Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,5 dci 101 KM


tomaszb2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Szukam ekonomicznego auta i chcąc nie chcąc wybór padł m.in. na mega z silnikiem z tytułu ;)

Prosiłbym bardzo o linki opisujące "niby już legendarne" przywary tego sinika. Nie chce wkładac kija w mrowisko ale wole wiedzieć w co się pcham ;)

Wiem, że zadbane sztuki są dość bezawaryjne. Od razu piszę, że opcja szukaj nie pomogła mi znaleźć nic ciekawego. :(

Z góry sorki za kolejny temat rzeka. ;)

Proszę o wybaczanie, pozdrawiam. :)

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak ci coś piardnie to może zaboleć, nie mówię tu o wtryskach bo wiadomo że przy tym to już tylko płacz i zgrzytanie zębów. Niby jak dbasz to masz ale... dobra przyznaję troszkę się uprzedziłem do auta. Choć powiem szczerze przez 90 tys kam dałbym w pysk każdemu który mówił że to badziew. Teraz już nie jestem taki zachwycony. Kupiłem auto z przebiegiem 90 tys km. I przez 4 lata byłem z niego bardzo zadowolony malutko palił, pracował cichutko, odpalał zawsze i wszędzie nawet podczas podczas totalnej zimnicy poniżej -30 stopni . Psuły się jakieś duperele. Wszystko wymieniane w czasie, paliwko lepsze, filterki bajerki itp. Wspaniale do zeszłego roku. Poszły wtryski serce bolało naprawiłem. Teraz auto to już nie to słabsze jakieś, ciężko odpala, diabli wiedza dlaczego zaczęło nagle więcej palić. I jeszcze parę błahych w sumie problemów które jednak potrafią strasznie wkur..Wycieczki od mechanika do mechanika. Dobra pożaliłem się a teraz konkret odpuść sobie ten silnik ( sam w sobie nie jest zły ale system wtryskowy delphi jest do dupy). Kup albo 82 Koniki albo 105 koni ale na innym systemie wtryskowym.

Zaraz odezwie się paru kolegów którzy mają taki silnik i są zadowoleni, statystycznie więcej jest zadowolonych niż takich jak ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn ma Lagune z tym silnikiem od lipca i bardzo chwali

 

Dodano: 02 gru 2014 - 09:57

Nie rozumiem narzekania na diesle. Ja jezdze na dieslach juz ok 15 lat. Jesli dba sie o silnik jak nalezy to nie zawiedzie. Mlodzi wola benzyne do darcia opon. Kupi auto za np 10 tys dla szpanu 15 letnie np BMW i raz na tydzien wleje 5 litrow zeby drzec opony przed foczkami. Nie na tym rzecz polega. Owszem,jesli cos w dieslu padnie koszt moze byc wyzszy niz w benzynie ale odpowiednie traktowanie silnika diesla to podstawa.PZDR

 

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze gdybym miał pod masa 2.0 DCI 150 KM też bym chwalił, ja swoje 1,5 dci też chwaliłem przez 4 lata i jeśli po powrocie z warsztatu (odstawiam w najbliższych dniach) będzie chodziło tak jak poprzednio ponownie zacznę chwalić. Dziś po prostu gorszy dzień, -7 na dworze i tak się męczyło by odpalić że było mi go żal, a później check injection i strzelił mnie... Ogólnie biorąc to po przejechaniu 90 tys i tak się opłacało nawet z wymianą wtrysków.

Proste wyliczenie przyjmując równa cenę benzyny i on :

90 tys km średnie spalanie nok 5,3 litra ON +- 4770 litrów przy cenie 5,0= 23850 PLN

90 tys km średnie spalanie ok 7,5 litra PB +- 6750 litrów przy cenie 5,0= 33750 PLN- zakładam silnik 1,6 benzyna ( 7,5 przy moim stylu jazdy to bardzo dobry wynik)

Wniosek 10 tys pln oszczędności - 5,5 tys za naprawę układu wtryskowego (można taniej wiem) zostaje 4,5 tys do przepicia jak ktoś lubi. Czyli opłaca się.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwotnie miał być Scenic I po lifcie w benzynie 1,6 16 V 110KM, może wrócę do tej drogi ;)Ta meganka która mnie interesuje ma 117 tys km, więc lada moment może już coś paść teoretycznie :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej tego nie rób. Po prostu sobie narzekam i uświadamiam Cię co moze się stać. Scenic z 1,6 benzyną będzie miał dość wysoki apetyt, jeśli robisz 25 tys rocznie to diesel się opłaca ale musisz być przygotowany i jeśli sytuacja finansowa pozwala, kitrać sobie jakąś kasę na ewentualną naprawę wtrysków. Dbać o auto i jeździć, bardzo duże prawdopodobieństwo że pogonisz auto zanim nastąpi konieczność naprawy więc pieniądze zostaną w kieszeni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat był wałkowany kilka razy na forum. W skrócie: w pierwszych latach 2001-2004 układu dCi faktycznie zdarzały się przypadki iż pompa puszczała opiłki. Jednakże trudno udowodnić czy to była wada fabryczna, czy wpływ miała jakość paliwa - w tych latach paliwa zwłaszcza ON były słabej jakości w Polsce, dopiero po zmasowanych kontrolach po 2005 roku stacje zaczęły dbać o jakość własnego paliwa, gdyż mogło by to zachwiać ich reputacją. Mam 2 znajomych którzy mają 1.5 dCi z lat 2001-2004 które bez problemu dobiły 300 tyś km na fabrycznym układzie Common Rail. Także wszystko zależy od jakości paliwa.

Druga rzecz sporo sprowadzonych dCi 10-14 letnich ma ślicznie zrobioną korektę licznika z 400-600 tyś km i więcej na słynne 180-220 tyś km jak to w Polsce... :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz odezwie się paru kolegów którzy mają taki silnik i są zadowoleni, statystycznie wiecej jest zadowolonych niż takich jak ja.

Niezadowolonych z 1.5 dci 101 KM jest przynajmniej nas 2.

 

Dodano: 02 gru 2014 - 15:15

Syn ma Lagune z tym silnikiem od lipca i bardzo chwali

Z tym silnikiem to raczej nie ma, z podobnym jest to możliwe.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo duże prawdopodobieństwo ze pogonisz auto zanim nastąpi koniecznośc naprawy więc pieniądze zostaną w kieszeni.

zawsze trzymam się zasady dobić do 180tyś i sprzedać :mrgreen: a wracając do tematu lepiej szukać odmiany 105KM. Edytowane przez Rxe.Megane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Opla Astrę I zagazaowną i z gazem tez były przboje 3 razy poszła uszczelka pod głowica, przez niechlujstwo macherów i zawory tez były do roboty. Kosztowało mnie to jakies 3 tysie PLN wiec nawet też z gazem nie ma kolorowo, że nie wspomne o droższych przeglądach, serwisie instalacji i problemach z gazem ktore są czasami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego trzeba doliczyc 2x wieksza zywotnosc silnikow

Może 5x. Ostatnie trwałe diesle skończyły się w latach osiemdziesiątych.

Przykład: Mój odnośnik

90 tys km średnie spalanie nok 5,3 litra ON +- 4770 litrów przy cenie 5,0= 23850 PLN

90 tys km średnie spalanie ok 7,5 litra PB +- 6750 litrów przy cenie 5,0= 33750 PLN- zakładam silnik 1,6 benzyna ( 7,5 przy moim stylu jazdy to bardzo dobry wynik)

Zawsze możesz benzynę zagazować:

90 tyś średnie spalanie 10 l lpg +- 9000 l w cenie 2,5 = 22500 PLN i 5,5 tyś na naprawę układu wtryskowego (nie liczę panewek) do przepicia.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!