Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@wuj33k Moim zdaniem nie ma konieczności robienia zbieżności, ponieważ przy wymianie nie odłączamy nawet gałki od zwrotnicy.

Można by pokusić się o zrobienie geometrii, ale jeżeli włożyłeś KYB, czyli to samo co na pierwszy montaż to nie powinno być problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Lionel2000 z pierwszym Twoim zdaniem oczywiście się zgadzam ,ale drugi to robisz sobie jakieś jajka? Napisz jak się robi geometrie w m3, tylko nie pisz że zakłady za to kasują ,bo to wiem ,mimo tego że taka regulacja nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po robocie. Amorki niby ocalały tzn. są suche. Koszty wzrosły od deklarowanych 100 do 120 zł za stronę przez konieczność demontowania podszybia. Pod nim są ponoć schowane jakieś śruby. Ustawiono mi zbieżność więc prośba do osób, które "kumają" o ocenę czy zrobiono to dobrze. Auto jedzie prosto.

CCI_000001(2).thumb.jpg.42191ba17c8dd58a5bd3a9c148cf8b5e.jpg

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Teoretycznie po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się robić geometrię zawieszenia. ASO będzie tak postępować, bo tego wymagają procedury producenta auta.

2. Tyle mówi teoria.  W Megane dzięki bardzo skromnym możliwością regulacyjnym, po wymianie osłon amortyzatorów nie ma potrzeby robienia zbieżności.

3. Ale, korzystając z okazji można sprawdzić zbieżność, dla własnego spokoju i zdrowia opon.

Niech sobie każdy wybierze właściwy punkt, wygodny i właściwy dla siebie. :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lelupi mi pasują wszystkie punkty, które opisałeś. Jesteś w stanie ocenić zbieżność w moim aucie? Zastanawia mnie w szczególności pochylenie koła lewego, kąty W.S.Z. L i P (cokolwiek to znaczy) i to dlaczego przed zbieżnością całkowita była +1,4 a jest -1,3 i częściowe podobnie z + poszły na -. Ogólnie dla mnie to czarna magia więc byłym wdzięczny jakby mi to ktoś objaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzychu73 Geometrię robi się w każdym samochodzie. U mnie w zakładzie każdorazowo po zmianie amortyzatorów.

Jak się to robi to najlepiej pojechać do warsztatu i zobaczyć na własne oczy.

Jeżeli zakładasz część która jest oryginalna to pół biedy, jak dobrze zrobisz cechy na zwrotnicy może i będzie dobrze.

Sytuacja zmienia się jak zakładasz zamienniki, których konstrukcja odbiega od oryginałów, tutaj kąty pochylenia koła rozjadą się dość mocno.

Co z tego wynika pewnie wiesz ....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, pbet napisał:

Ustawiono mi zbieżność

Masz ustawione z minimalnym minusem czyli rozbierznie tzn.koła przodem na zewnątrz ,nie mam teraz danych pod ręką ale z tego co pamiętam tak ustawiono w m2 ,a to zawieszenie takie samo, tylko w książce podawano w stopniach, chyba 0 do -0,10 dla obu kół, a u Ciebie na kwicie wartości zbierzności podane w mm.

6 godzin temu, Lionel2000 napisał:

Geometrię robi się w każdym samochodzie. U mnie w zakładzie każdorazowo po zmianie amortyzatorów.

Jak się to robi to najlepiej pojechać do warsztatu i zobaczyć na własne oczy.

To musisz podjechać i zobaczyć na własne oczy ,że nie ma takiej regulacji w m3 ,oczywiście geometria może być rozjechana i można

ją doprowadzić do ładu ale poprzez wymianę zurzytych elementów.Zobacz sobie na kwicie kolegi pbet ,wartości geometri takie same przed i po zabiegu, dlatego że mcpersona inaczej nie da się przykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, pbet napisał:

@Lelupi mi pasują wszystkie punkty, które opisałeś. Jesteś w stanie ocenić zbieżność w moim aucie? Zastanawia mnie w szczególności pochylenie koła lewego, kąty W.S.Z. L i P (cokolwiek to znaczy) i to dlaczego przed zbieżnością całkowita była +1,4 a jest -1,3 i częściowe podobnie z + poszły na -. Ogólnie dla mnie to czarna magia więc byłym wdzięczny jakby mi to ktoś objaśnił.

Nie mam dostępu do bazy z danymi regulacyjnymi, ale z danych na wydruku, pobranych przez urządzenie, po regulacji uzyskali wyniki mieszczące się w normie. Przed regulacją było "tak sobie".

Jedynie pochylenie lewego przedniego koła wykracza poza tolerancję, może wynikać to z błędu pomiarowego urządzenia. Zresztą i tak nic więcej poza zbieżnością nie regulujesz w Megane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam informacje z początku produkcji. Na rysunkach widzę dokładnie fasolkę lub górny otwór jest większy. 

Może być że w toku produkcji Renault coś zmieniło (zwrotnicę, rodzaj śrub), lub zmieniły się amortyzatory KYB. 

Jeżeli masz dostęp do części OES możesz pomierzyć suwmiarką. 

Wiadomo że producent stara się minimalizować obsługę, ale nie można tego generalizować. 

W przyszłym tygodniu sprawdzę jak wygląda to dla Scenica III gdzie na pierwszy montaż były amortyzatory Monroe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda tak samo, już miałem Cię zapytać czy Twoje wypowiedzi mają na celu łatwiejsze „kasowanie”

za geometrię osób nie mających pojęcia, ale skoro znasz temat tylko z obrazka to uważam dalszą dyskusję za zbędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z obrazka to można wyczytać że się tego nie robi.

image.thumb.png.0aec89342ee486d5c53e2411d6a3a53a.png

Co nie zmienia faktu że Renault specyfikuje wymiary geometrii i można ją sprawdzić.

Szczególnie jeżeli po zmianie amortyzatorów na zamienniki czujemy że jest coś nie tak.

image.thumb.png.1d1a6d6d4d1ae5f88fc3ef501dbb6bee.png 

Jeżeli wymiar X został niewłaściwie dobrany rozsypie się cała geometria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!