Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeżym try tygodniowym posadaczem megane III 1,5dCI - 2013 . 45000 km dopiero.

Widzałem tu szczępki postów na ten temat niemniej proszę o rzeczową odpowiedź.

Po odpaleniu silnika ustawiwni wentylachi na auto, wentylator chłodnicy załącza sie nawet przy zimnym silniku. Po wyłączeniu AC wentylator wyłącza się, czy to normalne?

Powoduje to przecież niedogrzanie silnika chłodząc cały czas??

 

Pozdrawiam

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki, ale dziwi mnie to dlaczego mając zimny silnik, włączony przycisk AUTO, temp na zewnątrz 2 st. Wentylator go ni jak w środku lata. Mam jeszcze Passata i tam mimo opcji auto AC też załączone, wentylator załącza się kiedy jest potrzeba i nigdy przy zimnym silniku. I wiadomo latem goni non stop.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje jak w środku lata bo idzie tylko na pierwszym, niskim biegu-sprawdź czy tak jest u Ciebie. Wentylator pracuje tylko kiedy pojazd nie porusza się, od pewnej prędkości( około 15 km/h) wyłączy się. Oczywiści jeżeli układ chłodzenia silnika nie wymusi jego pracy.

Dopiero latem zobaczysz jak szaleje :) Osobiście mam cały rok klimatyzację na pozycji auto, układ nie pracuje dopiero w temperaturze poniżej zera.

Według konstruktorów musi pracować aby zapewnić pracę układu klimatyzacji.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dziwi mnie to dlaczego mając zimny silnik, włączony przycisk AUTO, temp na zewnątrz 2 st. Wentylator goni jak w środku lata.

Aby nie doprowadzić do nadmiernego wzrostu ciśnienia w układzie klimatyzacji i jego uszkodzenia podczas pracy. Ja przez pewien czas, od zakupu auta, jeździłem bez pierwszego biegu wentylatora i jak dochodziło do wzrostu ciśnienia w układzie klimatyzacji to na maksa załączał mi się wentylator na II biegu. I potrafiło stuknąć porządnie napinaczem paska osprzętu.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pracuje jak w środku lata bo idzie tylko na pierwszym, niskim biegu-sprawdź czy tak jest u Ciebie. Wentylator pracuje tylko kiedy pojazd nie porusza się, od pewnej prędkości( około 15 km/h) wyłączy się. Oczywiści jeżeli układ chłodzenia silnika nie wymusi jego pracy.

Dopiero latem zobaczysz jak szaleje :) Osobiście mam cały rok klimatyzację na pozycji auto, układ nie pracuje dopiero w temperaturze poniżej zera.

Według konstruktorów musi pracować aby zapewnić pracę układu klimatyzacji.

Ok zgadzam się, może to wnika z wydajności chłodnicy? Ciężko mi to sprawdzić powyżej 15km/h . Tak jam mówiłem nie miałem nigdy Reno, jeździłem VW, Fordem, Nissanem, Mitsubishi i to działało inaczej. Układ odpalał wiatrak jak musiał szczególnie zimą. Widocznie producent przyjął inną koncepcję. Jedno co zauważyłem, zjeżdżając z autostrady po 20 km jazdy ok 140 km/h wentylator chłodził szybciej dojeżdżając i stojąc na światłach. Zdziwiłem się dlaczego? A na zewnątrz było 1-2stC . Z drugiej strony wskaźnik temp silnika wyświetlał tylko małą kostkę na początku wskaźnika. Poćwiczymy i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że Rafi_100 ma coś porypane. Wentylator załącza się zawsze jak włączona jest klimatyzacja. Co do tego pełna zgoda. Tylko czemu u niego przy ustawieniu "auto" i temperaturze zewnętrznej 1-2 st włącza się klimatyzacja ? U mnie co prawda scenic II ale w trybie "auto" sprężarka od klimy nigdy zimą się nie załącza. Wiosną, latem owszem ale przy znacznie wyższych temperaturach. Chyba, że włączę odszranianie przedniej szyby lub obieg wewnętrzny wówczas z automatu włącza się klima. Rafi_100 może masz ustawiony obieg wewnętrzny nawiewu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie przyczyną włączania się wentylatora na 2 bieg od razu, była uszkodzona chłodnica klimatyzacji (wysypały się lamele od dołu tak ok 1/2 może więcej). Po wymianie chłodnicy na nową wentylator włącza się tylko jak jest bardzo ciepło a samochód stoi w miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 lat później...

Jeżeli temperatura cieczy pokazuje się prawidłowo na zegarach, to może być uszkodzony czujnik ciśnienia klimy lub przerwane/zwarte przewody do niego. Ewentualnie skleił się przekaźnik od wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze piszesz. Dzisiaj przed pracą ustaliłem, że problem jest z napięciem na czujniku tylko teraz  którym ? Obstawiam ten od klimatyzacji, który jest na chłodnicy klimatyzacji. Żeby się tam dostać muszę zdjąć zderzak. Sprawdziłem jeszcze bezpieczniki obok akumulatora ale są dobre. Mam jeszcze jeden dylemat. Napięcie na czujniku jest tak małe ponieważ jest uszkodzony np. przewód wtyczka itp. Czy napięcie jest niskie ponieważ jest mało czynnika ? Ma ktoś może schemat zasilania do tego czujnika ? W piątek planuję zdjąć zderzak i zobaczyć co tam siedzi.

Po wykasowaniu błędu samochód odpala bez włączonego wentylatora na drugim biegu ale kilka minut jazdy i problem powraca.

 

Czujnik ciśnienia.jpg

Edytowane przez cinek28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!