Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje silnika przenoszące się na kabinę


Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś podać wysokość szczeliny od elementu gumowego do łapy poduszki hydraulicznej podwieszonego silnika 1,9 dci. Sama poduszka ma niewielkie ugięcie, nie jest

zapocona olejem lecz nie wiem czy tłumi odpowiednio.

Drgania (nie jakieś duże) są w całym zakresie obrotów widoczne na podłokietniku, lusterku wewnętrznym, zagłówkach, wyczuwalne na fotelach (takie lekkie mrowienie).

niezależne od temperatury silnika i otoczenia.

Niepokoi mnie twarda praca silnika. Poprzedni scenic 120kM pracował bardziej miękko. Odpala także nie od strzała, lecz wykona ze 3 obroty kołem niezależnie czy ciepły lub zimny. Auto takie kupiłem i użytkuję 18 mcy.

Rok temu wymieniałem wszystkie podkładki pod wtryskami (2 ciekły) przy okazji obejrzałem wtryskiwacze. Końcówki ulane czyściłem w myjce i ręcznie. Próba przelewowa

wykazała równe wartości na wszystkich wtryskach ( ale czy dobre? ).

Spalanie średnie 7,4 l (dużo po mieście) Na autostradzie przy 130-140km/h również 7,4 ( trochę dużo wydaje mi się)

Czy clip pokarze oprócz korekt wtryskiwaczy kąt na pompie wtryskowej lub jakąś inną podpowiedź?

 

Dodano: 20 maj 2017 - 09:11

Czy ktoś zechce podać wymiar tej szczeliny w poduszce. Pomoże mi to w wstępnej ocenie jej zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiar i na wygląd poduszka wydaje sięOK.

Wymieniałem poduszkę po zakupie. Auto miało wtedy 135kkm przejechane. I lekko stukało na wolnych obrotach. Po wymianie poduszki problem ustąpił.

Spalanie jakieś straszne też nie masz. U mnie średnio w trybie mieszanym 6.5l. Ale auto ma mniejszą budę.

1.9dci trochę drga na wolnych obrotach. Przyłóż rękę do przedniego zderzaka od strony kierowcy, a wyczujesz. Mam wymienioną dwumasę i to nic nie zmieniło. W moim przypadku jak dwumasa zaczęła się odzywać nie było dodatkowych drgań.

Edytowane przez yogin74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że auto kupiłem z takimi drganiami, przejechałem 20 tyś bez zmian więc to raczej nie dwumasa. Trudno tą poduchę zdiagnozować, a zainwestować 400 zł

by się przekonać że jednak nie to. Zerknę jeszcze w dolną poduszkę (ósemkę). W poprzednim scenicu to ona najszybciej się zużyła. Wiem że ona nie tłumi tych drgań.

Jeżeli ktoś ma metodę na diagnostykę poduchy olejowej to bardzo proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, co do poduszki silnika, hydropodstawy, na spodzie tej poduszki jest okrągła guma, dotykając jej powinno wyczuwać się ciesz, to jest olej który jest w niej, spód powinien być miękki. Ja w starej ten spód miałem twardy, drgania przenosiły się na karoserię.

 

Po drugie mój scenic iii 1.9 dci po zagrzaniu ma na wolnych obrotach 700 obr. Tak też w clipie obroty biegu jałowego zadane się zmieniają to tak ma być, ich wartość zależy od temperatury silnika, obciążenia np. klimatyzacja. 

Też to odczuwam jak daję na luz, a obroty schodzą do 700, jest to odczuwalne jakby silnikiem przez chwilę telepało po czym się ustabilizuje i trzyma tę wartość 700obr. Silnik bardziej buczy na biegu jałowym.  Wydaje mi się, że ten typ tak ma bo nic nie wskazuje na jakąś usterkę. Mam clipa i sprawdzałem go na wszystkie sposoby, korekty wtrysków mam poniżej 0.5 i nie mniej jak - 0.5. Pozostaje jeszcze sprawdzuć regulator ciśnienia w pompie wtryskowej i na listwie CR. Ale wartości ciśnienia w CLIP mieszczą się w wartościach zadanych. Przepustnicę wyczyściłem EGR zamontowałem nowy. Zrobiłem kalibracje, przyuczenia. Obroty po zagrzaniu dalej tak schodzą. Porównywałem też ze sceniciem II ten sam silnik 130km. Po zagrzaniu obroty też schodzą do 700, ale nie jest to tak odczuwalne na karoserii. Za to samochód jest generalnie głośniejszy, ma inną charakterystykę akustyczną i inaczej są przenoszone wibracje od silnika. Może ktoś ma jakiś pomysł na te drgania na wolnych obrotach w III, może ktoś z was pracuje w aso i może coś więcej powie o tym problemie. 

Edytowane przez mlp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!