Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,5 dci 101 KM


tomaszb2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam ekonomicznego auta i chcąc nie chcąc wybór padł m.in. na mega z silnikiem z tytułu ;)

Prosiłbym bardzo o linki opisujące "niby już legendarne" przywary tego sinika. Nie chce wkładac kija w mrowisko ale wole wiedzieć w co się pcham ;)

Wiem, że zadbane sztuki są dość bezawaryjne. Od razu piszę, że opcja szukaj nie pomogła mi znaleźć nic ciekawego. :(

Z góry sorki za kolejny temat rzeka. ;)

Proszę o wybaczanie, pozdrawiam. :)

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ci coś piardnie to może zaboleć, nie mówię tu o wtryskach bo wiadomo że przy tym to już tylko płacz i zgrzytanie zębów. Niby jak dbasz to masz ale... dobra przyznaję troszkę się uprzedziłem do auta. Choć powiem szczerze przez 90 tys kam dałbym w pysk każdemu który mówił że to badziew. Teraz już nie jestem taki zachwycony. Kupiłem auto z przebiegiem 90 tys km. I przez 4 lata byłem z niego bardzo zadowolony malutko palił, pracował cichutko, odpalał zawsze i wszędzie nawet podczas podczas totalnej zimnicy poniżej -30 stopni . Psuły się jakieś duperele. Wszystko wymieniane w czasie, paliwko lepsze, filterki bajerki itp. Wspaniale do zeszłego roku. Poszły wtryski serce bolało naprawiłem. Teraz auto to już nie to słabsze jakieś, ciężko odpala, diabli wiedza dlaczego zaczęło nagle więcej palić. I jeszcze parę błahych w sumie problemów które jednak potrafią strasznie wkur..Wycieczki od mechanika do mechanika. Dobra pożaliłem się a teraz konkret odpuść sobie ten silnik ( sam w sobie nie jest zły ale system wtryskowy delphi jest do dupy). Kup albo 82 Koniki albo 105 koni ale na innym systemie wtryskowym.

Zaraz odezwie się paru kolegów którzy mają taki silnik i są zadowoleni, statystycznie więcej jest zadowolonych niż takich jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn ma Lagune z tym silnikiem od lipca i bardzo chwali

 

Dodano: 02 gru 2014 - 09:57

Nie rozumiem narzekania na diesle. Ja jezdze na dieslach juz ok 15 lat. Jesli dba sie o silnik jak nalezy to nie zawiedzie. Mlodzi wola benzyne do darcia opon. Kupi auto za np 10 tys dla szpanu 15 letnie np BMW i raz na tydzien wleje 5 litrow zeby drzec opony przed foczkami. Nie na tym rzecz polega. Owszem,jesli cos w dieslu padnie koszt moze byc wyzszy niz w benzynie ale odpowiednie traktowanie silnika diesla to podstawa.PZDR

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze gdybym miał pod masa 2.0 DCI 150 KM też bym chwalił, ja swoje 1,5 dci też chwaliłem przez 4 lata i jeśli po powrocie z warsztatu (odstawiam w najbliższych dniach) będzie chodziło tak jak poprzednio ponownie zacznę chwalić. Dziś po prostu gorszy dzień, -7 na dworze i tak się męczyło by odpalić że było mi go żal, a później check injection i strzelił mnie... Ogólnie biorąc to po przejechaniu 90 tys i tak się opłacało nawet z wymianą wtrysków.

Proste wyliczenie przyjmując równa cenę benzyny i on :

90 tys km średnie spalanie nok 5,3 litra ON +- 4770 litrów przy cenie 5,0= 23850 PLN

90 tys km średnie spalanie ok 7,5 litra PB +- 6750 litrów przy cenie 5,0= 33750 PLN- zakładam silnik 1,6 benzyna ( 7,5 przy moim stylu jazdy to bardzo dobry wynik)

Wniosek 10 tys pln oszczędności - 5,5 tys za naprawę układu wtryskowego (można taniej wiem) zostaje 4,5 tys do przepicia jak ktoś lubi. Czyli opłaca się.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie miał być Scenic I po lifcie w benzynie 1,6 16 V 110KM, może wrócę do tej drogi ;)Ta meganka która mnie interesuje ma 117 tys km, więc lada moment może już coś paść teoretycznie :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tego nie rób. Po prostu sobie narzekam i uświadamiam Cię co moze się stać. Scenic z 1,6 benzyną będzie miał dość wysoki apetyt, jeśli robisz 25 tys rocznie to diesel się opłaca ale musisz być przygotowany i jeśli sytuacja finansowa pozwala, kitrać sobie jakąś kasę na ewentualną naprawę wtrysków. Dbać o auto i jeździć, bardzo duże prawdopodobieństwo że pogonisz auto zanim nastąpi konieczność naprawy więc pieniądze zostaną w kieszeni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był wałkowany kilka razy na forum. W skrócie: w pierwszych latach 2001-2004 układu dCi faktycznie zdarzały się przypadki iż pompa puszczała opiłki. Jednakże trudno udowodnić czy to była wada fabryczna, czy wpływ miała jakość paliwa - w tych latach paliwa zwłaszcza ON były słabej jakości w Polsce, dopiero po zmasowanych kontrolach po 2005 roku stacje zaczęły dbać o jakość własnego paliwa, gdyż mogło by to zachwiać ich reputacją. Mam 2 znajomych którzy mają 1.5 dCi z lat 2001-2004 które bez problemu dobiły 300 tyś km na fabrycznym układzie Common Rail. Także wszystko zależy od jakości paliwa.

Druga rzecz sporo sprowadzonych dCi 10-14 letnich ma ślicznie zrobioną korektę licznika z 400-600 tyś km i więcej na słynne 180-220 tyś km jak to w Polsce... :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz odezwie się paru kolegów którzy mają taki silnik i są zadowoleni, statystycznie wiecej jest zadowolonych niż takich jak ja.

Niezadowolonych z 1.5 dci 101 KM jest przynajmniej nas 2.

 

Dodano: 02 gru 2014 - 15:15

Syn ma Lagune z tym silnikiem od lipca i bardzo chwali

Z tym silnikiem to raczej nie ma, z podobnym jest to możliwe.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo duże prawdopodobieństwo ze pogonisz auto zanim nastąpi koniecznośc naprawy więc pieniądze zostaną w kieszeni.

zawsze trzymam się zasady dobić do 180tyś i sprzedać :mrgreen: a wracając do tematu lepiej szukać odmiany 105KM. Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Opla Astrę I zagazaowną i z gazem tez były przboje 3 razy poszła uszczelka pod głowica, przez niechlujstwo macherów i zawory tez były do roboty. Kosztowało mnie to jakies 3 tysie PLN wiec nawet też z gazem nie ma kolorowo, że nie wspomne o droższych przeglądach, serwisie instalacji i problemach z gazem ktore są czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego trzeba doliczyc 2x wieksza zywotnosc silnikow

Może 5x. Ostatnie trwałe diesle skończyły się w latach osiemdziesiątych.

Przykład: Mój odnośnik

90 tys km średnie spalanie nok 5,3 litra ON +- 4770 litrów przy cenie 5,0= 23850 PLN

90 tys km średnie spalanie ok 7,5 litra PB +- 6750 litrów przy cenie 5,0= 33750 PLN- zakładam silnik 1,6 benzyna ( 7,5 przy moim stylu jazdy to bardzo dobry wynik)

Zawsze możesz benzynę zagazować:

90 tyś średnie spalanie 10 l lpg +- 9000 l w cenie 2,5 = 22500 PLN i 5,5 tyś na naprawę układu wtryskowego (nie liczę panewek) do przepicia.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!