Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z LPG


AnnaMaria87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, we wrześniu stałam się szczęśliwą posiadaczką Magdaleny. Auto póki co sprawuje się bez zarzutu:) jestem zwolenniczką LPG tzn. lubię dużo jeździć autem więc dla mnie to najbardziej opłacalne. Założyłam instalacje gazową BRC... Wszystko byłoby super gdyby nie dwa małe problemy. O jednym już trochę poczytałam i wiem że Magdaleny tak po prostu mają - opada poziom paliwa bo komputer obniża wskaźnik na podstawie przejechanych km... PODOBNO mam założony EMULATOR? Więc problemu nie powinnam mieć a jednak... Może to błahostka ale WKURZAJĄCA skoro dałam już tyle za instalacje i niby dopłaciłam 100 za ten emulator no to chyba powinno być cacy... czytałam o jakiś testach MODE? po czym poziom paliwa wraca.... Jak to mam wykonać u siebie w aucie? (dodam że nie jestem pewna czy moje auto to ph I - choć wikipedia tak twierdzi :) ) - rok produkcji auta to wrzesień 2003 :)

Czy to jest możliwe, że gazownik założył mi powiedzmy dwa emulatory, które nie spełniają zadania? Jeśli tak to jak mogę rozwiązać problem, może macie jakiś SPRAWDZONY emulator?

Drugi problem pojawił się po jakimś czasie jazdy na LPG zaraz po założeniu tego problemu nie było - auto było już na regulacji chyba gazownik podniósł mi temperaturę przełączania.... a problem nadal jest sytuacja wygląda tak, że po przełączeniu na LPG przez jakąś chwilę auto nie reaguje na pedał gazu jak powinno przy przyspieszaniu powiedzmy na 2 czy 3 jest tak jakby.... dziura? Po czym auto wchodzi na obroty, nie za bardzo wiem, jak to opisać po jakimś czasie wszystko jest gites.

I jak już w sobotni poranek będę Wam zatruwać głowę - to jeszcze o coś spytam :P jak to jest z tymi kropkami poziomu gazu w butli? Mam taki wskaźnik z 4 kropkami BRC nooo i np. zgasła mi jedna kropka po przejechaniu 40km...później opadła druga a za chwile pojawiły się 3 później znowu opadło i znowu się podniosło o jedną kropkę...

Z góry dziękuję za pomoc i wyrozumiałość:) pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jakie posiadasz to megane II ph I. Test mode robisz w następujący sposób:

:arrow: wsiadasz do auta.

:arrow: wkładasz kartę do slotu.

:arrow: ustawiasz skrzynie biegów w pozycji luz

:arrow: przyciskasz przycisk na manetce od wycieraczek i trzymasz go cały czas.

:arrow: przyciskasz przycisk start/stop i masz test mode.

 

Obawiam się, że gazownik był do kitu jeżeli masz takie kłopoty już na wstępie (jeden emulator wystarczy). Wrzuć zdjęcia jak to masz zrobione w komorze silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślicie, że aż tak zrobił mnie w jajo!??? Zatankowałam dzisiaj trochę benzyny ale nie jestem pewna czy czasem nie podniosło się tylko o to co zatankowałam?

A to mam pod maską:

 

Dodano: 29 lis 2014 - 17:51

I jeszcze coś:

zastanawiam się co to za "rura" czarna czy ona była już w aucie bo nie kojarzę jej:P czy to od czegoś od gazu?

post-76738-0-24578700-1417279181_thumb.jpg

post-76738-0-41033700-1417279283_thumb.jpg

post-76738-0-04718100-1417279319_thumb.jpg

post-76738-0-35598500-1417279817_thumb.jpg

post-76738-0-62185200-1417279845_thumb.jpg

post-76738-0-37604100-1417279876_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarną rurą się nie przejmuj. Ona jest w standardzie. Jest to tłumik szmerów układu dolotowego. Trochę przesadził z miejscem zamocowania osprzętu gazu. Trudno a wręcz nie możliwe będzie sprawdzić poziom oleju w silniku za pomocą miarki i nie wspomnę o wymianie filtra oleju w tym silniku. Ciekawy jestem czy przewody od wtryskiwaczy gazu są jednakowej długości czy każdy ma inną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja założona po najniższej lini oporu, zero starań. Ciekawe ile taki szajs kosztuje? Na zdjęciu czerwonym kolorem zaznaczyłem Ci wężyk sprawdź czy nie jest zagnieciony. Druga sprawa dobrze by było gdybyś zdjęła osłone silnika od góry zrobiła zdjęcie. Po sposobie montażu wątpie aby robił cookolwiek więcej niż minimum wiedzy i starań jakie włożone jest w tą instalację. Możliwe że potraktował Cie "przyjechała jakaś Panna zapłaciła a jak coś nie będzie działać wmówi się jej jakąś bzdurę"

post-32360-0-26594900-1417346068_thumb.jpg

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, tam jest wszystko nie tak. Wtryski za małe, powinny być pomarańczowe. Wkrętki zamontowane w kolektor plastikowy, a powinny być dużo poniżej w metalowych nadlewkach. Reduktor zaraz za chłodnicą. Powietrze go skutecznie chłodzi, stąd te problemy zaraz po przełączeniu. Wg. mnie instalacja do zdemontowania i do ponownego montażu. Szkoda gadać, że BRC sam sobie strzela w stopę mając takich montażystów.

Masz gwarancję więc uderzaj do Twojego gazownika, jeśli to nie pomoże pisz do centrali czyli Czakramu, wraz ze zdjęciami i uwagami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na szczęście poradziłem się na tym i na lpg forum. Montowałem w Moto-As w Częstochowie i wszystko ok. Byłem wcześniej w kilku miejscach i faktycznie dramat. Zapytam przy okazji bo zastanawia mnie kultura pracy wtryskiwaczy. Mam założone baracudy. Podczas normalnej jazdy ich nie słychać, ale gdy mocniej przycisnę klepią. Mam 1.4 więc depczę często i drażni mnie to. Jedynie całkowicie emerycka jazda odbywa się w ciszy. Tak ma być czy można coś z tym zrobić np. jakaś regulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie nieco mnie teraz zmartwiliście, wkurzyłam się nieco. Gazownik z polecenia niby, ogólnie ja pracuje w serwisie samochodowym, jutro poproszę kolegów, żeby zdjęli mi osłonę zrobię zdjęcie... wrzucę proszę Was o wszystkie uwagi... nie chcę wyjść na głupią Pindzię w Blondzie którą można ściemniać!

Jeśli możecie, naprowadźcie mnie, co mam mu powiedzieć, żeby zabrzmiało to bardziej fachowo, sama wiem że jak przychodzą klienci i tłumacza mi problem rzeczowo, lepiej się z nimi rozmawia niż z kimś "PANIE AUTO MI NIE GRZEJE".

Chciałabym wiedzieć jakie długości POWINNY mieć wtryski gdzie powinien być zamontowany emulator do pb jak powinna wyglądać instalacja zamontowana prawidłowo.

Co najlepiej powinnam "ZARZUCIĆ" owemu Panu by potraktował mnie poważnie a że nie wiem co mówię w sensie pisaliście o tym że blisko chłodnicy?

Jeśli możecie pomóżcie;) Dziękuję z góry

Jeśli ktoś z Was ma czas i może mi pomóc będę wdzięczna, z polecenia zapłaciłam 2500zł (2400 plus 100 emulator, którego chyba nie mam)

 

Jak ustawić zdjęcie przy nicku?

Dokładnie Kaag chodzi nie o prędkość bo pięknie jedzie 140-160 chodzi o moment jakoś chwilę po przełączeniu jeśli chodzi np. o przyspieszanie gdy zjeżdżam z ronda albo coś...

 

Co mi Da mail do centrali, myślicie, że mail zwykłej Anny da im coś do myślenia?

Ogólnie należę do osób, które nie lubią być robione w balona i umiem walczyć o swoje i jeśli będzie trzeba postawie warunek albo naprawiaj albo oddaj kasę i demontuj, jeśli nie mogę iść nawet na drogę prawną.

 

Pozdrawiam!!! Ps. dokumenty wszystkie mam mogę je też zeskanować i wstawić jeśli to wam pomoże;)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator powinien być pod tylną kanapą przy pompie paliwa. Chodzi o długość wężyków między wtryskiwaczami a kolektorem która powinna być jednakowa. A zarzucić można mu prawie wszystko ale lepiej jak wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zeskanuj jeszcze taki papier gdzie masz wypisane poszczególne podzespoły instalacji, zweryfikuj to co masz i co jest wpisane. Jaką masz butle w papierach i ile gazu Ci wchodzi fizycznie? Mail od Pani Anny może dać do myślenia centrali a nie musi - warto próbować i eliminować partactwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet przy emulatorze wskaźnik poziomu paliwa będzie schodził w dół np. przy dłuższej trasie. Dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym odpaleniu poziom paliwa wraca do "normalnego" stanu. Poza tym nie każdy emulator działa z Renault.

Co do instalacji. Wszystko masz zamontowane na pasie czołowym. Nawet przy drobnej stłuczce cała instalacja dostanie po kościach, nie mówiąc już o jej rozszczelnieniu.Szczególnie elektrozawór mowinien być gdześ styłu na ścianie grodziowej

Wkrętki, tak jak pisałem powinny być w metalowym dolnym kolektorze jak najbliżej wtrysków benzynowych:post-33168-0-52931100-1417445949_thumb.jpg

Kolektor powinien być ściągnięty do wiercenia.

Wtryskiwacze niebieskie są do 22kM czyli maksymalnie do autka 88 kM a Ty masz 113Km.

Reduktor ładnie pasuje pod akumulator, blisko węży od chłodnicy (szybciej osiągnie temperaturę przełączania) oraz nie będzie go owiewał wiatr z grilla.

Teraz nawet nie masz możliwości dostania się do bagnetu poziomu oleju.

Całość powinna wyglądać tak: post-33168-0-93453700-1417446496_thumb.jpg

Co teraz?

Piszesz pismo odnośnie reklamacji do Twojego gazownika (dwie kopie, jedną niech Ci potwierdzi) o poprawienie następujących błędów:

-wymiana wtryskiwaczy na właściwe (pomarańczowe)

-zmiana usytuowania reduktora (najlepiej pod akumulator) ponieważ nie możesz sprawdzić poziomu oleju poza tym reduktor zamontowany w takim miejscu długo osiąga temperaturę swojej pracy (dłuższe przełączenie na gaz).

-i najtrudniejsze do wywalczenia: zmiana wkrętek wtryskiwaczy. Przy obecnym montażu ten samochód będzie jeździł poprawnie, co nie znaczy, że jest to dobrze zrobione. Od dawna mówi się że BRC nawet wrzucona pod maskę pojedzie poprawnie. Dlatego dużo montażystów nie zadaje sobie trudu przy montażu.

Straszysz go delikatnie, (na piśmie), że pójdziesz z tym do rzeczoznawcy, poprawisz to w innym zakładzie a fakturkę ze wszystkimi kosztami dostarczy mu Twój prawnik.

Jeśli takie pisemko nie pomoże, dzwonisz do czakramu, prosisz dział reklamacji opisujesz sprawę, że samochód nie jeździ poprawnie, prosisz o maila gdzie możesz przesłać zdjęcia i czekasz na odzew.

U mnie pomogło, miałem tak samo zamontowane, dopiero interwencja Czakramu sprawiła, że mój monter sam zadzwonił do mnie, żebym przyjechał na poprawki a reanimacja tego wszystkiego trwała dłużej niż samo montaż.

Tu masz wszystko opisane:lpg

Przy reklamacji możesz podeprzeć się orginalną instrukcją montażową BRC:(model inny ale silnik i zasady montażu te same): Instrukcja

Zwróć uwagę gdzie są wkrętki wtrysków, oraz elektrozawór bezpieczeństwa i jak jest wszystko poukładane.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!