Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zsunięty rozrząd w Renault Scenic III


Tedeusz

Rekomendowane odpowiedzi

Głowica po "rentgenie" - cała (uff!), po próbie szczelności - wszystko szczelne (uff!). Teraz zaczynają mechanicy powoli działać, ponoć do poniedziałku mają skończyć. Dam znać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Renault Polska pisali i im odpisałem, czekam na kontakt, ale jestem bardzo sceptyczny... Dokumentację zdjęciową mam jak rozebrany silnik jest,a mechanik robi zdjęcia na bieżąco.

 

Dodano: 26 maj 2015 - 22:14

Auto dziś odebrane i 5K w plecy... :angry:

Czekam na odpowiedź z Renault, napisali że odpowiedzą w ciągu 14 dni roboczych. Wszystkie części mam, warsztat robił zdjęcia...Za 500 km do 1000 km mam się pojawić w warsztacie celem diagnozy.

A na koniec fotka jak poszarpało rozrząd (zanim go zdemontowali), masakra jakaś...

post-81666-0-35841600-1432671220_thumb.jpg

post-81666-0-61373100-1432671241_thumb.jpg

Edytowane przez Tedeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mocna kwota <ok>

nie bądź sceptyczny jeno gacie wciągaj na tyłek i gazuj do Rzecznika Praw Konsumenta, jak nie chcesz bulić na adwokata.

no chyba, że 5 kPLN masz na dzienny wydatek, to wtedy nie opłaca się nic robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś będę gazował do Rzecznika...Napisałem też do TVN Turbo, ale się nie odezwali.

p.s.

Nie mam 5K na dzienny wydatek, a bardzo bym chciał :rolleyes:

 

Dodano: 27 maj 2015 - 14:19

Do Rzecznika mail poszedł, czekam i będę dawał znać.

Edytowane przez Tedeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Renault złożyłem już pismo 14 maja, odpowiedzieli mi 20 mają, że dadzą odpowiedź na piśmie w przeciągu 14 roboczych. Mail do RPK poszedł wczoraj.

Póki co czekam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy robiłeś na bieżąco przeglądy w ASO?

W Megane 2 wymieniałem tylną belkę zawieszenia. Naprawa odbywała się w ASO po około dwóch latach po upływie gwarancji.

Renault Polska pokryło koszty naprawy zawieszenia oraz zakupu nowych opon.

Podstawą i warunkiem naprawy było regularne serwisowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i Renault odpowiedziało...

"Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana zgłoszenie dotyczące samochodu Renault Scenic III o numerze nadwozia **** informujemy, ze niebieski OTS jest akcja Producenta o charakterze marketingowym mającym na celu poprawę wizerunku Klienta. W tym przypadku przy najbliższej wizycie w Autoryzowanej Stacji Renault. Wyjaśniamy również, że niebieski OTS nie ma związku z bezpieczeństwem, dlatego Producent nie informuje formalnie Klientów i nie przywołuje ich do serwisu, a akcja wykonywana jest wyłącznie podczas wizyty w Autoryzowanej Stacji Renault podczas obsługi serwisowej. W przypadku powyższego samochodu, z przykrością nie potwierdzamy w naszych wewnętrznych systemach obsługi pojazdu w sieci naszych Autoryzowanych Partnerów Renault.

Odnosząc się do pozostałych oczekiwań w stosunku do firmy Renault, uprzejmie wyjaśniamy, że ze względu na zakończenie okresu gwarancji, pochodzenie pojazdu z rynku zagranicznego jak również brak obsługi technicznej wykonanej w naszej sieci, firma Renault nie ma podstaw do pozytywnego ustosunkowania się i pokrycia kosztów naprawy.

Z poważaniem,

****

Dział Kontaktów z Klientami

Renault Polska Sp. z o. o."

Samochód mimo iż był na gwarancji nie zawitał do ASO, a mógł za free (dzwonili do mnie zanim maila dostałem, żeby wszystko wytłumaczyć).

Teraz to już chyba lipa... :unsure:

Edytowane przez Tedeusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli - o ile dobrze zrozumiałem - kupiłeś "prawie nową" używkę z zagranicy.

Następnie nie pokwapiłeś się jechać do ASO, choćby tylko zostawić ślad w papierach, że polskie ASO widziało Twój nowy nabytek :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnie nie pokwapiłeś się jechać do ASO, choćby tylko zostawić ślad w papierach, że polskie ASO widziało Twój nowy nabytek :notacrook:

Tak to wygląda i tak mi to Pani przez telefon wytłumaczyła... :mellow:

Teraz już wiem, że następnym razem (jak kupie kolejny samochód) to pojadę z nim do ASO się "pokazać".

A tak widzę moim zdaniem, że nie mam o co walczyć z powodu własnej niewiedzy :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spróbował podziałać - przecież wszyscy zainteresowani wiedzą, że to wina wady fabrycznej silnika.

Skoro się to stało, to oznacza, że silnik tę wadę posiadał.

Powinni choć partycypował w kosztach, np. 50/50.

Na pewno łatwo nie będzie, ale tylko skuteczność i natręctwo może doprowadzić do oczekiwanego celu.

 

Ale to moje zdanie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i RPK odpisał w sumie to samo co mi Prawnik powiedział... :mellow:

Poniżej text od PRK:

"Konsumenckie Centrum E-Porad niniejszym wyjaśnia, że w opisanej sprawie mało prawdopodobnym jest, aby Pana roszczenia zostały uwzględnione przez Renault Polska Sp. z o.o. w Warszawie, będącego gwarantem spornego auta oraz importerem i przedstawicielem producenta tej marki samochodów w Polsce. Przede wszystkim warunkiem zachowania uprawnień gwarancyjnych jest serwisowanie samochodu przez okres gwarancji na elementy mechaniczne i z tytułu perforacji w Stacjach Obsługi Autoryzowanych przez producenta. Jeżeli serwisował Pan samochód w ASO Renault, również po upływie gwarancji na elementy mechaniczne, po awarii 13.05.15r. auto powinno zostać dostarczone do ASO Renault, celem stwierdzenia przyczyny awarii, która mogła wynikać również z niewłaściwych, dotychczasowych napraw. Strona dochodząca roszczeń jest zobowiązana je udowodnić – art. 6 k.c. Poza Sądem na podstawie opinii technicznej niezależnego rzeczoznawcy do spraw techniki samochodowej i ruchu drogowego www.rzeczoznawcy-pzm.pl www.rzeczoznawcy.com.pl www.pzm.pl Obecnie, skoro wada została usunięta, mało prawdopodobnym jest, aby rzeczoznawca taką opinię mógł wydać i stwierdzić, że była ona produkcyjna, a nie eksploatacyjna, nawet jeżeli posiada Pan wadliwe elementy dla celów dowodowych. Natomiast, jeżeli w związku z opisaną wadą była zastosowana przez producenta akcja przywoławcza, to informacja w tym zakresie powinna być umieszczona na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i dotyczyć bezpłatnych napraw konkretnych samochodów ( oznaczonych nr VIN i produkowanych we wskazanym okresie ), również po upływie okresu gwarancji. Wtedy jednak naprawa powinna być dokonana w ASO, a nie w warsztacie nie mającym autoryzacji producenta."

 

Także taka rada jakby ktoś nie wiedział, jeżeli kupuje się prawie nowy samochód (mój miał rok) to trzeba wydać te parę stów na ASO i człowiek będzie miał święty spokój, ja tego nie zrobiłem (nawet mi to do głowy nie przyszło) i poszło mi 5K PLN... :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tedeusz nie łam się :)

poprzednim SCII jeździłem 5,5 roku i oprócz duperelek, materiałów eksploatacyjnych no i paliwa to na nic nie wydawałem kasy.

zaoszczędziłem na tyle sporo, by w tym roku również z 5 kPLN wyskoczyć i zrobić silnik. zresztą z pozytywnym skutkiem <ok>

 

co miałeś wydać, to już wydałeś :)

na przyszłość będziesz mądrzejszy o jedno doświadczenie. teraz tylko nasłuchuj/kontroluj czy nowy pasek się nie zsuwa :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!