Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Dobig gratuluję rozwiązania problemu. Obstawiałem nieszczelną pompę bo aby odpalał od strzała paliwo już trzeba sprężać a nie dopiero zasysać. Pisałem gdzieś wcześniej, źe u mnie zawsze kręci ze 3 obroty nim zaskoczy. Będę miał ten zawór w pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Z tego co widać to mogą być różne problemy powodujące dłuższe odpalanie 2.0 dci. Ja swoją megankę oddałem wczoraj do serwisu Renault w Lesznie. Zobaczymy co powiedzą. Dowiedziałem się tylko że przy przebiegu 210000 km w 2014 roku został wymieniony rozrząd we Włoszech. Nie wiadomo dlaczego. W 2015 roku samochód został we wrześniu sprowadzony do Polski. Ja go kupiłem 30 listopada 2016 roku z przebiegiem 164900 km. Wygląda na to że licznik cofnął się o jakieś 100000 km. Czyli faktyczny (?) przebieg obecnie jest około 320000 km.

A jak rozwiązał problem djteo45, który zaczął ten wątek 4 lata temu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rybaryba napisał:

Dowiedziałem się tylko że przy przebiegu 210000 km w 2014 roku został wymieniony rozrząd we Włoszech. Nie wiadomo dlaczego. W 2015 roku samochód został we wrześniu sprowadzony do Polski. Ja go kupiłem 30 listopada 2016 roku z przebiegiem 164900 km. Wygląda na to że licznik cofnął się o jakieś 100000 km. Czyli faktyczny (?) przebieg obecnie jest około 320000 km.

Na to wychodzi. Cóż powiedzieć... Może tylko tyle, że kolejny raz potwierdza się, iż w 99% przypadków nie ma co liczyć na kilkuletniego (kilkunastuletniego) diesla z niskim przebiegiem... A jak ktoś wierzy to później się dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przebiegi to granice wytrzymałości zawsze są. Problem polega tylko na tym jak auto było użytkowane przez poprzednika. Osobiście wcześniej jeździłem Daewoo Matizem z LPG do pracy przez 9 lat. Zrobiłem nim 350 000 km. Do końca miał lany syntetyk. Nie brał oleju. Kupiec nie przestraszył się przebiegu. Stan idealny. A wracając do dCi serwis z Leszna wczoraj niby cały dzień pracował nad moją meganką i według nich wszystko gra. Jadę dzisiaj odebrać ją. Zobaczymy czy coś ustalili. Uffff, nie lubię jak nie można znaleźć przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.03.2017 o 12:34, djteo45 napisał:

Wszystkie te czujniki są sprawne, okazało się że jeden wtrysk nie trzyma ciśnienia... Czekam na nowy...

Na tym stwierdzeniu urwał się kontakt z djteo45 .

Dużo piszesz tylko nie na temat.

Co dolega Twojemu mercedesowi? 

Też długo kręci przy rozruchu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrałem z serwisu z Leszna. Dowiedziałem się że wszystko jest sprawne. Zostały bezpośrednio przeczyszczone wtryski jakimś środkiem bez ich wykręcania i do baku został wlany środek na przeczyszczenie układu paliwa. Odebrałem megi we wtorek i nie była odpalana jeszcze. Dzisiaj wieczorem sprawdzę po długim postoju jak odpala. I w trasę na Węgry - 800 km. Dam znać jak przyjadę.

Z ciekawych rzeczy jakie usłyszałem w serwisie - po odpaleniu jest krótkotrwały brak synchronizacji wałka rozrządu zaworów ssących. Później jest OK. To najprawdopodobniej po wymianie rozrządu we Włoszech gdzie mogli wstawić wałek o innych numerach. Tak twierdzi serwis. I jeszcze jedno - gdybym chciał wymienić świece żarowe (mam jeszcze te stare 11V) na szybkiego grzania 7V to .... nie mam takiej możliwości (jestem udu...ny?). Serwis w Lesznie stwierdził że nie można, bo clip nie widzi sterownika, czy coś podobnego. Panowie!!! o co chodzi, jest to możliwe?

Jak ktoś coś kuma z tego to proszę o wyjaśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, rybaryba napisał:

Z ciekawych rzeczy jakie usłyszałem w serwisie - po odpaleniu jest krótkotrwały brak synchronizacji wałka rozrządu zaworów ssących. Później jest OK. To najprawdopodobniej po wymianie rozrządu we Włoszech gdzie mogli wstawić wałek o innych numerach.

Tu Ciebie ściemniają.

Rozrząd się wymienia przy 300 tkm.

Synchronizacja jest jedna do zapłonu. Może warto ten czujnik wyczyścić (łatwy dostęp).

Opóźnienie zapalenia silnika może być spowodowane brakiem ciśnienia paliwa, czyli brakiem zezwolenia na wtrysk. To jest częsty przypadek.

Jeśli chodzi o świece to jest możliwość wgrania softu z zakresem 7V. Zadzwoń do ASO do Wrocławia.

Świece 7V się wykańczają bardzo szybko jak ktoś robi podwójne grzanie.

Poczyniłbym wszystkie kroki, żeby pozostać na 11, bo kultura pracy silnika jest znacznie lepsza. Miałem 11, później 7, które padały jak muchy i od trzech lat ponownie 11V.

Kupowałem je gdzie popadło i z 3 kompletów wybrałem 6 dobrych.

To co piszę sprawdzałem w dwóch samochodach. jeden miał silnik 704 i drugi 742.

Skojarzyłem - najbliżej masz do Poznania. Napisz do Brudi z forum Laguny Polska i kwestia zmiany softu sterownika silnika zostanie rozwiązana. On pracuje w ASO w Poznaniu i był Bosem Regionalnym Wielkopolski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.06.2018 o 13:58, rybaryba napisał:

Zostały bezpośrednio przeczyszczone wtryski jakimś środkiem bez ich wykręcania i do baku został wlany środek na przeczyszczenie układu paliwa.

Czy użyto tego środka ( ja na 100 % chciałbym znać co to za środek czyszczący/ścierny) bez Twojej wiedzy?

Wtryski czyści się ultradźwiękami na stanowisku. To może być początek ich końca.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie po powrocie z trasy. Zrobiłem po wizycie w ASO Leszno 1630 km. W tym 2x 790 jednym ciągiem a resztę na miejscu na Węgrzech. Nie ma żadnej poprawy w odpalaniu. 

jabrze - "Synchronizacja jest jedna do zapłonu. Może warto ten czujnik wyczyścić (łatwy dostęp)." - możesz mi dokładniej podpowiedzieć gdzie ten czujnik się znajduje. Najlepiej zdjęcie.

jabrze - "Jeśli chodzi o świece to jest możliwość wgrania softu z zakresem 7V. Zadzwoń do ASO do Wrocławia." - ok, spytam o to. Przekonałeś mnie do 11V świec. Będę już zbierał.

jabrze - "Napisz do Brudi z forum Laguny Polska i kwestia zmiany softu sterownika silnika zostanie rozwiązana. On pracuje w ASO w Poznaniu i był Bosem Regionalnym Wielkopolski." - spróbuje się skontaktować.

Andrzej-2010 - sam się wstydzę, że nie dogadałem sprawy z wydrukami lub innymi papierowymi danymi. Czuje ból z tyłu ...

Dzięki Panowie za sugestie. Mam jeszcze jedno spostrzeżenie z trasy. Akumulator ma 4 lata (produkt budżetowy JENOXA) . ASO twierdzi, że jest w porządku na pomiarach. Przypomniało mi się że zimą gdy długo kręcił nagrałem telefonem spadki napięcia. Pomiar prostym miernikiem za 19,90 zł.

- 12,15V napięcie przed rozruchem po staniu samochodu przez tydzień przy -12 stopni mrozu

- podczas odpalania 11,97V,  11,16V, 11,03V,  9,05V,  5,03V,  7,70V,  10,29V, 11,19V. Po odpaleniu (około 7 sekund kręcenia) 14,40V.

Dzisiaj po 10 godzinach od wyłączenia silnika zmierzyłem gęstość elektrolitu. We wszystkich celach 1,26 g/cm3. Nie mam możliwości sprawdzenia na nowym akumulatorze a nie chcę kupować aby kupić. Sprawdziłem ten akumulator w punkcie sprzedaży akumulatorów (w kwietniu). Samochód rozgrzany. Dodam, że na gorącym silniku nie mam aż takich problemów z odpalaniem. Po około 5 minutach od wyłączenia silnika sprzedawca podłączył urządzenie gdzie na wydruku było że ma prąd rozruchowy 707Ah, napięcie 12,7V. Oświadczył że akumulator jest bardzo dobry i nie należy kupować nowego.

Musiałem o akumulatorze napisać bo szukam wszędzie. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!