Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak na stałe wyłączyć auto START-STOP w Megane 3 1.2TCE RLINK?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Też szukałem jak wyłączyć system SS w swoim Scenicu III i rozmawiałem w tym temacie z mechanikiem, który próbował wyłączyć to z poziomu CLIP'a ale nie był w stanie.

Po kontakcie ze znajomym z serwisu udało się ustalić, że jest taka opcja ale tylko i wyłączenie poprzez odpięcie kabla na klemie akumulatora.

Wypieliśmy kabel i system faktycznie się nie uruchamia - jedyny minus takiego rozwiązania to komunikat na desce rozdzielczej "system start & stop do kontroli". Podobno niczemu to nie przeszkadza i nie powoduje żadnych perturbacji. Osobiście irytuje mnie ten komunikat na desce i pewnie włączę system ponownie i nauczę się z tym systemem jeździć.

Wiem że już dawno ale jak zlokalizować ten kabel?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Potwierdzam, że sposób z wyjęciem wtyczki z aku działa :-D

Wprawdzie wyłaczenie S&S przez CLIP jest nieco lepsze (po uruchomieniu auta błąd znika sam, a w przypadku wypięcia wtyczki trzeba samemu kliknąć np. na spalanie), to jednak jest on nieinwazyjny i bezpłatny - nie musimy mieć CLIPa (płacić za niego / znać się na nim), przed sprzedażą też wystarczy tylko wpiąć wtyczkę. Uśmiechnięta buzia przy niedobijaniu auta - bezcenne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module UPC - zarządzania energią jest opcja o nazwie Start&Stop inhibition, która powinna wyłączać ten system na stałe. Nie można w prosty sposób wyłączyć SS Clipem ale w inny sposób da się. Jak ktoś będzie chciał to zapraszam, możemy zrobić test.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy takie rozwiązanie "w dowolny sposób" się sprawdzi, bo przecież jak przykleimy dwa przewody to one mogą się po pewnym czasie odkształcić i przy naciśnięciu guzika nie dotkną się. Może jakąś sprężynkę i blaszkę byłoby lepiej zamontować? Ewentualnie któreś z przewodów od guzika też powinny się zwierać w przypadku jego naciśnięcia.

 

Poza tym jakby nie patrzeć trzeba trochę ingerować w instalację, bo jak patrzałem to do tego różowego i czarnego przewodu nie da się dojść innymi kabelkami bez zdjęcia izolacji z nich, czyli lutowanie, izolowanie itd. wchodzi w grę. Łatwiej jednak wypiąć kostkę z aku ;)

 

PS. Po co kupować nowy używany guzik?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, niebianskaskurwoala napisał:

PS. Po co kupować nowy używany guzik?

 

To tak profilaktycznie by mieć swój w nienaruszonym stanie. Guzik ten jest rozbieralny i składa się z dwóch zasadniczych części. Wystarczy podważyć zatrzaski by go rozebrać. 

Co do mocowania przewodów to taki skrót myślowy. Wszystko zależy od inwencji użytkownika. Jak się ma rozebrany guzik kupiony za 10 zł to można  z nim kombinować bez żadnego ryzyka, w razie czego niewielka strata.

Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie trzeba pamiętać o wyłączaniu systemu i brak komunikatu o konieczności kontroli SS przy uruchomianiu silnika.

Fakt, pracy przy tym trochę jest ale dla tych co uwielbiają samodzielnie dłubać przy swoim aucie to nie problem:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w przycisku ss nie ma wtyczki?   Jeżeli nie, to kabelków nie trzeba kaleczyć. Są szybko złączki  i ingerencja jest znikoma.  Z budowania styków lepiej zrezygnować.  Może wystarczy podać  impuls + po zapłonie na odpowiedni pin ss.   

Metodę aniewy należy przetestować czy ss się dezaktywuje zanim silnik zaskoczy. Przycisk rozruchu puszcza się wcześniej ,nie czekając aż rozrusznik uruchomi silnik.

 

 

Dnia 7.12.2014 o 21:41, Optima napisał:

ale super oczekuje się na zmianę świateł czy w korku w błogiej ciszy. Cisza w moim wieku to już rodzaj ukojenia dla nerwów.

Rozruch diesla nie jest tak aksamitny jak w benzynie.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jednak włączyłem z powrotem wtyczkę do akumulatora, bo okazuje się, że przy takim ruchu ładowanie jest mniejsze. Jadę więc wyłączyć S&S clipem, żeby w czasie zimy się nie zdziwić, że aku niedoładowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.   Ja pisze trochę z innej strony po wymianie akumulatora wyświetla się komunikat skontroluj samochód i start stop do kontroli. Dodam że wymieniłem ten czujnik bo tamten się uszkodził. błędy clipem wykasowane a błąd dalej jest.  Przy czujniku podczas wymiany nastąpiło małe zwarcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 30.06.2018 o 02:06, mikolaj95 napisał:

Witam.   Ja pisze trochę z innej strony po wymianie akumulatora wyświetla się komunikat skontroluj samochód i start stop do kontroli. Dodam że wymieniłem ten czujnik bo tamten się uszkodził. błędy clipem wykasowane a błąd dalej jest.  Przy czujniku podczas wymiany nastąpiło małe zwarcie. 

Za aku jest w listwie rozdzielczej plusa taki mały bezpiecznik. Trzeba listwę wyjąć (odkręcasz kabelki i kilka nakrętek). Pewnie on się spalił przy zwarciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć. Odgrzewam kotleta, ale proponuję wejść na tą stronę wiele wyjaśni i pomoże. Dla nie znających francuskiego otwierać w google chrome http://www.meganers.fr/phpBB3/viewtopic.php?f=50&t=51252

Pozdrawiam

Start stop wyłączenie.png

Edytowane przez rjb
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!