Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adaptacja ustawienie silniczka krokowego


Barył

Rekomendowane odpowiedzi

Zakręcenie zaworu na butli i wypalenie gazu z instalacji lub pojeżdżenie 1 dzień tylko na benzynie i sprawdzenie na drugi dzień czy problem wystąpi.

To czy reduktor smrodzi do dolotu łatwo sprawdzić. Po zgaszeniu silnika pracującego na gazie zdjąć wężyk z reduktora prowadzący do dolotu, na jego miejśce nałożyć inny wężyk i koniec wstawić do wody. Jak będą bąbelki, to już nie wymaga dalszego komentarza. W podobny sposób można sprawdzić wtryskiwacze gazowe, ale tu już jest więcej zachodu ze zdejmowaniem wężyków (przynajmniej u mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego droopy a jaki silniczek kupiłeś? Oryginał Magneti Marelli VDO czy jakiś zamiennik za 30zł (nawet za więcej pln. to jeden kij)?

Jeśli zamiennik to może być to wina silniczka. Jako że jest to dość delikatny mechanizm i precyzyjny zamienniki nie działają jak powinny. Silnik może mieć problem przy odpaleniu szczególnie jak jest zimno na dworze, obroty mogą być za wysokie lub za niskie, przy puszczeniu gazu mogą spaść za nisko, zbyt gwałtownie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kupiłem zamiennik, Magneti kosztuje prawie 200zł, VDO ponad 200... kupiłem taki ze średniego przedziału, nie najtańszy, ale i nie najdroższy, nie pamiętam teraz jaka firma niestety. Pojeździłem trochę na benzynce, ale nie korzystanie z gazu i zakręcenie zaworu nic nie zmieniło. O dziwo wczoraj i dzisiaj odpalił normalnie, bez pomocy, a znów korzystam z gazu. Zobaczymy co będzie, na razie niby jest OK. Sam silniczek jako taki sprawuje się bardzo dobrze, bo silnik pracuje równo na jałowym biegu, przed wymianą miał jazdy, że na jednym skrzyżowaniu trzymało prawie 1500 obrotów, dwa skrzyżowania dalej było OK, a na jeszcze następnym miał 1200 obrotów, od wymiany tutaj jest wszystko dobrze, tylko to wkurzające pomaganie przy odpalaniu się pojawiło i teraz zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam koledzy.

1.6 16v K4M 700

Miał ktoś taki problem ?:

Sparciała uszczelka pod czujnikiem MAP - falowały obroty w niekreślony sposób.

Uszczelka wymieniona i uszczelniona.

Przy okazji czyszczenie krokowego. Oryginalny VDO.

Został on wyjęty następnie na zewnętrznym testerze wysunięty do końca, rozłożony na czynniki pierwsze i dokładnie umyty.

Złożony i wsunięty na zewnętrznym testerze - nie ma mowy o jakimkolwiek wciskaniu na siłę palcem czy cokolwiek innego.

Autko odpalone trzymało około 1300obr następnie obroty spadły praktycznie od razu do 900 i tak chodził przez godzinę i teraz utrzymuje równo 700obr. W sumie zawsze tak trzymał.

Odpala od strzału i ładnie trzyma obroty ale jak się go wkręci i puści gaz to obroty spadają do około 400obr/min by po chwili pomału wrócić na 700obr. Nie gaśnie tylko spadają obroty. Za każdym dodaniem gazu tak się dzieje.

Dolot jest szczelny idealnie, EVAP przetestowany i sprawny w 100%. Cewki beru i świece NGK wymieniane 350km temu. Stało się to po uszczelnieniu dolotu - uszczelka MAP sensora padła.

Ma ktoś pomysł co może jej dolegać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrobiłeś już trochę kilometrów po czyszczeniu silniczka krokowego czy tylko tyle że godzinę auto chodziło bez dotykania pedału gazu? Jak nie to daj mu trochę czasu, zrób z 50km i jak się nic nie zmieni to wtedy zacznij szukać :)

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane około 30km w tym kilka odpaleń i gaszeń silnika. Może to za mało...

Poczekamy zobaczymy, nie gaśnie więc nie przeszkadza tylko zapala się kontrolka od ładowania a to trochę denerwuje i czasami stracha napędza czy już zgasł czy jeszcze nie ;)

Smar użyty do krokowego to ŁT-43

Edytowane przez Rommie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar użyty do krokowego to ŁT-43

I wszystko jasne.

Ten smar zupełnie nie nadaje się do tego celu. Jest za gęsty, za lepki, stąd Twoje problemy. Silniczek krokowy to dojść precyzyjne urządzenie, bolec wysuwa sie o określona precyzyjnie odległość i z odpowiednią szybkością. W tym momencie zalepiłeś cały mechanizm złym smarem co powoduje spowolnienie ruchów posuwu i złe działanie całego silniczka.

Jedynym rozwiązaniem jest rozebranie krokowca, dokładne wymycie i użycie odpowiedniego smaru.

W oryginale jest tam jakiś biały smar, ale czy to zwykły biały smar czy z dodatkiem teflonu czy jeszcze coś innego to nie wiem, a być może sprawdzi się tam smar silikonowy.

Nie wiem nie testowałem.

Smar w silniczku musi zapewniać dobry poślizg i dobrze trzymać się elementów, ale nie może być bardzo lepki, ani zbyt płynny (silniczek krokowy się nagrzewa i zły smar może z niego wyciec). Z kolei zima jak smar będzie gęsty, nie odpalisz auta.

W najgorszym wypadku jak nie uda Ci się zreanimować poprawnie krokowca czeka Cię wymiana. Nowy oryginał ok 200zł jak dobrze poszukasz.

Przy okazji czyszczenie krokowego

Jeśli coś działa prawidłowo, nie należy tego ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silniczek ustawi się bez zapalania, wystarczy kilkakrotnie włączyć zapłon, ale silnik musi być gorący, bo tylko wtedy komputer reguluje pozycję krokowego.

WD-40 się do tego nie nadaje

Edytowane przez Barył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dłuższej przerwie chcę się podzielić moimi aktualnymi spostrzeżeniami odnośnie niepoprawnych obrotów silnika w mojej megance i przy zimnym silniku.

Nie będę przytaczał całej historii, ale w skrócie:

- po wymianie sondy przy zimnym silniku i przy niskiej temperaturze zewnętrznej było falowanie wolnych obrotów, teraz raczej nie ma falowania ale wolne obroty na zimnym silniku potrafią się trzymać na poziomie 2500.

Dzieje się tak po ruszeniu przepustnicy.

Zgaszenie silnika i po ponowne jego odpaleniu obroty są normalne do czasu ponownego ruszenia przepustnicy.

Dotychczas winiłem za to silniczek krokowy.

Różne kombinacje z ustawianiem (adaptacją) i wymianą silnika krokowego) nie dawały pozytywnych rezultatów więc zacząłem sprawdzać wpływ czujników temperatury i ciśnienia powietrza w kolektorze dolotowym.

W moim przypadku odłączanie czujnika temperatury nie miało żadnego wpływy na zachowanie się obrotów silnika.

Odłączenie czujnika ciśnienia powodowało momentalny spadek obrotów do normalnego poziomu jak przy nagrzanym silniku - trochę niższe niż powinny być przy silniku niedogrzanym, a praca silnika nie była zbyt stabilna (tak jakby wypadały cykle pracy).

Po podłączeniu czujnika ciśnienia obroty automatyczne jadą do góry.

Natomiast przy innej kombinacji polegającej tylko na wyjęciu czujnika ciśnienia z kolektora dolotowego i zatkaniu otworu po nim i odpaleniu silnika wolne obroty są mniej więcej normalne i praca silnika jest stabilna.

Zmiana położenia przepustnicy powoduje zmianę obrotów, ale po jej zamknięciu obroty wracają do normalnej wielkości.

Po wyjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia powodowało niestabilną pracę silnika, a jego ponowne wpięcie stabilizowało pracę silnika, ale bez zmiany wolnych obrotów.

Sprawdzałem wskazania czujnika ciśnienia, reaguje na zmianę otwarcia przepustnicy, ale nie wiem czy ta reakcja jest poprawna.

Na podstawie tych obserwacji przypuszczam, że przyczyną tych (przynajmniej moich) kłopotów jest niestabilny sygnał z czujnika ciśnienia.

Nie mam w tej chwili możliwości zweryfikowania tego przez podmianę go na inny - sprawny, bo takim nie dysponuję.

Samochód mam do dyspozycji od czasu do czasu i to na krótko, więc dlatego to tak długo trwa.

I jeszcze jedno podczas tych eksperymentów z wyjętym czujnikiem ciśnienia, był taki moment, że odpalony silnik natychmiast gasł i trzeba było go trzymać z lekkim naciśnięciem pedału gazu.

Takie zachowanie było typowe dla silniczka krokowego, jak się nie otworzył (grzybek się całkiem wykręcił i zatkał przelot).

Tu też mogło dojść do sytuacji, że silniczek krokowy po włączeniu zapłonu nie podniósł grzybka do góry (powód na razie nie znany).

Napisałem o tym dlatego, żeby przy kłopotach z wolnymi obrotami nie skupiać się głównie na silniku krokowym, czyszczeniu przepustnicy lub lewym powietrzu.

 

Dodano: 30 maj 2016 - 08:10

Uzupełniam to co napisałem wcześniej. Wczoraj rano jeszcze raz silnik podpiąłem pod DDT2000 i sprawdziłem jak zachowuje się ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak:

Silnik zimny.

Po włączeniu zapłonu ciśnienie w kolektorze 0.996 bara (ciśnienie atmosferyczne wskazane przez program 0.998 bara)

Po odpaleniu silnika (bez dotykania pedału gazu) ciśnienie spadło do ok. 0.380-0.378 bara i tak się trzymało, obroty silnika stosownie do temperatury silnika ok 1000.Pod dodaniu gazu, ciśnienie na moment spadło do ok. 0.2 bara (pik) i podniosło się powyżej 0.4 bara. Po zwolnieniu pedału gazu obroty na moment spadły i podniosły do ok. 2000, a ciśnienie w kolektorze dolotowym ustaliło się na ok. 0.320-0.325 bara - czyli niżej. Po zgaszeniu silnika i jego ponownym odpaleniu sytuacja się powtórzyła - ciśnienie w kolektorze rzędu ok. 0,38 bara, po ruszeniu pedału gazu obroty znowu pojechały w górę, a ciśnienie ustaliło się na podobnej wysokości jak poprzednio.

Przy rozgrzanym silniku przy wolnych obrotach rzędu 760-780 (wg DTT2000, wskazówka obrotów na desce stała w miejscu) ciśnienie w dolocie było ok. 0.38 bara i po manewrach z pedałem gazu, po jego zwolnieniu wracało do tej samej wartości 0.38 bara.

To by potwierdzało moje przypuszczenie, że przyczyną kłopotów obrotami może być czujnik ciśnienia powietrza, ale żeby być w 100% pewnym, trzeba sprawdzić jakie są wskazania ciśnienia z innym czujnikiem ciśnienia i jak wtedy będą się zachowywały wolne obroty na zimnym silniku.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!