Czy pojawia się problemy z komputerem albo czymś innym ?

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt  5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam problemy z elektroniką, inne wtryskiwacze (kodowane, inna ilość znaków do zakodowania), starsze 1.9 nie miały zmiennej geometrii turbiny, a to jest sterowane elektrozaworem, którego nie wysterujesz starym sterownikiem. Nowy sterownik nie zadziała w starszym scenicu, bo jest na szynie CAN, a stary na linii K.

Skrzynia biegów ze starego silnika może nie wytrzymać momentu obrotowego (o połowę wyższy).

Jak dla mnie za dużo niewiadomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!