Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika przenoszące się na kabinę


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od lipca 2014 roku jestem posiadaczem Megane III 1.9 dci. Po przejechaniu ok 1000 km postanowiłem wymienić rozrząd w serwisie Renault. Po wymianie przez ok 2000 km wszystko chodziło bez zarzutu, jednak od stycznia pojawiły się drgania silnika, które przenoszą się na nadwozie. Co dziwne, drgania są odczówalne na kierownicy, na fotelu kierowcy (nie zawsze), na podłokietniku drzwi, oraz widac że drga pokrętło z nawigacji. Wszystkiemu towarzyszy głośniejsza praca silnika i jakby metaliczne stukanie z okolicy rozrządu i pokrywy zaworów.

Przeczytałem chyba wszystkie forum na ten temat. W ramach walki z drganiami zostało wykonane: Wymiana poduszek silnika (hydro-gumowa, lizak od spodu, poduszka od skrzyni), a takze koło pasowe wału korbowego, silnik podpiętyu był pod komputer - pokasowano błędy).Serwis oraz trzech innych mechaników wykluczyło koło dwumasowe. Dodatkowo dotykając przodu samochodu również czuć wibracje. Wibracje sa wyczówalne na wolnych obrotach niezaleznie czy silnik ciepły czy zimny.

Co Waszym zdaniem może być przyczyną takich wibracji ?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pojawieniu się wibracji podjechałem do ASO gdzie wymieniałem rozrząd. Po dwóch godzinach oględzin stwierdzili, że rozrząd jest ok, a nic innego nie znależli.

Jak mogę zweryfikować poprawność ustawienia rozrządu ? Samochód przy rozruchu delikatnie szarpnie silnikiem, sama jazda nie objawia się jakimiś anomaliami, na obroty wchodzi ładnie, nie zauważyłem spadku mocy, spaliny są niewidoczne, spalanie raczej w normie 6,2 litra. Wymieniłem też akumulator na nowy Warta Silver 74 Ah. Tylko te drgania na wolnych obrotach psują radość z jazdy. Czasem delikatnie obroty na wolnych pofalują, ale bardzo rzadko i wskazówka ledwo drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tego nie wiem...

 

Dodano: 01 maj 2015 - 14:46

Panowie, jakieś sugestie ? Czy da się jakoś zweryfikować poprawność ustawienia rozrządu ?

 

Dodano: 06 maj 2015 - 08:45

Analizując dokładniej zjawisko moich drgań stwierdziłem, że występują one wraz z towarzyszącą głośniejszą pracą silnika. Stojąc w korku raz silnik pracuje cicho i drgania prawie są niewyczuwalne, zaś po ruszeniu i przejechaniu kilku metrów oraz ponownym zatrzymaniu silnik zaczyna głośniej pracować i wibracje są już znaczne, do tego stopnia że drga wszystko. Czy taki objaw wskazuje na coś ewidentnego ?

 

Dodano: 18 cze 2015 - 12:54

Panowie,

 

Ponawiam moją prośbę o pomoc w temacie drgań na wolnych obrotach. Ostatnio pojechałem samochodem na wakacje, myślałem, żę może przegonienie na trasie poprawi sytuację z drganiami. Przejechałem ponad 2 tyś km. i nic się nie zmieniło. Auto super pracuje w trakcie jazdy, jednak gdy tylko stanę w miejscu wszystko wpada w wibracje. Moje pomysły się juz wyczerpały. Proszę o pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w internecie kilka stron serwisów wtryskiwaczy, na których opisane zostały objawy uszkodzenia:

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

utrudniony rozruch, - U MNIE NIE WYSTĘPUJE, CHOĆ PRZY ROZRUCH LUBI SZARPNĄĆ SILNIKIEM (NOWY AKUMULATOR I FILTR PALIWA - BEZ ZMIAN)

spadek mocy, - AUTO CIĄGNIE W CAŁYM ZAKRESIE OBROTÓW I NA WSZYSTKICH BIEGACH

dymienie na czarno, - BRAK WIDOCZNYCH SPALIN, TYLKO DRAŻNIĄCY ZAPACH JAK PRZYŁOŻYMY NOS DO WYDECHU

szarpanie, przerywanie silnika podczas jazdy - PODCZAS JAZDY WSZYSTKO PRAWIDŁOWO, DRŻENIE NA POSTOJU

silnik nie wchodzi na obroty - SILNIK WCHODZI NA OBROTY, PRZY ODPUSZCZANIU GAZU CICHO ZABURCZY RASOWO - CHYBA TŁUMIK

przybywanie oleju silnikowego - NIE WYSTĘPUJE

charakterystyczne „stukanie” wtryskiwaczy - JEST METALICZNE POSTUKIWANIE SPOD POKRYWY ZAWORÓW PRZY STRONIE ROZRZĄDU, MYŚLAŁEM, ŻE TO KOŁO PASOWE WAŁU, ALE WYMIENIŁEM NA ORYGINAŁ I DALEJ TO SAMO

przegrzewanie się silnika, NIE WYSTĘPUJE

nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, - CZASEM NAPRAWDĘ DELIKATNE SKOKI WSKAZÓWKI OBROTÓW

podwyższone zużycie paliwa, CYKL MIESZANY 6L/100 TRASA 5,8/100 , 130MK/H

nagłe gaśnięcie silnika lub praca na nie wszystkich cylindrach. - NIE WYSTĘPUJE

<><><><><><><><><><><><><><>

<><><><><><><><><><><><><><>

Na komputerze u dwóch mechaników żadnych błędów...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.9 - Enter

5.10 - Caps Lock, BOLD Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po włączeniu klimy nie ma różnicy? U mnie też trochę drży ale po załączeniu klimy obroty skaczą ok 50 więcej i drgania są minimalne.

Pytałem na forum o możliwość podniesienia wolnych obrotów ale koledzy znający clipa mówią że się nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Podepnę się pod temat. Dwa miesiące temu kupiłem Megi III, 1.9 dci, kombi, 2012r. 190 tyś przeb., zauważyłem podobny problem z tym, że im silnik bardziej rozgrzany tym drgania (bardziej takie burczenie niż drganie) większe. Podczas ruszania przy zwalnianiu sprzęgła zaburczy mocniej, podczas jazdy ok, i przy zatrzymaniu podczas wciskania sprzęgła też zaburczy. Żadnych stuków czy szarpnięć podczas ruszania. Zauważyłem zerwaną gumę przy łączniku górnym z prawej strony łączącego silnik z karoserią czy może być to przyczyną takich objawów? A może koło dwumasowe? Może mieliście podobne objawy?.

Edytowane przez PawelCH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szklasty - Ja cały rok jeżdzę na włączonej klimatyzacji w trybie auto soft 21C. Różnica oczywiście jest. Gdy klima zostanie wyłączona obroty lekko spadają a wibracje są większe. Najbardziej zastanawiający jest fakt, że czasem w ogóle nie ma drgań, samochód podczas jazdy pracuje cicho, a na postoju prawie go nie słychać (dzieje się to bardzo rzadko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

odnowie temat. Ja już się z tymi drganiami pogodziłem. Jak jest włączona klima to obroty delikatnie podskakują i drganie jest minimalne. Po wyłączeniu klimy stają się dość silne i drażniące. Oczywiście po rozgrzaniu bo na zimnym silnik jest na trochę wyższych obrotach i drgań nie ma. Niby nowoczesne DCI a zachowuje się jak stary dizel VAGa. Rzutem na taśmę gwarancyjną przy 99 tyś udało mi się wymusić na ASO wymianę dwumasy ale też to nie pomogło. Poduszki pod silnikiem były sprawdzane. Objawów wskazujących na wtryskiwacze też nie ma. Zresztą jeżdzę tak już ponad 60 tyś km to dawno by się objawiły. Może któryś z kolegów sobie jednak z tematem jakoś poradził?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeko, ja bym sprawdził korekty na wtryskach, jeżeli są mniej więcej jednakowe to raczej nie to. Kolejna sprawa. Uruchom silnik i usiądź na miejscu pasażera. Stopy oprzyj na podłodze blisko ściany grodziowej - jak są wtedy mocno wyczuwalne drgania to ja bym się przyjrzał poduszce przy rozrządzie, ale tej niżej, nie tej, która idzie w stronę kabiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem ostatnio w mojej megi problem z takim wlasnie opisywanym kilka postow temu "buczeniem" po sprawdzeniu poduszek silnika dobralem sie do nadkola co sie okazalo? rura od dolotu powietrza do filtra nie byla przypocowana tylko wisiala dodatkowo przednia lampa swiatla przeciwmgielnego trzymala sie tylko na jednym wkrecie. Po dobraniu wkreta i przyczepieniu tej rury od powietrza trytytka problem znikl :) Pozdrawiam :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W swoim megane III 1.9 dci z 2001 roku mam także drgania na wolnych obrotach po stronie kierowcy. U mnie to objawia się drżeniem reflektora po stronie kierowcy. Z początku myślałem, że może lusterko w nim jest obluzowane. Ale cały zderzak po tej stronie drży jak się przyłoży dłoń. Po stronie pasażera drgania nie są wyczuwalne. Auto mam od pół roku. I pierwsze co w nim wymieniłem to 3 najważniejsze poduszki silnika. Od tego czasu zrobiło się generalnie ciszej przy rozruchu i gaszeniu silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie co yogin74 - z tymże na razie nic nie wymieniałem. Nie jest to także zasada, że co dziennie (auto użytkowane co dziennie, raz w tygodniu trasa w jedną ponad 100km). Mniej drży jak jest włączona klima. Z mechanikiem jeszcze nie konsultowałem, bo często mu zadaję pytania czasami dziwne i upierdliwe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!