Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od niedawna tz. od ok 2 tygodni jestem szczęśliwym właścicielem Renault Megane III rok 2010 silnik 1.6 110 KM + LPG. Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Przy jeździe autostradą (140-150 km/h) elektroniczny wskaźnik temperatury płynu chłodzącego czasami trochę wariuje tz: przez większość czasu normalnie trzyma się w połowie skali jednak kiedy wjadę na autostradę i jadę te powiedzmy 140 zdarza mu się przeskakiwać na pole wyższe i ponownie na środek po czym chwilę jest normalnie na środku i znowu trochę poskacze na pole wyżej. To jest normalny objaw przy szybszej jeździe i większym obciążeniu czy coś się niedobrego dzieje. Przy normalnej jeździe tak do 90-100 km\h zjawisko nie występuje. Czy może to mieć związek z jazdą na LPG ? Temperatura spalania gazu jest nieco wyższa.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo czujnik wariuje, albo problem z termostatem. Zasadniczo przy sprawnym układzie chłodzenia temperatura płynu chłodzącego powinna być stała ~90st.C. A w zimie to już w ogóle skok temperatury to dziwna sprawa. Jeśli już to jest problem z dogrzaniem silnika :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę nie wprowadzaj zamieszania, pytanie dotyczy Megane 3 a tutaj wskaźnik działa inaczej niż w Twoim aucie.

Niestety pytającemu nie pomogę, nie mam Lpg.

W aucie bez Lpg wskaźnik po rozgrzaniu silnika pozostaje w pozycji środka skali niezależnie od prędkości auta, nawet bardzo wysokiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyższej prędkości wskaźnik powinienem być trochę niżej np. o kreskę w dół.

Airbites proponuje trochę poczytać o zasadzie działania układu chłodzenia silnika. Wyższa prędkość samochodu, o ile jest sprawny układ chłodzenia nie ma wpływu na wskazanie temperatury. Od regulacji temperatury w układzie jest termostat i on decyduje czy puścić czynnik chłodzący na mały czy duży układ chłodzenia. To powiedź mi dlaczego jak jeżdżę latem lub zima, ze stała prędkoscią około 110km/h (potrafię tak jechać i przez 4 godziny) na autostradzie, ekspresówce zawsze mam strzałkę od wskazania w tym samym miejscu, jak i podczas jazdy w mieście z prędkościami do 50km/h (co ciekawe nie działa mi pierwszy bieg wentylatora, usterka teraz zauważona przez mechanika)? I jak mi to wytłumaczysz? I aby było ciekawiej to powiem, że przez jakiś czas jeździłem z mniejszym stanem płynu w układzie chłodzenia (brakowało około 0,6l) i też temperatura była optymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

No więc sprawa przedstawia się następująco. Po przeglądzie w ASO Renault Compol w Poznaniu nic istotnego nie zostało wykryte. Dolewki wymagał płyn chłodzący stwierdzili, że poziom jest za niski i w sumie tyle, mechanik po jeździe testowej nic nie stwierdził.

Sprawa jednak nie uległa poprawie, a nawet nie wiem czy nie pogorszeniu otóż teraz kiedy zapalam auto wszystko wygląda, że jest ok ale po przejechaniu ok 6-7 km i osiągnięciu optymalnej temperatury wskaźnik potrafi czasami spaść do najniższego pola tz. świeci się tylko ten pierwszy mały pasek na wyświetlaczu i tak jest przez ok 5-10 s po czym wskaźnik powraca do normalnego poziomu tz. w połowie skali. Problem przy prędkościach 140 i powyżej opisywałem wcześniej więc nie będę powtarzał (wskaźnik wskakuje na poziom trzeci i ponownie na środek i tak w kółko co czasu jak nie zwolnię). Dzisiaj samochód ponowienie trafił do ASO celem sprawdzenia układu elektrycznego. Ja podejrzewam wiatrak chłodnicy brak pracy na pierwszym lub drugim biegu lub problem z termostatem ale sam nie wiem nie jestem mechanikiem. Zobaczymy co powiem ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Chciałem się podłączyć do pytania. Mam Megane III Silnik:1.6 110 KM + LPG (BRC) z roku 2009 z przebiegiem 175 tyś. Aż do niedawna wszystko było ok (zrobione ponad 90 tyś na gazie), jednak ostatnio mam bardzo podobne objawy jak donpiteruss. Przy spokojnej jeździe wszystko jest ok, jednak na autostradzie wskaźnik temperatury płynu chłodniczego wskakuje na pole wyższe, a po ok 10 sek znowu zeskakuje na pole niższe. Termostat wymieniony, nie pomogło. Korek zbiorniczka wyrównawczego wymieniony, nie pomogło. Pompa wody była wymieniana przy rozrządzie jakieś 80 tyś km temu (oryginalna), sucha nie cieknie. Moim zdaniem to wygląda trochę tak jakby układ za wolno reagował. Być może obieg cieczy jest za wolny i przy przyspieszaniu zbyt wolno płyn krąży. Potwierdzeniem może być fakt, że czasami wskakuje mi na wyższe pole jak już odpuszczę gaz, obroty spadają a pompa działa wolniej. Jedną z przyczyn mogą być oczywiście pompa, ale urwane łopatki zdarzają się chyba bardzo rzadko. Wydaje mi się, że układ jest odpowietrzony. Nawiew działa ok, a jak się odkręci zaworki na wężu i termostacie to wycieka płyn chłodniczy. To co rozważam przed wymianą pompy to płukanie układu chłodzenia, ale nie wiem skąd miałby się wziąć kamień skoro układ był zawsze zalewany płynem chłodniczym. Czy to możliwe, że np coś się stało z reduktorem i tam jest problem? Jeśli chodzi o obroty i moc to wszystko jest ok i na gazie i na benzynie, tylko to przegrzewanie... Czy ktoś ma może jakieś porady? Z góry dzięki za pomoc!

T. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała wasza wiedza oparta jest o wskazania czujnika na liczniku, proponuję podpiąć CLIPa lub ELMa i przejechać się oglądając jak zachowuje się temperatura (najlepiej z funkcją logowania i patrzeć kiedy wskakuje ta dodatkowa kreska, lub czy nie ma anomalii). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się chłodniej, to tez zauważyłem dziwne zachowania wskaźnika temperatury.

Latem tego nie widziałem, a teraz jak jest rano np. 5C, to mogę, ba muszę przejechać w trasie nawet 30 km, żeby "zapalił się" drugi segmencik temperatury .

Pierwszy zapala się już po 3-5 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kacper69, mam tak samo, z tym że mnie to nawet ten drugi podczas jazdy przez miasto (ale zdarzyło się również i poza miastem) potrafi zgasnąć. Precyzja tego wskaźnika nie powala i myślę, że przy analogowym niekoniecznie byśmy zwrócili uwagę na to, że wskazówka jest 1 mm w lewo. Tutaj ten 1 mm, to po prostu brak tego dłuższego pola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. ELM (iCar Pro) dotarł i razem z aplikacją Torque tworzą super zestaw. Pierwsza obserwacja, że wskaźnik w Megane 3 (przynajmniej mojej) jest ciekawie zestrojony. Pierwsze pole (to malutkie) włącza się przy temperaturze 50 stopni. Drugie pole włącza się przy temperaturze ok 75 stopni. Trzecie pole, tu nie jestem pewien prawdopodobnie powyżej 115 stopni. Innymi słowy jeżeli coś się dzieje z temperatura i nie jest ona stabilna, ale zawiera się w przedziale 70-115 stopni to nawet tego nie zauważymy. I tak jest w moim przypadku. Przy spokojnej jeździe po mieście (załączony wykres) mam straszne fluktuacje temperatury, o których nie zdawałem sobie sprawy (zakres 75-105 stopni). Będę testował jeszcze trasę, ale prawdopodobnie te fluktuacje mogą być nawet większe i dlatego czasami przebija mi poziom 115 stopni i włącza  się 3 pole. Termostat jest wymieniony na oryginalny i wątpię, żeby to był problem a wentylator włącza się przy 100 stopniach. Wydaje mi się, że termostat  musi się otwierać bo inaczej duży obieg by w ogóle nie działał. Na razie stawiam na odpowietrzenie tak jak zasugerował jabrze. Wczoraj była pierwsza próba i to z podniesionym lewym przednim kołem. Efekt? Mizerny:) Ciągle fluktuuje. Ale to co zauważyłem to fakt, że przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego (czyli bez nadciśnienia w układzie) w okolicach 100 stopni płyn mi dymi (paruje) nie tylko ze zbiorniczka ale także z gdzieś z okolic silnika (było ciemno i nie widziałem dokładnie a w megi wszystko jest cholernie ciasno upakowane). Stawiam na połączenia w instalacji gazowej. Mam nadzieję, że to nie jest UPG. We wtorek jadę do gazowników i zobaczymy co oni powiedzą. W między czasie chyba zamówię sobie tester CO2, żeby wiedzieć na czym stoję. 

T. 

 

 

temperatura.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!