Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Na osi poziomej są sekundy. Mam teraz wyniki z długiej  trasy. Generalnie mam prawie idealne oscylacje pomiędzy 80 a 100 stopni przez całą kilkuset km trasę.  Nie ma znaczenia czy jadę na gazie czy na benzynie. Czasami oscylacje są większe jak zgra się okres oscylacji z momentem przyspieszania. Mały update też jeśli chodzi o 3 pole na wskaźniku elektronicznym. Wydaje mi się teraz, że zapala mi się powyżej 105 stopni. Dziwnie to wszystko wygląda.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz w TCe srodek skali to 85*C i jak sie jedzie niezależnie czy w mieście czy na trasie trzyma (podgląd przez torq) między 85-87*C. Nie ma większych skoków. Stojąc np. w korku temp. rośnie i przy chyba 95*C włącza się wentylator i wychładza znów płyn i tak w koło macieja. Dziwne jest to że podczas jazdy ze stałą prędkością masz takie skoki O_o. Coś jest na rzeczy, może czujnik temp wariuje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też podejrzewałem czujnik temperatury, ale wydaje mi się, że został wymieniony z termostatem (oryginalny renault). Termostat w mojej megi jest w takiej plastikowej obudowie i zgodnie z tym co mówił mechanik przyjechał razem z czujnikiem temperatury. Zastanawiałem się nad sprawdzeniem masy, ale trochę nie wiem jak się za to zabrać. Czytałem, że można wyczyścić styki w kostce, ale nie orientuje się o którą dokładnie chodzi. 

 

To czego nie rozumiem całkowicie to dlaczego spadek temperatury po osiągnięciu 100 stopni jest taki gwałtowny. Rozumiem, że włącza się wentylator, ale chłodzenie o 20 stopni w kilka sekund to chyba ciut za szybko. Czy wentylator korzysta z jakiegoś własnego czujnika temperatury czy z tego przy termostacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolejny update bo już trochę nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Dwukrotnie zrobiłem test na obecność CO2 w płynie chłodniczym. Testowałem zarówno na równych, nikich obrotach jak i na wysokich. Za każdym razem wynik był negatywny (płyn ok, bo wystarczy raz dmuchnąć w mensurkę i zmienia się kolor na żółty). Z kolei jak koreczek na zbiorniczku wyrównawczym jest zakręcony to weże za termostatem są twarde, ale mogę je ugnieść ręką. Korek wymieniony na nowy. Przy odkręcaniu koreczka słychać psss, więc rozumiem, że ciśnienie trzyma. 

 

To co zauważyłem to pecherzyki powietrza, wydostające  się z wężyka przelewowego w zbiorniczku wyrównawczym (ten wężyk, którego wyjście znajduje się powyżej powierzchni płyny chlodniczego w zbiorniczku wyrównawczym a łączy się z chłodnicą). Nie wiem czy tak ma być i skąd to powietrze tam się bierze. ten drugi wężyk w dnie zbiorniczka nie wykazuje takich objawów. Ponadto nie mam oleju w zbiorniczku wyrównawczym ani płynu w oleju silnikowym. Jeśli ubywa mi płynu chłodniczego to raczej niewielkie ilości. 

 

Byłem również u gazowników. Wymienili mi cały parownik (ten miał już zrobione 100tyś km.) i uszczelnili wszystkie połączenia związane z płynem chłodniczym w instalacji gazowej. Temperatura jak oscylowała tak oscyluje.... Próbowałem również patentu z odpowietrzeniem (uniesienie przedniego lewego koła) ale nie pomaga. 

 

Ktoś może coś poradzić? 

T. 

Mam jeszcze jeden pomysł, ale prosiłbym o opinie w sprawie wężyka odpowietrzającego chłodnicę (przelewowego). Czy ktoś się orientuje czy w miejscu zgrubienia ma on zawór zwrotny? Bo jeśli tak, a zawór przestał działać, to może w części cyklu powietrze idzie do zbiorniczka a w części wraca z powrotem do chłodnicy. Nigdzie nie mogę znaleźć o tym informacji...

 

wezyk.png

Edytowane przez Tomasssz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!