Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie Megane (2014) 1.6 16V 110 KM


sebastian_wifi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Jak kupiłem swój samochód to ogólnie nie byłem zadowolony ze spalania, szczególnie w mieście. Zacząłem wtedy robić pomiary, które były dosyć kłopotliwe (za każdym razem spisywałem stan spalonej benzyny + przebieg), ale dały mi jasny obraz ile samochód spala w rzeczywistości. Pomiary robiłem przez 3 miesiące (luty 2015 - kwiecień 2015) i w tym czasie zrobiłem ponad 3000 km.

 

Na tej podstawie wyszło mi:

 

Średnie spalanie całkowite [producent: b/d] 7,95 l/100

Średnie spalanie minimalne [producent: 5,5] 5,81 l/100

Średnie spalanie w cykl mieszanym [producent: 6,9] 6,92 l/100

Średnie spalanie w cyklu miejskim [producent: 9,4] 11,04 l/100

 

Spalanie minimalne zostało osiągnięte w trasie przy zachowaniu chyba wszystkich możliwych zasad eco-drivingu, ale bądźmy szczerzy, że taka jazda to nie jazda :) Najwięcej auto bierze w mieście i choć nie wiem jakbym się starał poniżej 11/100 zejść nie mogę, ale może to dlatego że moje miasto jest małe i zakorkowane.

 

Od czerwca 2015 mam LPG i spisuję dane z licznika samochodowego po każdym tankowaniu i na podstawie tych danych z komputera ogólne spalanie całkowite PB wychodzi 7,9/100 czyli podobnie jak przed LPG. Z tego co widziałem kiedyś w różnych raportach spalania w Internecie to większości osób w ogólnym cyklu ten silnik spala 8/100.

 

Widzę, że Twoja średnia to 9,44 - to sporo. Widzę, że również jeździsz całkiem sporo - koło 1000 km miesięcznie. Nie myślałeś o LPG? Ja jestem bardzo zadowolony :) Jazda na LPG wychodzi o 43% taniej niż na PB uwzględniając zużywaną benzynę na rozruch samochodu.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak dokładne info.

Oczywiście wleci do mnie LPG. Czekam na koniec gwarancji gdyż nie chcę instalacji dealerskiej. Wiem, że Ty taką masz i u Ciebie sprawuje się dobrze.

Jednak jest gazowym purystą i chcę tylko polską instalację, bo wiem, że będę przy niej sam grzebał (na wcześniejszym aucie testowałem różne podzespoły: sterowniki, wtryskiwacze, reduktory, różne filtry, różne aplikacje do obsługi). Tu pewnie będzie tak samo. Obecnie celuję w cały kit Optimy, ale mam jeszcze 10 miesięcy, więc wszystko może się zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...

Odświeżę trochę temat. Wczoraj zrobiłem (w pojedynkę) trasę Trójmiasto - Poznań - Trójmiasto. W jedną stronę na A1 jechałem 130-140 potem od Bydgoszczy zwykłą drogą. Wracałem przez Toruń (ciut dalej ale bez remontów) i znów A1. Tym razem jechałem ciut szybciej 140-150. Wyniki bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły.

20180608_054133.jpg

20180608_054129.jpg

20180608_054118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard. Pewnie jak byś zalewał na koniec pod korek to by wyszło 7,1.

 

Ja u siebie mam więcej bo większość to jazda w korkach w godzinach szczytu.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam pytanie czy spalanie w mojej megance (grandtour)  jest w granicach normy ? Z tego co widzę to podawane tutaj spalania znacznie odbiegają od rzeczywistości, z którą ja mam do czynienia :). Jeżdżę raczej dynamicznie ale bez "pisków z pod świateł". Przy włączonej klimatyzacji gdy na zewnątrz są temperatury 30+ to po mieście potrafi mi spalić 13l /100KM. Miasto bez klimy to ok 11,8l/100KM. Przez miasto rozumiem drogę przez centrum, co chwilę światła,  ze średnią prędkością maks 25km/h).  Silnik chodzi w miarę normalnie, długie korekty benzynowe są na 0, czasem na chwilę wskoczy na +4,7%. Świece wyglądają normalnie, nie są okopcone.

Edytowane przez szmydu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szmydu napisał:

Mam pytanie czy spalanie w mojej megance (grandtour)  jest w granicach normy ? Z tego co widzę to podawane tutaj spalania znacznie odbiegają od rzeczywistości, z którą ja mam do czynienia :). Jeżdżę raczej dynamicznie ale bez "pisków z pod świateł". Przy włączonej klimatyzacji gdy na zewnątrz są temperatury 30+ to po mieście potrafi mi spalić 13l /100KM. Miasto bez klimy to ok 11,8l/100KM...

Szmydu, tymi podawanymi na forum wartościami spalania za mocno nie przejmuj się.

Tutaj auto, pokonujące krótkie odcinki 2-5 km, czyli wiecznie niedogrzane, użytkowane dynamicznie, z włączoną klimatyzacją, spala średnio niewiele ponad 7 litrów. :)

Wartości podawane przez producenta auta, to wartości laboratoryjne, nijak mające się do realnego eksploatacyjnego zużycia paliwa. Wartości te, producenci podają (zgodnie z obowiązującą normą), aby można było ocenić, porównać zużycia paliwa przez poszczególne modele, marki i tak należy je traktować.

A jak w życiu, to sam widzisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Lelupi napisał:

Tutaj auto, pokonujące krótkie odcinki 2-5 km, czyli wiecznie niedogrzane, użytkowane dynamicznie, z włączoną klimatyzacją, spala średnio niewiele ponad 7 litrów. :)

Coś sugerujesz w moim kierunku? Dodajmy, że od września do czerwca przez 5 dni w tygodniu ale znaczną część całkowitego przebiegu stanowi trasa i trasa mieszana. I nie do końca niedogrzane bo się praktycznie zawsze grzeje do pierwszego kwadracika na wolnych przed odjazdem by po dojechaniu na miejsce większy kwadracik był obecny.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szmydu dla porównania: użytkowany przez mnie niegdyś w podobny sposób Opel Agila 1.2 16V 75 KM spalał mi... 9-10 litrów (z klimatyzacją). Auto jakie jest takie jest, ale również starałem się nim jeździć dynamicznie, co wiązało się z - wg mnie - horrendalnym spalaniem. Aczkolwiek 13 litrów to ogólnie sporo i pewnie ja próbowałbym zmniejszyć tę dynamikę jazdy :)

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie tekstu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To nie dynamika jazdy była przyczyną takiego spalania a nieszczelny zawór koła zmiennych faz. Samochód był zmulony w dolnym zakresie obrotów i nusiałem go mocno kręcić. Po wymianie zaworu spalanie z klimą w mieście spadło do ok. 11.5 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i fajno. Ja zamiarzam potestować paliwo z BP bo Shell ograniczył możliwości zbierania punktów, a payback na tle clubsmart wygląda teraz całkiem korzystnie przy kuponach i możliwości zapłaty punktami za zakupy np. W Kauflandzie lub ubezpieczenie w Link4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!