Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciekawostka dot. filtru paliwa 1.5 DCi


psikuta_bez_S

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniałem ostatnio filtry i stary filtr paliwa (Filtron ? ) rozciąłem by sprawdzić jak bardzo jest zabrudzony i czy ma opiłki.

Opiłków na moje oko nie było, ale znalazłem inną, ciekawą rzecz(zdjęcie):

thumb_hosting_zdjec_1430507323__wp_20150501_006.jpg

 

Obudowa filtra nosiła naklejkę Filtron-a, a wkład filtrujący albo i cały filtr z obudową był produkcji Delphi :)

I tak o to, robią z ludzi głupków...

 

Ponadto ciekawi mnie, do czego służy ta "blaszka z latającym korkiem" :

thumb_hosting_zdjec_1430507979__wp_20150501_008.jpg

 

PS. Jeśli mod uzna, że to zły dział to proszę o przeniesienie (to mój 1 post, a nie byłem pewny wyboru działu).

Edytowane przez psikuta_bez_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszka to zaworek - paliwo z przelewów wraca do filtra i mieszając się podgrzewa dopływające paliwo z baku.

O filtrach filtrona nie będę pisał jaki to shit, bo ostatnio kupiłem kolejny paliwowy, który był źle sklejony i wpuszczał powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak o to, robią z ludzi głupków..

Akurat w tym przypadku to na plus. :mrgreen: Delphi to oryginał w tym silniku.

Ta blaszka to bimetal który w okresie zimowym otwiera zawór którym ciepłe paliwo powrotne z pompy ogrzewa paliwo w filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aniewa, Owszem tutaj być może na plus, ale pomyśleć, że kupując np. filtr innej marki, a w środku znajduje się chiński wkład...

Teraz założyłem Mann'a i mam nadzieje, że będzie OK (parę osób polecało te filtry).

 

I tu kolejna ciekawostka 3 modele filtrów fizycznie takich samych, ale o różnych cenach. Wziąłem 939/6 (niby do Clio II, Kangoo) ale 30zł tańszy niż dedykowany do Megane(a modele silników bazowych te same) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie wpadłem na ten sam pomysł, tzn. rozcięcia filtra PS980/1. Wściekłem się jak warsztat skasował mnie za wymianę 240 zł. Czy ja nie mogę sobie sam wymienić wkładu? Czym skleić to pudełko. Muszę pomyśleć o którymś z tych klejów (zobaczcie sami) są na prawdę rewelacyjne: https://handtech.pl/5_parson-adhesives-inc?id_manufacturer=5.

Użyłem już jednego z nich do wklejenia uszczelki szyby przedniej (ciągle wyłaziła mi w górnym narożniku). Zdał egzamin w 100%. Mam już spokój 2 rok.

A tak postscriptum, czy są filtry tańsze od tych ? :

1)http://frauto.pl/index.php?products=product&prod_id=700;

2)http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/18003/102000000/

Mój mechanik może się pocałować w d... .

Nigdy więcej na mnie nie zarobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja nie mogę sobie sam wymienić wkładu? Czym skleić to pudełko.

Nie, bo filtr jest nierozbieralny i nie ma możliwości w nim wymiany samego wkładu filtrującego. Możesz sobie kupić cały filtr i sam wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak postscriptum, czy są filtry tańsze od tych ? :

1)http://frauto.pl/ind...ct&prod_id=700;

2)http://e-katalog.int...8003/102000000/

Oczywiście, że są. Wystarczy odrobina wysiłku i można znaleźć w sieci w cenie od 50 do 100 zł bez czujnika wody. Z czujnikiem są sporo droższe.

Samego wkładu nie wymienisz bo nie występuje jako część zamienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za chwile bedzie problem, bo silnik nie pali, a filtr nowy. Wiec tam nikt nie bedzie szukal problemu.

A okaze sie ostatecznie ze filltr sie zapowietrza, bo niedokladnie sie skleilo.

IMHO druciarnia na maxa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy :) Proces klejenia jest troszeczkę inny niż zgrzewania, a "domowa" spoina może mieć ułomności i później problem z układem murowany.

Nowy filtr nie jest, aż tak drogi, by było to warte zachodu :) A pozostaje jeszcze pytanie skąd wziąć sam wkład, który będzie nam pasował...

 

Polecam szukanie w sklepach na miejscu zamieszkania lub w niedalekiej odległości(odpada koszt wysyłki), można też kombinować z filtrami od np. Clio II.

Filtr Manna(polecana marka) dedykowany do Megane II, kosztował katalogowo ~100zł, taki sam, różniący się cyferką i pasujący do ClioII/Kangoo zamiast 939/3 ma 939/6 i kosztował już 70zł (jest dokładnie taki sam jak dedykowany do Megane)

Edytowane przez psikuta_bez_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!