Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

3 miesiące temu kupiłem w salonie Peugeot używany samochód Renault Megane wraz z 6 miesięczną gwarancją. Ostatnio podczas zapłonu zaczęły falować obroty, z wydechu wyleciała chmura białego dymu, silnik zgasł. Podniosłem maskę i zobaczyłem ślady oleju w zbiorniku wyrównawczym i podniósł się poziom oleju. Na 99% strzeliła uszczelka pod głowicą. Z racji gwarancji zadzwoniłem po lawetę i zawiozłem auto do salonu, w którym skierowali mnie do ASO Renault (ta sama grupa handlowa, salon Renault po drugiej stronie ulicy). Auto czeka teraz na diagnozę usterki, po czym maja uznać czy będzie to robione z mojej kieszeni czy z gwarancji (jednorazowa naprawa do 3500zł netto). Facet w ASO przyznał, że wszystko wskazuje na uszczelkę i jutro mają mi dać znać. Powiedział również, że nawet jak mi przyznają gwarancję może być ciężko w zmieszczeniu się w 3500zł. Zasugerował, że przy takiej naprawie automatycznie musi zostać wymieniony rozrząd (poprzedni właściciel wymieniał go dokładnie rok temu). Czy faktycznie jest to konieczne? Nie można wymienić uszczelki, zaplanować głowicy i nie ruszać rozrządu? Ile taka naprawa powinna kosztować? Myślicie, że jeśli naprawa wyniesie więcej niż pozwala na to gwarancja, bądź z jakiejś przyczyny odmówią mi gwarancji mogę żądać od sprzedawcy rekompensaty w postaci pokrycia kosztów? Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sobie kolega wyobraża zdjęcie głowicy bez demontażu rozrządu?? Przecież w głowicy są 2 wałki które napędza pasek rozrządu. Jeżeli rok temu był wymieniany rozrząd to pokusiłbym się tylko na wymianę paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega skubany będzie chciał mieć gwarancje na rozrząd, a aso nie da jak wszystkiego nie wymieni i nic w tym dziwnego. Jestem bardzo ciekawy jak się zakończy sprawa, bo zawsze zastanawiałem się czy gwarancja komisowa na np.10-cio letniego grata jest ważna do puki się nie zepsuje. Można by się dziwić, że komis nie ma swojego warsztatu i nie naprawi tej usterki za połowę ceny, ale jeśli firmy są "dobrze współpracujące" to prawie wszyscy będą zadowoleni np. naprawa 5tys, kolega dopłaca 1,5 bo gwarancja do 3,5. Dla mnie wniosek jeden - nie opłaca się kupować autka od komisu z gwarancją za cenę najwyższą za dany rocznik, jeśli mamy możliwość kupić od prywatnego użytkownika za 70-80% tej ceny, mimo że nie wysprzątane na błysk.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dali gwarancję to niech teraz się boksują. Przecież ta gwarancja niczym się nie różni od tej na nowy samochód. Jak poszła uszczelka pod głowicą to niech to naprawią, a ja bym jeszcze się zastanowił nad tym czy nie powinni założyć głowicy nowej. Przecież w samochodach kupionych w salonie też czasami pada uszczelka i tam nikt nie godzi się na planowanie głowicy. A na pewno nic bym im nie dopłacał "ryzyko handlowe sprzedawcy". Wymiana rozrządu wchodzi w koszt naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Usterka została zdiagnozowana przez ASO. Stwierdzono nieszczelność w płaszczu wodnym termostatu. Zrobili kosztorys naprawy i wyszło 920zł (wraz z wymianą oleju, płynu chłodniczego). Przesłali informację do gwaranta i czekam na odpowiedź. Jeśli naprawa zostanie zaakceptowana to świetnie. Jeśli jednak uznają, że usterka nie podlega gwarancji to będzie nieciekawie. Czy to dobra cena za taką naprawę? Czy w nieautoryzowanym serwisie byłbym w stanie taniej to naprawić? Dzięki za odpowiedzi.

 

EDIT: Tak jak się spodziewałem, gwarant wymigał się od uznania gwarancji. Stwierdzili, że termostat nie podlega gwarancji, którą wykupiłem od Peugeot. ASO zeszło z ceny na 860zł co i tak jest dla mnie ceną z kosmosu. Sprzedawca ma jutro podjechać do serwisu i negocjować z nimi zejście z ceny. Rozważam zabranie auta z ASO i poszukanie tańszego mechanika oraz jednocześnie złożenie reklamacji za towar niezgodny z umową. Jutro zobaczę jak rozwinie się sytuacja.

Edytowane przez skubany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!