Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zima większe spalanie gazu?


ipopeki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, posiadam Reno megane 1.6 90km coupe w sierpniu kupiłem go i tak wydaje mi się ze teraz przy niskich temperaturach pali mi więcej gazu tzn latem przy zalaniu 32l robiłem 300-310 km teraz zalewam 34l i robie 270 km moje pytanie brzmi czy to jest normalne czy coś może być uszkodzone?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info to mogę odetchnąć :D a już zauważyłem, że właśnie dłużej na benzynie jedzie ale jak to normalne to nic tego nie zmieni :D o i odrazu zapytam czy zbiornik na gaz jakoś na zime zwiększa swoją objętość tzn wiem, że zwiększa tylko pytanie brzmi czy wtedy lać na full czy zostawiać zapas?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i odrazu zapytam czy zbiornik na gaz jakoś na zime zwiększa swoją objętość tzn wiem, że zwiększa tylko pytanie brzmi czy wtedy lać na full czy zostawiać zapas?

Co się zwiększa? Pojemność?? Chyba kolega żartuje. Pojemność jest stała i zawsze do zbiornika wchodzi 80% jego pojemności. W zimę zmienia się jednak skład gazu (stosunek propanu do butanu w mieszance paliwowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem normalne, że przy niższych temperaturach pali więcej, nie tylko gazu, zauważysz również że dłużej będziesz potrzebował jechać, zanim przerzuci na gaz :)

No ale sam sobie zaprzeczasz :mrgreen:

Jeżeli zimą dłużej się musi zagrzać (by przełączyć na LPG) - więc dłużej jedzie na benzynie. To oznacza, że spalanie na LPG będzie niższe. Gdy na jednym tankowaniu zbiornika LPG robił 300km, a teraz zanim się przełączy na LPG musi jechać kilometr czy dwa dłużej - to na jednym tankowaniu zbiornika zrobi zamiast dotychczasowych 300km - np. 320km.

Po drugie temperatura otoczenia na SAMO spalanie LPG nie powinno mieć znaczenia - bo LPG zawsze pracuje w tym samych warunkach - czyli od momentu gdy silnik ma 30'C. To oznacza, że całą "brudną" robotę jazdy na ssaniu i rozgrzewania zamarzniętego silnika odwala benzyna (Pb), a gazika włącza się gdy silnik ma swoje 30'C

Zwiększone zużycie paliwa zimą wynika wg mnie głównie z wydłużone okresu jazdy na ssaniu (wzbogaconej mieszance). Ale z drugiej strony nie jeździmy na klimie - więc bilans nie jest aż tak niekorzystny.

Bardziej był by skłonny do stanowiska, iż spalanie zmieniło się w związku ze zmianą mieszanki LPG na stacji.

 

Dodano: 01 lis 2014 - 10:14

Acha no to mam odpowiedź dlaczego zima wchodzi mi więcej gazu do butli. :)

Jeżdżę na LPG już kilkanaście lat i nie zauważyłem, by zimą wchodziło mi więcej gazu. Za to w poprzednim samochodzie jak padł zawór bezpieczeństwa (który terkocze i odcina dopływ gazu) to zacząłem więcej tankować. Mając świadomość awarii zaworu - sam ograniczałem ilość tankowania by nie było za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zauważyłem w ostatnich zimnych dniach, że znacznie opóźnił się moment przełączenia z benzyny na gaz, tzn. wskazówka temperatury dochodzi już prawie do drugiej kreski wskaźnika. Natomiast jak zdarzy się, że przyhamuję po przekroczeniu pierwszej kreski na wskaźniku temperatury to przełączenie następuje wcześniej. Płyn w układzie chłodzenia był wymieniany w lipcu, jest go w odpowiedniej objętości, nie ma problemów z działaniem ogrzewania w kabinie. Co może być przyczyną powyższej sytuacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem w ostatnich zimnych dniach, że znacznie opóźnił się moment przełączenia z benzyny na gaz, tzn. wskazówka temperatury dochodzi już prawie do drugiej kreski wskaźnika.

Proste reduktor ma lepsze chłodzenie i wolniej dochodzi do nastawionej temperatury przełączenia.

Natomiast jak zdarzy się, że przyhamuję po przekroczeniu pierwszej kreski na wskaźniku temperatury to przełączenie następuje wcześniej.

na to nie znajduję sensownego uzasadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie zastanawiałem nad spalaniem ponieważ kilka miesiecy temu Megana spalała 8/100 a teraz spalanie dochodzi do 11/100 i zastanawiam sie czy to przez warunki czy raczej należy udać sie na regulacje do gazownika. Przypomne że mam zwykła sekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomne że mam zwykła sekwencje.

A czym się różni od tej niezwykłej, albo inaczej czym ta niezwykła różni się od zwykłej?

Ja bym zaczął od sprawdzenia jak działa sonda lambda oraz czy rura wydechowa brudzi palec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!