Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sposób na odstraszanie kun


F1Fanatic

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, zakładam temat byśmy mogli się podzielić swoimi doświadczeniami, a przede wszystkim sposobami na odstraszanie kun/łasicowatych czy gryzoni.

Ja myślałem, że takie rzeczy się nie zdarzają i na widok płynów na odstraszanie tych zwierzaków zawsze wybuchałem śmiechem. Ten się śmieje kto się śmieje ostatni, by ktoś mógł rzecz. Pogryzione węże chłodnicy, okablowanie i cały przewód intercoolera do wymiany, to się nie mieści w głowie, ten przewód był zbrojony, a i tak sobie poradziły. Rachunek duży. Jutro chyba kupię ten płyn i zacznę pryskać, taksówkarz powiedział mi, że wiesza kostki toaletowe domestosa :blink:

Macie jakieś patenty??

Był kiedyś chyba na mango reklamowany odstraszacz do mysz i innych gryzoni do domów, może coś do aut też jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są i to nawet ze zmienną częstotliwością i zmiennymi cyklami działania, by nie były jednostajne, a i tak niewiele dają.

Co prawda pogryzień pod maską stojącego pod chmurką sceniola syna nie zauważyliśmy ale odciski łapek na osłonie silnika i akumulatora i pozostawiane martwe "suweniry" w postaci ptaków pod pokrywą maski się trafiają. I to nieistotne czy odstraszacza nie było czy jest i działa.

Po prostu futrzak sobie tam spiżarnię zrobił.

Te osłony silnika są dość dobrym zabezpieczeniem przed ich zębami i dostępem do kabli i węży. Warto zadbać by były kompletne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stosuje 2 kostki do toalety jedna powieszona gdzieś niżej druga tam gdzie mogłeś je widzieć lub przechowują swoje skarby, ważne żeby spryskać wodą co jakiś czas by po prostu intensywniej śmierdziały no i jak na razie od ponad roku spokój z nimi mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od kilku lat mam wpięty bezpośrednio do aku(pobór prądu to ok. 0,05mA więc nie mam obawy o aku.)zakupiony za zachodnią granicą układ elektroniczny ,który emituje "jakieś "dźwięki,jeszcze się nie zdarzyło aby tam cokolwiek wlazło.

Koszt to ok 10 Euro ale za to spokój bezcenny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w jaki sposób generuje te ultradźwięki???

Są głośniczki, brzęczki, które pozwalają na wygenerowanie dźwięku o częstotliwości powyżej 20kHz, słyszalnej dla futrzaków. Normalny człowiek raczej nie usłyszy takich dźwięków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo ja to rozumiem, ogólnie jakaś błona/przedmiot zrobiona z praktycznie każdej materii rezonansuje, wprawia cząsteczki powietrza w ruch, jedna cząstka oddziałuję na drugą, powstaje łańcuch czyli powstaje fala...zwane jest to dźwękiem, a każda fala czy to dżwiękowa czy elektryczna może mieć różną częstotliwość :mrgreen: Akurat takie rzeczy wiem i sie interesuje :) ale mi chodzi co może wywołać te ultradźwięki przy 0,05 miliampera jak kolega uważa, a jest w stanie odgonić te zwierzaczki, może coś nie tak z jednostkami. Po prostu jak jest takie coś na rynku to ja bym luknął i kupił bo chce coś cini mini :) Ale to schodzenie z toru. Przepraszam.

 

Może weznę i przetestuje w zoologicznym, na gryzoniach....może mało moralne, ale wejdę tylko na chwilę....jesli chomik zacznie się wkurzać to chyba, znaczy że działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak wydaje dość głośne te dźwięki.

Skoro je słyszysz, to raczej nie są to ultradźwięki, których futrzaki nie lubią.

W moim ustrojstwie nie są słyszalne i jest jeszcze diodka która mruga jak dźwięk jest wytwarzany, a by urządzenie sprawdzić, to jest dodatkowy przycisk, po którego przytrzymaniu ultradźwięki zmieniają częstotliwość i dopiero są słyszalne dla człowieka. Równocześnie z mrugającą diodą słychać tylko stukanie małego przekaźnika w obwodzie generatora. Cały układ załącza się dopiero jak alternator przestanie ładować, odwrotnie jak niektóre dzienne. (przy 14,3V już nie działa)

Jest to coś takiego ale z przed liftingu. Jeszcze wersja V0.1

http://allegro.pl/skuteczny-samochodowy-odstraszacz-gryzoni-kun-i5411458897.html

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już walczyłem z kunami, z sukcesem.

Kuny najlepiej zwalczyć likwidując ich gniazdo. W odległości do około 300 metrów od uszkodzonego auta jest gdzieś na strychu jest ich gniazdo. Jeżeli zostaną wypędzone, to i auta będą bezpieczniejsze.

Trzeba je zlokalizować. Kuny same mogą zmienić swoje miejsce życia, gdy skończy się dostęp do żywności.

Więc jeżeli nie będzie dostępu do odpadów w śmietnikach itp, to same się po jakimś czasie wyprowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!