Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II phII ciężko pali.


djteo45

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 9.06.2018 o 14:56, jabrze napisał:

Poczyniłbym wszystkie kroki, żeby pozostać na 11, bo kultura pracy silnika jest znacznie lepsza.

Miałem 11, później 7, które padały jak muchy i od trzech lat ponownie 11V.

Świece nowe 11 V są niedostępne w sprzedaży.

Pomiar napięcia po 5 minutach od zgaszenia silnika jest niemiarodajny.

Zmierz napięcie rano, przed rozruchem. Powinno być co najmniej > 12,5 V.  

Do pomiaru sprawności akumulatora, służy tester ( aso, punkty serwisowe akumulatorów ).

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zmierz napięcie rano, przed rozruchem. Powinno być co najmniej > 12,5 V. 

Kiedyś mierzyłem wielokrotnie przed rozruchem i nigdy nie było 12,5V. Zawsze poniżej, ale nie pamiętam dokładnie. Gdzieś na tym forum lub na forum laguny wyczytałem, że napięcie nie do końca jest miarodajne. Dlatego kupiłem aerometr. W zimę miałem gęstość 1,24 a teraz 1,26 g/cm3. Nie wiem czy pogoda ma znaczenie, czy jakiś inny czynnik na to wpłynął. Zmierzę napięcie rano w poniedziałek jak będę ruszał do pracy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas rozruchu.

Jeżeli spadnie ono poniżej 10 V, to zwykle znaczy, że bateria jest już zużyta .

Tak zrobiłem zimą przy minus 12 stopniach - poprzedni post.

 

7 godzin temu, rybaryba napisał:

- 12,15V napięcie przed rozruchem po staniu samochodu przez tydzień przy -12 stopni mrozu

- podczas odpalania 11,97V,  11,16V, 11,03V,  9,05V,  5,03V,  7,70V,  10,29V, 11,19V. Po odpaleniu (około 7 sekund kręcenia) 14,40V.

 

Przed chwilą wróciłem od auta bo musiałem sprawdzić napięcie. Zmierzone po podłączeniu miernika 12, 48V i rosło przez 5 minut do 12,55V. Tak ma być? Po zapaleniu świateł mijania 12,15V a długich 11,95V. Aku chyba zdrowy!? Co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam po dwóch latach od ostatniego powyższego wpisu. Megane dalej mam i śmigam. Przez ten czas wymieniłem akumulator, czujnik położenia wału i posprawdzałem wiele innych elementów mogących mieć związek z odpalaniem. Odpalanie dalej było długie. Rok temu musiałem wymienić koło pasowe wału (renault zaleca wymianę co 160000 km) które poprzez rozwulkanizowanie zniszczyło również sprężarkę klimy.  Ten wydatek, prawie 3000 zł. spowodował, że przestałem lać uszlachetniacz oleju napędowego kleen-flo 933 do ropy, bo się skończył. Po jakimś czasie samochód odżył. Pali na dotyk od roku czasu. Nie wiem czy to jest powodem. Może wtryskiwacze piezoelektryczne jakie są w moim aucie nie przyjęły takiej mieszanki?

Podsumowując - auto odpala od razu. Bez względu na porę roku. Dzięki wszystkim, którzy mi pomogli. Każdy wpis coś wniósł. 

Aktualny przebieg 301000 km (+ około 100 tyś. skręcone przez handlarza). Korekty wtryskiwaczy z maja: 0,4: -0,3: -0,5: 0,4. Nie mogę wtryskiwaczy wyciągnąć na stół bo u tych fachowców u których byłem boją się ukręcić śruby. Ciśnienie sprężania (po wykręceniu świec żarowych) na wszystkich garkach 19 kg/cm2. Zegar ze wskazówką. Ten wynik jest słaby, ale zobaczymy.

Jeszcze raz dzięki wszystkim a w szczególności jabrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rybaryba - dzięki kolego za dobre słowo. Masz bardzo ładne korekty przy niskim sprężaniu w cylindrach. Cieszę się, że Ci się udało fajnie ogarnąć poważne usterki i samochód dalej hula. Te adoptowane silniki od Nissana są wdzięczne, chociaż do ekonomicznych nie należą.

Zmieniałeś już łańcuch, czy dwumasę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2020 o 10:31, rybaryba napisał:

Ciśnienie sprężania (po wykręceniu świec żarowych) na wszystkich garkach 19 kg/cm2. Zegar ze wskazówką.

Ten wynik jest słaby, ale zobaczymy.

Będzie dużo palił,

Konieczny remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Będzie dużo palił,

Konieczny remont silnika.

Remont samego słupka przewyższa wartość samochodu. Jeśli nie ma asymetrii tak jak u kolegi to koniecznością będzie zaślepienie EGR, żeby wolne obroty za mocno się nie kołysały po 45 sekundach po odpaleniu silnika, a zejść można nawet do 16 ATM. Dbając o smarowanie spokojnie przejeźdźi jeszcze jedną setkę. Opary z odmy trzeba wyprowadzić przez dodatkowy filtr (separator) na zewnątrz, a nie powtórnie przez turbinę.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 13.06.2020 o 10:31, rybaryba napisał:

Ciśnienie sprężania (po wykręceniu świec żarowych) na wszystkich garkach 19 kg/cm2. Zegar ze wskazówką. Ten wynik jest słaby, ale zobaczymy.

Pamiętaj, że ten silnik ma stopień sprężania 15,6:1 i tu nie będzie 28 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 kg/cm2 to w przeliczeniu będzie 18,62 bar. Bardzo mało jak na diesla, przy tej kompresji powinien ciężko palić, a jest u ciebie odwrotnie. Więc pomiary chyba wykonane niedokładnie. Ze wzoru na obliczenie ciśnienia wynika, że dla 1:15,6 powinno być ok 30 bar dla nowego silnika

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie jest mało, ale ten silnik często obarczony jest spadkiem kompresji na 4 cylindrze, czego nie ma u @rybaryba i przy dużej energii dostarczonej do rozruchu poradzi sobie do minus 10 stopni. Poniżej będzie sporo jasnoniebieskiego dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich:

- dwumasy nie wymieniałem, łańcuch był wymieniany w 2014 roku przy przebiegu około 200000 we Włoszech (wcześniej gdzieś pisałem na forum)

- aktualne spalanie na dystansie 136000 km wynosi 6,52 l/100 km (notuje wszystko)

- EGR mam wyłączony elektronicznie z powodu ukręcenia zębatki plastykowej obracającej przelot spalin już ze 2 lata

- nie zamierzam remontować silnika bo to, jak napisał jabrze jest nieopłacalne. Mam zamiar przejechać nim jak najwięcej kilometrów i przy przebiegu 400000 znowu zrobić pomiary. Noszę się tylko z zamiarem wymiany świec żarowych (mam jeszcze wolno grzejące oryginalne od początku) bo myślę że ich sprawność też spadła. 

- nie byłem przy pomiarze ciśnienia sprężania, nie wiem czy fachowo to zrobili i przy jakiej temp. silnika. Następnym razem poszukam warsztatu gdzie będę mógł uczestniczyć wzrokowo przy pomiarach

Cieszę się że Meganka odpala normalnie, przyspiesza i na tempomacie jeżdżę 200/h. Dodam tylko, że bierze olej i co 3000 km dolewam 0,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej leci przez turbinę przy dużych obrotach. Zregenerowałem jak przekroczył litr między wymianami. Mi się zaczęła zacinać zmienna geometria i utrudniało depnięcia do wyprzedzania.

Nie zmieniaj świec na 7V bo zimą nie odpalisz. Ja już je miałem i wróciłem do 11V. Na czas zdążyłem dokupić używane na zapas z czego dwie mam jak nowe. Trwałość 11V jest nieporównanie większa od 7V. Można je podgrzać dwukrotnie bez obawy uszkodzenia. Spalanie masz rewelacyjne dla tego silnika. Tylko w trasie potrafię zejść niżej jeśli ograniczę prędkość do 120. Jazda na tempomacie powoduje minimalny wzrost paliwa.

Jeśli chodzi o Twój pomiar sprężania to nie sądzę żeby był dobrze zrobiony. Do tego podłączają  baterie akumulatorów. Ja miałem wkręcone cztery tensometry we wszystkie świece, wyłączony zapłon i start do pomiaru za pośrednictwem gniazda OBD2. Cały zapis cyfrowy był na wydruku.

Tobie Aku starczył na 20 sekund kręcenia, czyli po 5 na cylinder. Później rozrusznik miał mniej niż 188 obrotów. Przypuszczam, że o 2-3 kg/cm2 jest zaniżony.

W czasie jazdy słyszysz do jakiej prędkości silnik cicho pracuje i warto jej nie przekraczać. U mnie tak jest do 155. Od nowego było to 170, ale przebieg zrobił swoje.

Wtedy też nadmiernie rośnie chwilowe spalanie. Ta bezpieczna długotrwała granica jest w okolicy 9 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!