Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak na stałe wyłączyć auto START-STOP w Megane 3 1.2TCE RLINK?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy mam rozumieć, że naciśnięcie sprzęgła by ruszyć nie uruchomiło automatycznie ponownie silnika?

Dokładnie, ponieważ wyłączenie nastąpiło w momencie wciskania sprzęgła, przy redukcji biegu, kiedy chcesz szybko zredukować i ruszyć, bo się już rozejrzałeś/przejechałeś próg zwalniający (w moim przypadku był to skrzyżowanie z awarią sygnalizacji i szlaban parkingowy), ale jak koledzy pisali powyżej, system stwierdził, że toczysz się wolniutko, więc można wyłączyć silnik. Efekt - system wisi i trzeba użyć guzika, a sekundy mijają... a ty stoisz... <dobani> uwierz mi w tym momencie wydaje się to strasznie długo. <czerwona>:bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Zapewne za niedługo ktoś znajdzie niszę na rynku i zaoferuje na alegro stałe wyłaczniki tego ustrojstwa.

A czy nie jest tak, że puszczając sprzęgło samochód zapali? Jak już nie przez system SS - to "normalnie" na popych?

Czy wciskając sprzęgło wyczułeś, że silnik zgasł, więc zaraz go zapalałeś - czy jednak dokończyłeś zmianę biegu?

Ciekawi mnie to bo nie wiem czy już tym ściekać czy poczekać ;-)

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jednak dokończyłeś zmianę biegu?

Dokończenie zmiany biegu nic daje, bo silnik jest już wyłączony, a jak pisałem SS przestaje reagować, więc możesz sobie wciskać sprzęgło i zmieniać biegi do woli. Wygląda to tak jakby SS odnotował, że poszły oba sygnały, tyle że sygnał uruchomienia silnika został zablokowany przez minimalnie wcześniejszy sygnał jego zgaszenia. W efekcie SS czeka znowu na kolejny sygnał zgaszenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba - jak każdy inny zapalić na pych

Ponieważ to był moment dotaczania się, tuż przed(a może nawet już po :unsure:) zatrzymaniem, to "pych" jeśli jeszcze był, to był za słaby do ruszenia i odpuszczenie sprzęgła skutkowała tylko 100% zatrzymaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha... no to kicha...

Jeszcze mnnie naszły przemyślenia - bo to ewdietnie tak nie powinno być, bo jest to bardzi niebezpieczne - czy nie masz jakieś awarii. Ostatnio czytałem chyba jakiś test redakcyjny CHYBA Hondy CRV i tam narzekali, że system praktycznie nie działał. Po oddawaniu samochodu wskazali na to i okazało się, że system był zepsuty. Dostali inne nakilka dni i było wszystko OK.

Więc jak może się zepsuć w jedną stronę (w ogóle nie gasi silnika), to może i w druga też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niestety nie efekt "zepsucia" a efekt próby zastępowania/wyręczania kierowcy (oczywiście dla jego dobra) przez system komputerowy, który niestety nie wie w jakiej aktualnie sytuacji drogowej znajduje się auto i przy spełnionych warunkach do wyłączenia silnika robi swoje.

 

Tak na marginesie, to zapomniałem poprzednio dodać, że zapalanie na pych dla samochodów z elektronicznym zapłonem jest niewskazane.

 

A wracając do tematu to bardzo chętnie bym zepsuł ten system, tak jak w tej Hondzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednorazowo tak, jest guziczek, tyle że po ponownym uruchomieniu silnika system znowu jest aktywny :mad: , więc trzeba go znowu z guziczka :bash: co jest generalnie denerwujące, nie po to mam np automatyczne światła, żeby za każdym razem pamiętać o wyłączeniu tego ustrojstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dodano: 04 gru 2014 - 20:04

Jednorazowo tak, jest guziczek, tyle że po ponownym uruchomieniu silnika system znowu jest aktywny :mad: , więc trzeba go znowu z guziczka :bash: co jest generalnie denerwujące, nie po to mam np automatyczne światła, żeby za każdym razem pamiętać o wyłączeniu tego ustrojstwa.

 

Gdzie jest ten guzik?

Edytowane przez rysiek1231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już 4 dni ujeżdżam nowy nabytek z funkcją STOP-START. Zaoszczędziłem już pół kilograma CO2 i prawie pół godziny silnik nie pracował. Jak na razie system mega mi się podoba - nie bardzo rozumiem hejty na to - taki hejt z zasady bo tak.

Nie traktuję tej funkcji jako oszczędzacz paliwo - ale super oczekuje się na zmianę świateł czy w korku w błogiej ciszy. Cisza w moim wieku to już rodzaj ukojenia dla nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też szukałem jak wyłączyć system SS w swoim Scenicu III i rozmawiałem w tym temacie z mechanikiem, który próbował wyłączyć to z poziomu CLIP'a ale nie był w stanie.

Po kontakcie ze znajomym z serwisu udało się ustalić, że jest taka opcja ale tylko i wyłączenie poprzez odpięcie kabla na klemie akumulatora.

Wypieliśmy kabel i system faktycznie się nie uruchamia - jedyny minus takiego rozwiązania to komunikat na desce rozdzielczej "system start & stop do kontroli". Podobno niczemu to nie przeszkadza i nie powoduje żadnych perturbacji. Osobiście irytuje mnie ten komunikat na desce i pewnie włączę system ponownie i nauczę się z tym systemem jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!