Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Falowanie" obrotów na biegu jałowym


AbramK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś odebrałem nowiutkie autko z salonu, "fabryczne" LPG (Landi Renzo) i...problem. Na biegu jałowym obroty utrzymują się na poziomie 900-1000 obrotów i nagle spadają do ok. 500, żeby za chwilę znów wrócić do wyższych rejestrów. Stojąc przy aucie ma się wrażenie, że się zaraz zadusi. Przełączenie na zasilanie benzynowe ciut poprawia sytuację, obroty nie spadają tak gwałtownie, jednak i tu nie trzymają jednego poziomu. W czasie jazdy jest ok., auto ładnie się zbiera, nic nie strzela ani nie stuka. Diagnostyka systemu też jest w porządku.

Mam nadzieję, że to tylko kwestia regulacji i/lub dotarcia auta (obecnie ma wylatane...65km). Być może ktoś miał lub ma podobny problem (?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wszystko jasne. Wszystko jest w porządku (przynajmniej wg eksperta z ASO), a "falowanie" spowodowane jest załączaniem się i wyłączaniem sprężarki klimatyzacji (automat). Faktycznie po wyłączeniu klimy obroty utrzymują się w granicach 900/min zarówno na gazie, jak i po przełączeniu na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie z ciekawości kolego AbramK. Masz w tym samochodzie oryginalny Gas tak jak miały niektóre megane II (zbiorniki w błotnikach, komputer pokazuje spalanie na PB i osobno na LPG) czy dołożony przez serwis renault? Jak ten drugi to spalanie pokazuje komputer tylko na PB? Jaki masz zbiornik?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@elwik1984

Instalacja dealerska, komp pokazuje spalanie Pb ale nie LPG (mam tylko kontrolkę orientacyjnego poziomu gazu z przyciskiem przełączenia zasilania LPG/Pb). Zbiornik mam we wnęce na zapasówkę, jakieś 42l (wchodzi ok. 35l gazu).

Dodano: 28 maj 2015 - 12:12

przy załączaniu klimy też na chwilę spadały obroty

W starej Megance (1.5 dCi) miałem podobnie. Odczuwało się różnicę z włączoną klimą i bez niej.

Dodano: 28 maj 2015 - 12:16

Jeżeli obroty spadają do poziomu 500 rpm to nie jest to normalne, nawet przy włączonej AC

Dziś rano odpaliłem, przejechałem się trochę żeby rozgrzać silnik i wahania były rzędu 100-200 obr./min. Siedziałem z gościem z ASO w aucie, sprawdził obroty z klimą i bez niej i faktycznie z wyłączoną było o.k. i na LPG i na Pb. Po włączeniu AC - drobne wahnięcia. Cóż, mam 4 lata gwarancji (2 na instalację), więc się na zapas nie martwię :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "to normalne"?

Auto nie wie na jakim paliwie pracuje, więc skąd spadek obrotów????

Co z tego, że załącza się klima - na benzynie tego nie ma to na gazie też ma nie być.

A ze swojego doświadczenia powiem Ci, że jak już teraz tak jest to z upływem czasu będzie jeszcze gorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy "to normalne"?

Tzn, że obroty mają "stać" w miejscu na biegu jałowym, bez ruszania kierownicą, włączania klimatyzacji czy wciskania hamulców.

Jak napisałem powyżej obroty biegu jałowego dla tego silnika to 750 +/_ 50 rpm. Czyli jak silnik pracuje na tzw. "luzie" to powinien mieć 750 rpm na blacie, oczywiście na nagrzanym silniku, na zimnym lub przy włączonej klimie obroty mogą spokojnie dojść do 1100-1200 rpm, czasami wyżej. Wszystko zależy od konkretnego silnika i temp. otoczenia(głównie.

I jeszcze jedno, te silniki mają delikatne falowanie obrotów, czasem, nie zawsze zauważalne jest lekki falowanie obrotów na wskaźniku. Nie mówię to o tym że obroty wahają się +_ 100-200 rpm, to nie jest normalne.

Jeżeli obroty spadają do 500 rpm to też nie jest normalne. Powinny spaść w do ok 700-800 rpm i potem szybko się ustabilizować.

A nie lecieć do 500 rpm, a potem skokowo się podnosić.

Przy włączonej klimie ECU podnosi obroty do 900-1000 rpm (jak dobrze pamiętam) i powinny się one utrzymywać na tym poziomie(chyba?).

Tak jak napisał kolega powyżej, objaw może się nasilać z czasem.

Proponuję pojeździć tydzień, dwa i udać się do ASO z reklamacją, tak nie powinno być.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie.

Trochę sobie pojeździłem, posprawdzałem, poprzełączałem i moje obserwacje są takie:

- "testy" przeprowadzałem oczywiście po rozgrzaniu silnika,

- bez klimy (AC OFF) zarówno na Pb jak i na LPG auto trzyma obroty rzędu 750-800 (wskazówka obrotomierz się nie porusza) - "na blacie" jak napisał Kolega P_r_z_e_m_o,

- po włączeniu klimy (auto stało na słońcu), przy ustawionej temp. 18C wszystko ruszyło z kopyta i obroty skoczyły od razu na jakieś 1000,

- po chwili opadły do poziomu 750-800,

- przy włączonej klimie występują wahania w zakresie ok. 700-850, ale brak spadków do 500!

I tak trzyma. Mam nadzieję, że temat jest dla mnie zamknięty, a facet z ASO, który wskazał właśnie na klimę jako przyczynę wahnięć obrotów (oraz stwierdził, że "to normalne"), jest naprawdę kompetentny.

Dziękuję wszystkim za komentarze. Cóż, kolejne auto, a człowiek uczy się od nowa (przeszło dekadę przekulałem się na dCi) :)

Edytowane przez AbramK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Samochód z salonu odebrałeś z jakim przebiegiem? Pytam dlatego bo nasuwa mi się myśl taka że gdy został założony układ LPG to została zrobiona tylko podstawowa procedura kalibracji.A wszyscy wiemy żeby ustawić dobrze gaz to trzeba zebrać mapy benzyny i gazu,poprzesuwać punkty na wykresie itd.A to wymaga zrobienia kilometrów tym samochodem.Chyba że robią to potem na pierwszym przeglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak...tu będzie tylko kwestia dopieszczenia ECU gazu.Mam sterownik Diego G3 i dopieszczałem sam ,bo zimą zaczęło auto gasnąc po wyjściu z CUT-OFF.I żaden gazownik tego nie wziął pod uwagę.Dopiero samodzielna diagnoza -jazda z kompem coś pokazała.. Proponuje na razie jeździć...sterownik LpG będzie zbierał sobie mapy..a potem na pierwszym przeglądzie zabłysnąć wiedzą. (:

 

A tak na marginesie..nie wie ktoś czy panowie z renault są szkoleni odnośnie gazu ? Czy jak pojawi się taki problem z autem z LPG to sami sobie tam grzebią w sterowniku LPG czy auto jest wysyłane do warsztatu LPG z którym współpracuje renault?

 

Ciekawostka..Mercedes wprowadził LPg do samochodów ciężarowych żeby poprawić normę spalania EURO.Disel+LPG.Mam tam kolegę i tam mieli szkolenie na takie rozwiązania.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód z salonu odebrałeś z jakim przebiegiem?

 

18km :)

Pierwszy przegląd instalacji LPG mam po 1000 km. Dlatego nie panikuję, zdaję sobie sprawę, że auto jest w fazie...nazwijmy to "formowania". W końcu instalacja LPG nie jest stricte fabryczna, tylko dealerska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!