Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek wydajności nawiewu po włączeniu klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Zauważyłem, że po około 30 min. od włączenia klimatyzacji (CLIMATRONIC) ilość powietrza jakie wydmuchiwane jest z kratek/ na szybę/ nogi diamteralnie spada. Nawet jeśli "ręcznie" zwiększam obroty wentylatora dmuchawy np. do 3 łopatek i kieruję cały nawiew np. na kratki to powiew jest ledwie odczuwalny (oprócz tego temp. powietrza, które jest wtedy "wydmuchiwane" jest taka jakby klima była wyłączona).

Tak jakby pod wpływem niskiej temperatury zamarzał gdzieś "kanał" przez który dostaje się powietrze. Po wyłączeniu klimatyzacji na jakieś 15 min. znowu wszystko działa jak powinno.

Zaznaczam, że problem nie jest związany z samą wydajnością klimy (w sensie temperaturą) ale ilością powietrza jakie wdmuchiwane jest podczas pracy klimatyzacji (przy wyłączonej klimie problem nie występuje).

 

Wie ktoś co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestię. Mam jednak pytanie:

Czy parownik to inaczej chłodnica klimatyzacji (bo tą wymieniałem w ubiegłym roku na nową)?

I czy zamarzający parownik może powodować również spadek wynajności samego nawiewu (po wyłączeniu klimy)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parownik jest w zespole ogrzewania iwentylacji w kabinie. On schładza powietrze. Powietrze z wentylatora cały czas przechodzi przez parownik i jak wilgoć na żeberkach zamarznie to przepływ powietrza się zmniejszy. Po wyłączeniu klimatyzacji szron rozpuści się i nadmuch wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję.

Jeszcze tylko jedno pytanie. czy takie objawy sugerują konieczność wymiany samego parownika czy np. jakiegoś zaworu, który w jego pobliżu się znajduje?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mogę jeszcze prosić o podpowiedź jak sprawdzić czy ten zawór lub parownik jest sprawny/ uszkodzony?

I czy aby się dostać do parownika trzeba faktycznie rozebrać pół auta..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co opisuje kolega to objaw zamarzania osuszacza klimatyzacji - zwróć uwagę czy w okolicy prawego przedniego nadkola nie kapie dużo wody po tym jak spadnie wydajność klimatyzacji i wyłączysz silnik. ASO zaleca wymianę osuszacza rutynowo co 2 lata lub po każdym rozszczelnieniu układ. Ja miałem takie objawy, osuszacz wytrzymał 9 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam teraz dokładnie takie same objawy jak autor tego wątku.Klima też traci wydajność po 20 -30 min.

Samochód juz ma 8 lat i nie był wymieniany osuszacz. A niestety raz do roku muszę nabić klimatyzację gdyż jest jakaś niewielka nieszczelność, której od 3 lat nie możemy zlokalizować ( pomimo kontrastu). I faktycznie jest tak, że zbiera się woda pod prawym nadkolem.

Martwi mnie tylko, że osuszacz trzeba wymieniać po każdej nieszczelności układu, jest drogi a w moim przypadku oznacza to wymianę co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manometrem tego nie sprawdzisz, ponieważ przy minimalnej innej temperaturze otrzymasz inny wynik ciśnienia. Czynnik trzeba odessać specjalną maszyną która go zważy i nabić na nowo tyle ile powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Panowie,

 

Chciałbym ponownie odkopać wątek, bo mojego problemu o którym mowa na górze nadal nie udało mi się rozwiązać. Stosując się do jednej z sugestii niedawno wymieniłem osuszczacz klimatyzacji (bo faktycznie zbierała się pod nim woda a i sam układ był wcześniej opróżniany z uwagi na wymianę chłodnicy klimatyzacji), jednak to niczego nie zmieniło.

Klima/ nawiew nadal działa poprawnie tylko przez około 45 min. a po tym czasie następuje drastyczny spadek ilości powietrza jakie jest wdmuchiwane przez kratki (oprócz tego powietrze to przestaje być wtedy schładzane). Odgłos pracy wentylatora wydaje się być niezmieniony ale efekt jest taki jakby coś blokowało przepływ powietrza. Wtedy muszę na około 10-15 min. wyłączyć klimatyzację aby wszystko wróciło do normy (na kolejne 45 min.).

 

Podsumowując: osuszacz wymieniony (na nowy), ilość czynnika sprawdzona (przy okazji wymiany osuszacza) więc chyba teraz pora sprawdzić ten nieszczęsny parownik..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze sprawdzić filtr kabinowy - czy nie jest mokry i czy kanał odprowadzający skropliny jest drożny. Tyle przychodzi mi do głowy - przy czym, jeśli kanał skroplin jest niedrożny, to zazwyczaj leje się woda spod filtra kabinowego i zalewa podłogę i schowek w podłodze od strony pasażera - to raczej byłoby zauważalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!