Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy a jak sprawdzić poprawność działania termostatu w 1.5 dci? Nad filtrem oleju są dwa cienkie węże, jeden wychodzi z silnika, a drugi biegnie do zbiorniczka wyrównawczego. Ten wychodzący z silnika powinien być w miarę gorący a ten drugi ciepły kiedy termostat działa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam dokładnie ten sam problem w moim dCi. Osiągniecie dwóch pól przy -8 to nie lada wyczyn i często odbywa się po przejechaniu 15km. Na autostradzie przy prędkości 100-110km/h także silnik się wychładza do jednego pola. Gdy wyjadę z miasta (dwa pola) i jadę 90km/h także temperatura spada do jednego pola. "Anomalie" ustępują gdy temperatura na zewnątrz nie jest niższa niż -5. Wychodzi na to, że dCi tak ma. Także zastanawiałem się nad wymianą termostatu na wiosnę ale po przeczytaniu Waszych wpisów widzę, że mija się to z celem

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo jak kolega Atomic. Byłem na diagnostyczne w ASO i wszystko jest ok. Czytałem, czytałem, rozmawiałem osobiście z użytkownikami 1.5 dCi i oni mówią, ze mają tak samo. Jest to denerwujące trochę, ale : w kabinie mam ciepło, nie widać szczególnego wzrostu spalania. Jestem kompletnym laikiem mechanicznym, jednak skoro w ASO sprawdzali go przez 2h, stwierdzili,że wszystko jest ok, mam to na piśmie, to chyba trzeba przeczekać niższe temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od kiedy mam samochód od jakiegoś miesiąca ani razu nie zapaliło się drugie pole, jadę w poniedziałek pod komputer i może coś wyjdzie.

 

Proszę nie mieszać innymi sprawami w konkretnym temacie z nim nie związanymi.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Chciałem odkopać ten temat, w moim megane 1.5 dci od kiedy go mam od grudnia ani razu nie zapalił mi się ten drugi blok wskazania temperatury, ostatnio grzebałem przy samochodzie więc wymieniłem termostat na oryginalny i zalałem nowy płyn chłodniczy bo ten u mnie był jakiś pomieszany żółty z zielonym i strasznie śmierdział. Teraz wygląda to tak, że temperatura idzie do około 76 st i zaczyna spadać ( wąż chłodnicy robi się ciepły ) czyli termostat zaczyna się otwierać. Spada do około 73 st i tak trzyma czy w mieście czy na trasie. Układ odpowietrzyłem i nie wiem co jest, czujnik zdaje się być dobry, przy 50 st zapala się pierwszy blok wskaźnika. Czy ten typ tak ma, nie wiem czy sobie odpuścić ten temat i poczekać aż będzie cieplej czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta, w ASO i wszystko jest OK... hahahaha! Też tak twierdzili. Termostat otwierał się przy 78-79 st. Kazałem przeczytać mi na głos, jaka jest temp. otwarcia w service manual. No i jest 83 stopnie. A "druga kreska" to 80 stopni. Po wymianie termostatu wszystko jest ok, druga kreska się zapala i potem już nie spada. Wymiana była na gwarancji.

 

Przejedźcie ze 20km, jeśli po tym się nie zapala druga kreska, to termostat do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś też rozwiązałem ten problem, u mnie był walnięty czujnik temperatury po jego wymianie zapala się drugie pole to jest 80 stopni, a termostat otwiera się 83 stopnie. Pierwsze pole zapala się przy 50 stopniach. Auto w trasie trzyma około 85 stopni, po mieście z ogrzewaniem ciężko dojść do temp roboczej bo dużo pochłania nagrzewnica, ale w trasie jest ok. W serwisie tylko ściemniają, to auto musi trzymać około 83-85 stopni zimą i wtedy mniej pali. U mnie z tego co widzę jak osiągnie 76 stopni obroty spadają do 850 na min. Termostat musi pracować i albo zamyka albo otwiera duży obieg żeby wychłodzić lub dogrzać silnik i nie dajcie się zbyć w serwisie

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja tak miałem. Byłem świeżo po wymianie całego termostatu. Podpiąłem sobie od razu ELM z aplikacją Torque, żeby sprawdzić jakie wartości osiąga termostat po wymianie na nowe, jakież było moje zdziwienie jak doszło do takiej sytuacji: z warsztatu wskoczyłem po 1km na obwodnicę i gaz do dechy (żeby osiągnąć przelotową prędkość 120km/h) - i obserwuję: temperatura w aplikacji rośnie powyżej 100, 110, (zapaliło się pole powyżej, ale jeszcze nic na czerwono się nie zaświeciło). Zacząłem się trochę stresować, że nie odpowietrzyli układu po wymianie, temp w aplikacji pokazała 123 st. C. i wtedy termostat się otworzył, temp w aplikacji spadła do 90 st. C. pole na wyświetlaczu zgasło i już wszystko śmigało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Bardzo odświeżę ten temat. Mianowicie nabyłem takie cudo i też mam problem z temp. jednak po podpięciu do ECU kompa w trakcie jazdy nie wygląda to tak jak opisujecie ponieważ temperatura jest w przedziale 60-70 st.C więc stąd na wskaźniku tylko 1 blok się wyświetla. Moim zdaniem silnik jest wysoko wydajny stąd ta temperatura jednak nie uważam aby to było dobre dla silnika i zastanawiam się jak go dogrzać. Macie jakieś pomysły lub doświadczenia ?? Duży obieg jest zamknięty więc termostat jest ok, a w związku z tym np. zasłonięcie trochę chłodnicy nie wiele pewnie da skoro nawet jej układ się nie załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jeździsz autem w trasie czy po mieście? 60-70 st.C to mało, silnik po dłuższym czasie w zależności od temperatury na zewnątrz i stylu jazdy powinien osiągnąć temperaturę pracy. U mnie np czujnik temperatury działał tylko do temperatury 75 st. C, wymieniłem na nowy i do tamtej pory zawsze zapala mi się drugi blok wskaźnika, prędzej czy później, ale się zapala 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!