Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DZIWNE Problemy z odpaleniem Reni 1.6 16V 2004


1szejker

Rekomendowane odpowiedzi

lewik, Ja też szukałem i znalazłem w 15 sekund kilkanaście tematów, tu jeden z nich:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=2305

A gdybyś chciał takowy zakupić to w dziale sprzedam oferuje do sprzedania kol. Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

A ja odswieżę trochę temat.

Otóż dopadło mnie i przypadłość nie możności odpalenia Meganki. Objawy takie jak na filmiku:

, komputer tzn średnie spalanie etc zresetowane. Natomiast po wbicu 1biegu, i nacisnięciu START, wszystko się włącza, radio chodzi, dmuchawa chodzi ale jak podkręce mocniej to wszystko delikatnie miga, szyby chodzą ciut wolniej ale otwierają się, immobilaiser też działa, światła normalnie świecą. Robiłem test zegarów i nic nie wykazało. Dzień wcześniej normalnie jeździłem autem . Ktoś jakieś pomysły ma? Jak tylko przestanie padać to spróbuje wyczyścić czujnik położenia wału oraz sprawdze miernikiem napięcie ale aku był w tym(albo pod koniec zeszłego) na nowy Bosha więc nie wydaje mi się żeby to była wina aku.

 

 

dobra, sprawdziłem napięcie aku. Na postoju po otwarciu drzwi-11,5. Natomiast po włączeniu wszystkich zegarów przez bieg,hamulec,start->pojawia sie 9 i spada.... Do tego nie moge przeprowadzić testu zegarów czyli... o ile dobrze rozumie problem tkwi w aku? Wszystkie bezpieczniki sprawdzowne, każdy przewodzi napięcie(na klemie również bezpiecznik ok).

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpierw musze zdobyć prostownik i go podładować. Poźniej będę dalej walczył. Aku to Boscha i to niby do samochodów bardziej elektrykożernych. Ma chyba 1-1,5roku. Zobacyzmy co da podładowanie go i wtedy dam znać czy odpala czy ee.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 09:39

Zrobie mały update... otóż, dziś będę podpinał podładowany aku ale... niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu. Obecny aku to Bosch ale ma pojemność 52mAh i prąd rozruchowy na poziomie 470A, natomiast z facetem ze sklepu wg danych producenta dla megane II 1.6 benzyna powinien być 60-62mAh. Czy taka różnica mogła by wpłynąć na jego żywotność lub jego nie działanie? Czy kwestia tego że zalecenia prądu rozruchowego wg boscha i centry od 540A też mogą mieć wpływ na działanie?

Akumulator żyje, ma się dobrze. Odpalił od strzała, więc coś mi pożarło prąd... kwestia jaką drogę obrać w kwesti szukania usterki? Czy mając OBD podpięty jestem w stanie dokładniej sprawdzić co i jak? Czy lepiej byłoby pod CLIPa podjechać i sprawdzić? Ktoś coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy mnie facet ze sklepu zmierzył ładowanie aku i po wszystkich etapach (włączanie świateł, nawiewu) cały czas było w normie ponad 14V (dokładnie nie pamiętam). I mówił że wsio gra.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.

Może to była jednorazowa akcja?, zostawiłeś grające radio, światła albo coś innego?.

Bo jak Ci się to powtórzy, to tylko dobry miernik, zmierzenie poboru prądu na postoju i odłączanie po kolei wszystkiego co podejrzane na bezpiecznikach, przyda się ogrzewany garaż ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Pare razy w przeciągu użytkowania nowego aku czyli jakieś 1-1.5roku to miewał takie problemy z zapaleniem ale to były sporadyczne przypadki które mogę policzyć na palcach jednej ręki. Bo zawsze zaskakiwał za drugim razem. Radio ma to do siebie, że się chyba po 15 minutach wyłącza:) (testowałem w garażu kiedyś jak coś robiłem). Światła zawsze pilnuje bo raz poprzedni (przed tym co teraz mam) aku właśnie wykończyłem zostawiając światła włączone i zapominając je wyłączyć po otwarciu-zamknięciu auta. Czyli najprościej na postoju odpinać bezpieczniki sprawdzając napięcie na aku?

 

Bo oprócz wymiany czujnika temp-zamiennik, czy np gałki regulacji lusterek(urwała gałeczka;/), to nic elektrycznego nie było wymieniane...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw pomiar :mrgreen: , prądu, jeżeli odpięciem klem od aku nie rozprogramujesz czegoś u siebie, to odpinasz plusa z aku i wpinasz miernik szeregowo.

Powinno wyjść zdaje się ok.50-70mA.

Ale najlepiej to podjedz do elektromechanika, zmierzy Ci fachowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecny aku to Bosch ale ma pojemność 52mAh i prąd rozruchowy na poziomie 470A, natomiast z facetem ze sklepu wg danych producenta dla megane II 1.6 benzyna powinien być 60-62mAh

A co powiesz na akumulator 44Ah i prąd rozruchu 400A? Taki miałem w swojej megance, jak ją kupiłem wstawiony przez ASO. I został wymieniony na 54 Ah po 5 latach eksploatacji.

A jakie trasy pokonujesz dziennie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiesz co różnie, ostatnio były po parę km (po wrocławiu się człowiek przemieszczał). A to 250km ostatnio było w jedną stronę. Na razie chodzi bez problemu i normalnie odpala.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam problem z odpaleniem silnika na zimnym. Megane ii 1.6 16v. Jeśli odpalam zimny silnik długo zaczyna kręcić ale odpala po około 8-10s. Ostatnio zrobiłem test po dłuższym postoju. Jak zawsze miałem problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km i lekko rozgrzanym silniku po kilku godzinach kiedy auto stoi to dzisiaj mnie auto zaskoczyło. Podczas odpalenia (tj. Sprzęgło i Start) jak tylko lekko zakrecił wcisnałem jeszcze raz przycisk START. Silnik zakrecił. Dosłownie po 1 sek. Auto zgasiłem. Później jeszcze raz START i sprzęgło auto odpalio od kopa. A zawsze miałem problemy z odpaleniem po długim staniu pojazdu. W czym jest problem. Jakieś propozycje. Świece zapłonowe są w sumie nowe, cewki też są sprawne. Jedno mówią ze to będzie czujnik temp. cieczy, a jeszcze inni czujnik położenia wału lub wałka rozrządu.Gdzieś jest problem lub w czymś bo raz działa a czasami się jakby auto odpalało z trudnością. To nienjest normalne.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od podłączenia pod CLIP-a. Sprawdzisz błędy i wtedy się zobaczy. Pytanie też kiedy np. zmieniałeś świece, jakie masz cewki, czy podczas odpalania wydobywa się jakieś dodatkowe "klekotanie", itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip niczego nie pokazuje. Świece wymieniono na Świece zapłonowe EYQUEM - jakieś 10 tys temu. Klekotu nie ma podczas odpalenia. Wiem ze to jest objaw zużytego KZFR. A cewki sa oryginalne ale sprawne. Tak wiec jakies inne pomysły. Czujnik położenia walu oraz wałka rozrządu sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!