Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kierownica - wymiana na skórzaną


tokon4

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, konwil napisał:

Jak porównasz do butów np. Yanko, gdzie para klasycznych butów kosztuje ca. 1200 PLN, to tamte rozbieżności są nieduże :-)

Nie stać mnie żeby nawet pomyśleć o takich butach, a co dopiero je kupić :-)

1 godzinę temu, konwil napisał:

Od tego tapicera wiem, że są skóry sztuczne, które są dobre i takie, które są do pupy.

W każdej dziedzinie tak jest. Buty robocze, buty prywatne, portfele i inna galanteria, motoryzacja itp.

1 godzinę temu, konwil napisał:

A w kwestii samej kierownicy: za często jej dotykacie :-D

Kiedyś to się stosowało takie nakładki na kierownicę (osobiście nigdy nie miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem przez to powiedzieć, że kiedyś myślałem, że po kilku latach każda sztuczna skóra popęka i będzie się łuszczyć :-) Na szczęście tak nie jest. Ta nakładka na kierownicę kojarzy mi się z pozamiejskim tuningiem :-) Ale znam zwolenników; no dobra - jednego :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ta "skóra" - zarówno w III jak i w IV jest z "plastikowej świni" - to samo jest w Lagunie III - i wszędzie są opinię że ta skóra w Renault ma kiepską jakość.

 

Testral a obszycie gwarantuje lepszą jakość skóry (chyba że obszyjesz za 80pln) - u nas w Radomiu gość jest co obszywa (ktoś umieścił jego aukcje) to jest obszyte skórą naturalną (oczywiście możesz na żądanie obszyć taniej - wtedy skóra z plastiku). Kierownica obszyta porządną naturalną skórą może przeżyć auto (jeśli jest normalnie użytkowana, a nie przez orangutana w łapach umazanych betonem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy rodzajach skóry to warto rozróżnić:

- skórę tłoczoną - czyli zmielone odpady skóry z różnymi dodatkami, wszystko razem sprasowane i pokolorowane (z tego nie mamy kierownic)

- skórę meblową - często pigmentowaną i wykańczaną lakierem, używaną do produkcji mebli tapicerowanych (z tego też raczej nie mamy kierownic chociaż w MII raczej taka właśnie była)

- skórę licową - bydlęcą lub świńską - miększą i przyjemniejszą od skóry meblowej (z tego prawdopodobnie mamy kierownice)

Pomijam nubuk, zamsz, dwoinę i skóry syntetyczne.

 

Należy zauważyć, że skóry licowe też są różne, bo produkt powstaje z naturalnego surowca (czytaj zwierzęcia) i różna może być jej grubość, jakość i różny proces garbowania, który poza "dawcą" ma znaczący pływ na jakość końcowego produktu i innych procesów "po drodze". Znam firmy z branży automotive, które obszywają różne elementy (w tym kierownice) skórami i tam na etapie produkcji byle jaki zadzior dyskwalifikuje produkt do wypuszczenia z fabryki. Kontrola jakości jest bardzo rygorystyczna, a producenci narzucają wymagania dla używanych skór. Nikt oczywiście skór nie garbuje w tych fabrykach, przychodzą "gotowe". To proces uciążliwy i dość mocno szkodliwy dla ludzi i środowiska. Dlatego spora część skór pochodzi z dalekiego wschodu gdzie o BHP często możemy zapomnieć. Bardzo możliwe, a nawet pewne, że Renault ma mniejsze wymagania niż Mercedes. Względy są wiadome. Tak więc nie ma się co dziwić.

 

Możliwe jest zatem, że w zakładzie tapicerskim dostaniemy skórę lepszą od fabrycznej. Jeśli odpowiednio za to oczywiście zapłacimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Testral napisał:

A ty skąd wiesz, że przewyższa jakością oryginalne? Rozumiem, że dałeś kierownicę do obszycia, przejechałeś z nią 200 tysięcy i możesz stwierdzić, że jest lepsza. Jeśli tak było, zwracam honor. Jeśli tak nie zrobiłeś to pleciesz farmazony wyczytane w internecie i karmisz nimi innych. Przestań.

 

Osobiście dawałem kilka kierownic do obszycia, do polecanych firm z Allegro. Z jedną przejechałem około 40tyś. i zaczynała mieć już delikatne przebłyszczenia, widać było, że w pewnych miejscach się zaczyna zużywać. Pewnie by wytrzymała drugie tyle, ale nie sądzę, żeby więcej. Płaciłem 150zł., ale było to około pięciu lat temu.

Nie miałeś do czynienia z kierownicą obszytą zgodnie ze sztuką, prawdziwą, naturalną, wysokiej jakości skórą, więc nadal piszesz nieprawdę.

 Tak swoją drogą weź trochę wyhamuj...po plecach się nie klepaliśmy i raczej klepać nie będziemy.

Tak masz rację, nie zrobiłem na obszytej kierownicy 200 tyś km, tylko znacznie więcej. Przy przebiegu około 150 tyś. km, skóra na kierownicy nabrała "szlachetnego połysku" i to był jedyny objaw intensywnego użytkowania. Po następnych 100 tyś. km przy sprzedaży auta, nadal wyglądała tak samo. Jestem przekonany, że kierownica jeszcze długo zachowała swój wygląd. Chyba, że auto trafiło w ręce  jakiegoś robociarza  z "dłońmi jak patelnia z fakturą papieru ściernego".  

Nie porównuj do oryginalnego obszycia W Megane 3, bo Renault zastosowało tutaj zwykły, ohydny skay.

Określanie tego w cennikach i katalogach jako "obszycie ze skóry" jest co najmniej bezczelne. 

 

Pbet, producent w Megane 3 nie stosuje skór naturalnych, ani na kierownice, ani gałki biegów, mieszki itp, ani na tapicerki foteli. Mam też wersję Bose, częściowo fotele są obszyte plastikiem niestety. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Lelupi napisał:

Przy przebiegu około 150 tyś. km, skóra na kierownicy nabrała "szlachetnego połysku" i to był jedyny objaw intensywnego użytkowania.

Tak mniej więcej wygląda moja kierownica w Megane II przy podobnym przebiegu. Bardzo przyjemnie się ją trzyma.

 

37 minut temu, Lelupi napisał:

(...) bo Renault zastosowało tutaj zwykły, ohydny skay.

Określanie tego w cennikach i katalogach jako "obszycie ze skóry" jest co najmniej bezczelne. 

Tu się w pełni zgadzam, mam oba auta ("dwójkę" i "trójkę") i >>czuję<< różnicę.

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Trochę odświeżę - czy ktoś wie czy ta kierownica bez problemu podejdzie pod poduszkę z Megane 3

https://allegro.pl/oferta/renault-megane-3-iii-sport-kierownica-skora-nowa-7380321793

@Pawelcio ?

Edytowane przez Papf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koledzy zauważyli to kierownica od laguny.. ale przeróbka nie jest bardzo trudna, trzeba minimalnie spiłować zaczepy od poduchy, o ile dobrze pamiętam to dolne, trzeba to zrobić "po grubości" ;-) więc dostęp jest kiepski, ja użyłem do tego mini-szlifierki na giętkim wałku , bez tej modyfikacji poduszka się zapnie ale klakson będzie trąbił bez przerwy...  ale za taką cenę bym się nie zdecydował, moja w doskonałym stanie kosztowała chyba 100 zł z przesyłką.. pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 26.03.2016 o 08:47, scrap napisał:

Potwierdzam, wymiana kierownicy bardzo prosta. Niestety mi się nie udało, gdyż po zdjęciu kierownicy w Fluence, okazało się że kierowca od Megane III nie psuje, mimo iż z zewnątrz wygląda tak samo... Może ma ktoś jakiś pomysł jak przełożyć kierownicę?

 

Niech to, napaliłem się na skórzaną kierownicę, a moja wersja Megi była robiona w Turcji, tak jak Fluence. Przed chwilą odkręciłem koło kierownicy i.... jest od Fluence :|. Pozostaje szukać kiery tylko do tego modelu, a tych - jest niewiele :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!