Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujniki ciśnienia w oponach


harc2000

Rekomendowane odpowiedzi

I jak Ci spadnie ciśnienie np. w prawym tylim kole to komputer sygnalizuje właśnie to koło czy inne?

Jak zmieniłem koła na zimowe, to jeszcze nie miałem takiej sytuacji.

Właśnie, gumiarz szukał w letnich kołach tych gumek z kolorami, bo chciał zrobić to samo w zimowych, niema ich.

Na wiosnę przekładka z powrotem i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wywody teoretyczne to trochę nie na miejscu. Później będzie powielanie błędnych informacji.

 

W aktualnym systemie w najnowszych meganach (na pewno z Handsfree) nie ma znaczenia gdzie założone jest koło, wyłapuje samemu. Dodatkowo nie trzeba programować nowych czujników (nie ma w kompie takiej możliwości), jedynie ciśnienie w kole je aktywuje (jak są nowe - jednorazowo) i tyle. Wentylki bez żadnych gumek. Zatem informacja dla niektórych, bo nie wyłapali, są nowsze systemy niż te co macie w aucie i proszę to zaakceptować.

 

A jak ktoś się boi, że mu odczyta ciśnienie z innego auta to lepiej niech omija na drodze wszystkie renault i nissany, a już na pewno nie wolno stanąć obok na światłach. ;P

Dodatkowo niech składuje drugi komplet kół w innym mieście. Ja wole trzymać w garażu gdzie auto.

 

Potwierdzam co napisał kolega powyżej. W sobotę zmieniłem w mojej megi III ( handsfree )felgi i opony na zimowe wraz z nowymi czujnikami VDO. Nic nie trzeba programować, po kilku kilometrach ciśnienie pokazało się na wyświetlaczu. Wróciłem do garażu i zmieniłem koła miejscami. Też nie było żadnego problemu. Po około 5 km czujniki zostały odczytane przez system.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, to dlaczego w instrukcji wyraźnie jest napisane, że koło musi trafić w to samo miejsce a czujniki oznaczone są kolorem?

 

I instrukcja o tym mówi i nadmienia, ze zależnie od wersji. Wzmianki o gumkach też są ale "w zależności od wersji pojazdu".

Dodatkowo, że system może podać faktyczne położenie kół dopiero po paru mintach.

Strony 2.22 i 2.23.

Piszą też, że zamiana kół wymaga wykonania ustawienia parametrów początkowych systemu. A jak to robić jest oposane stronę wcześniej w instrukcji.

Edytowane przez lukas_wrocek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się przypomnieć z pytaniem sprzed kilku postów o sygnał dzwiękowy i komunikat o serwisie bo sezon zimówkowy tuż tuż i nie wiem czy jest sens kupować felgi bez czujników czy darować sobie tę przyjemność za ponad 1000zł i jeździć co sezon na wymianę opon:

 

Chciałbym jeszcze się upewnić czy brak czujników ciśnienia skutkuje tylko komunikatami na desce rozdzielczej (co można jeszcze jakoś znieść) czy również jakimiś sygnałami dźwiękowymi, a jeśli tak to czy pojedynczymi na początku (co również możnaby znieść) czy ciągłymi (co w zasadzie eliminuje jazdę bez czujników)? W poprzednich postach czytałem także, że przy braku czujników świeci się komunikat o serwisie, jak zatem rozróżnić czy ten komunikat dotyczy tylko braku czujników czy jakiejś poważnej awarii?

 

Dzisiaj chciałem to sprawdzić odkręcając tylne koło z czujnikiem i oddalając je od auta i powiem szczerze, że jedyna zmiana jaką zauważyłem to poziome kreski w miejscu wartości ciśnień na samochodziku, żadnych kontrolek, żadnych sygnałów dzwiękowych, ale nie wiem czy żeby pojawił się jakiś komunikat/sygnał nie trzeba się np. przejechać autem. Podczas tych prób naciskałem też przycisk dotyczący zmierzenia ciśnienia w kołach ale niczego to nie zmieniło - co dziwne nawet nie pojawiały się wartości ciśnień w 3 innych kołach które były w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to da? Nie chcę wiedzieć czy czujniki są przypisane do konkretnych miejsc tylko na ile uciążliwy (pod względem komunikatów i sygnałów dźwiękowych) jest brak czujników i czy da się bez czujników po prostu jeździć autem (bo jeśli skutkuje to np. ciągłym sygnałem dźwiękowym to się nie da a jeśli jest to tylko jakaś kontrolka na desce rozdzielczej to można się do tego przyzwyczaić, gorzej jeśli wyświetla się informacja o serwisie - o której już gdzieś czytałem na tym forum - bo jak wtedy odróżnić czy chodzi tylko o brak czujników czy o inną poważną awarię)? Tak więc jeśli ktoś zna odpowiedzi na te konkretne pytania to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wczoraj miałem alarm w Megi 3 związany z niewłaściwym ciśnieniem w kołach : " sprawdź ciśnienie w oponach".

Według pomiarów dokonywanych przez komputer wynikało że oba koła lewe mają ciśnienie poniżej 2 atmosfer.

Pojechałem na stację paliw , dopompowałem powietrze , na analogowym mierniku ustawiłem ciśnienia na przednich kołach 2.3 a na tylnych kołach 2.1

Naprawdę się starałem żeby było dokładnie i równo.

Jak ruszyłem , to komp w meganie pokazał bardzo rozbieżne wartości , widać je na fotce.

I komu tu wierzyć? Czy możliwe jest , że ten komp w aucie aż tak źle mierzy ciśnienie w kołach?

post-195-0-55293100-1452099642_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie martwią te różnice w odczytach ciśnienia.

Może podjadę na inna stację paliw i sprawdzę tam to ciśnienie w kołach innym miernikiem.

A czy da się wyłączyć to sprawdzanie ciśnienia w kołach?

Zaczyna mnie denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ekonomiczne spalanie :-) Im wyższe ciśnienie tym mniejsze opory toczenia czyli silnik potrzebuje mniejszej siły do napędu auta, a tym samym jest taniej. Z minusów to na pewno zawieszenie mocniej dostaje w kość i samochód może zachowywać się mniej stabilnie na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!