Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gdzie tu na zdjęciu znajduje się filtr


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Już ze zdjęciem, z komórki pisało mi że nie mam uprawnień. A więc myślałem że jestem już przy końcu, a tu nie mogę dojść które to śrubki i co trzeba wyciągnąć. Może ktoś z kolegów pomóc i pokreślić trochę na tej fotce (dodam jak zapewne wiecie że chodzi o filtr kabinowy.

Ok, filtr wymieniony, temat zamknięty (przydała się latarka bo po ciemku to nie robota

post-69802-0-22081400-1432549854_thumb.jpg

Edytowane przez kecyrf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze dwa jasne wkręty od prawej strony trzymają zaślepkę filtra. Polecam filtr ze wzdłużnymi skrzelami, wtedy cały filtr banalnie się instaluje bo można ścisnąc (otwór jest prawie 2x mniejszy od filtra). Te z poprzecznymi to koszmar.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal_C podaj typ/ producenta tego filtra z tymi jak piszesz wzdłużnymi skrzelami bo jak 2 razy wymieniałem u siebie to szlag mnie trafiałby nowy filtr upchać w dostępną "dziurę". Dodatkowo cholera wie czy tak na chama pchany układa się jak trzeba wewnątrz obudowy. Te dwa nieszczęsne, które wymieniałem były od Parflux-a i miały niestety poprzeczną harmonijkę- skrzela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MANN-FILTER CUK 26 005

 

Linka do strony nie podaję, bo pewnie nie można. W razie problemów pisz na priv.

Wg mnie jest to niewykonalne by włożyć dobrze filtr z poprzecznymi skrzelami.Jak ja wyciągałem stary filtr (a był poprzeczny) pierwszy raz, był tak pognieciony, że równie dobrze w ogólne mogło go nie być. Zamontowałem ten MANN FILTER w 5 sekund, sam wskoczył idealnie w miejsce po przejsciu przez ten nieszczęsny otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Michal_C, aston76 i P_r_z_e_m_o.

Lada dzień kolejna wymiana i do tego bez "rzeźby" jak poprzednio.

Przy okazji podpytam o Wasze opinie: czy to, że wymieniam ppyłkowy co 15tys razem z olejem+filtr, filtrem powietrza to nie przerost formy nad treścią?

Olej wymieniam częściej z pełną świadomością dbałości o samochód - konkretnie jego silnik a o ppyłkowym słyszałem , że też warto bo lubi się zagrzybić i klima działa negatywnie na nasze samopoczucie. Filtr paliwa wymieniam co drugi raz więc co 30 tys. Napęd tankuję tylko w naszej narodowej sieciówce nie dolewam żadnych ulepszaczy co najwyżej 200ml mixolu na zbiornik ropy.

Warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto link, gdzie kupiłem swój:

http://motobajery.pl/filtr-kabinowy-renault-megane-iii-2008-mannfilter-cuk-26-005-p-11577.html

 

Na tej stronie jest jeszcze nieco tańszy, ale tego nie kupowałem więc nie wiem czym się różnią:

http://www.renault-czesci.pl

 

Odnośnie częstotliwości wymian: jak dbasz tak masz:) Ja także olej i filtry wymieniam co około 15 tyś, na wiosnę.

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji podpytam o Wasze opinie: czy to, że wymieniam ppyłkowy co 15tys razem z olejem+filtr, filtrem powietrza to nie przerost formy nad treścią?

Powiem tak;

- olej i filtr (zawsze) co roku, ponieważ akurat tak wychodzi, to mniej więcej lipiec-sierpień, zwykle to jest w okolicach 10-15kkm.

- f. p.pyłkowy, zwykle przed sezonem letnim, najlepiej jednak, moim zdaniem, wymienić na jesieni, przed porą gdy temp. zaczyna spadać w do ok 5-10°C. Wtedy też robię "dezynfekcję" układu wentylacji za pomocą sprayu odpalanego za tylnym siedzeniem, zaznaczam, że nigdy mi nic nie śmierdziało z nawiewów.

- filtr powietrza co mniej więcej rok-dwa, zawsze jednak jest to poprzedzone wyjęciem i oglądnięciem filtra. Widać po nim w jakim jest stanie. Czasami wystarczy go wytrzepać i wsadzić na następny rok. W sumie zależy to bardzo gdzie się jeździ i w jakich warunkach, zresztą widać to zaraz po wyglądzie filtra. Zawsze jednak staram się obejrzeć dolot do filtra, ostatnio znalazłem w nim liść, nie mam pojęcia jak się tam dostał ;)

- filtra ON, w Oplu, jeszcze nie wymieniałem, ale wymienię na jesieni, przed zimą. W Scenicu wymieniłem jakieś 60-70 kkm temu i chyba go wymienię teraz przy okazji wymiany oleju. Benzyna nie jest tak wrażliwa na zanieczyszczenia jak diesel, ale trzeba pamiętać o tym filtrze.

Koszt wszystkich filtrów nie jest jakiś strasznie wysoki, kupując na allego można się zamknąć w kwocie 100 zł z przesyłką.

Acha, używam, od lat filtrów Filtron. Wiem, że opinie są podzielone, ale jak na razie nie zawiodłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji podpytam o Wasze opinie: czy to, że wymieniam ppyłkowy co 15tys razem z olejem+filtr, filtrem powietrza to nie przerost formy nad treścią?

A co powiesz na to, ja wymieniam filtr kabinowy 3, 4 razy do roku. Spokojnie można tak robić jak piszesz, choć sam uważam, że wolę wydać 50 zł na filtr i odgrzybić sobie parownik pianką i mieć czyste powietrze w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd tankuję tylko w naszej narodowej sieciówce nie dolewam żadnych ulepszaczy co najwyżej 200ml mixolu na zbiornik ropy.Warto?
w sumie lejesz najgorszy 2T z możliwych <dobani> no ale może ta "sieciówka" to niweluje.

nie wiem, bo na orlenie zatankowałem 1x w życiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam leję 2T (półsyntetyk) + na oko ok. 50 ml ulepszacza. co 2-3 tankowania, na pełny bak.

Zwykle tankuję na BP. Akurat u mnie w mieście paliwo jest na wszystkich stacjach w tej samej cenie, więc cenowo wychodzi tak samo. Jeżdżenie 10-20 km na stację benzynową po to tylko, żeby zatankować 5-10 gr, taniej uważam, za głupotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!