Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M/S II Injection Fault , problem z uruchomieniem


pol555

Rekomendowane odpowiedzi

W 1.9 dCi nie ma żadnej pompy. Rozbierałem to ustrojstwo, jak zepsuł mi się wskaźnik paliwa i żadnej pompy w zbiorniku nie ma.

Oczywiście nie ma pompy w zbiorniku paliwa. Jest chyba tylko ta wysokociśnieniowa przy silniku.

Edytowane przez Yetiq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki piękny plik leży na downloadzie i aż się prosi, żeby go ściągnąć <piwko>

http://megane.com.pl/files/download/80-bezpieczniki-meganescenic-ii-phii/

 

Yetiq, pisałem wyżej, że pompy w zbiorniku nie ma :notacrook:

 

rav85, informuj na bieżąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, czyli jeżeli w zbiorniku nie ma pompki paliwowej mimo że idą do niej kable zasilające to nie powinno być złą oznaką, że nie ma napięcia na tych kabelkach (może po prostu są nie używane). Ale mam kolejne pytanie - jak odpowietrzyć układ paliwowy, ponieważ przed wymianą filtra ręczna pompka która znajduje się na wężu (taka gruszka) była twarda a węże bez powietrza po jej ręcznym dopompowaniu auto odpalało prawidłowo, natomiast po wymianie filtra paliwa, zalaniu go do pełna ropą chciałem pod pompować tą pompką aby zalać całkowicie filtr, ale co się okazało pompka jest bardzo miękka, a pompowanie nie przynosi rezultatu, ponieważ na wężu który idzie do pompy wysokociśnieniowej widać powietrze, przy pompowaniu ręczną pompką powietrze lekko się przesuwa ku pompie i wraca, jest na to jakiś sposób aby to odpowietrzyć?

Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy, czy jest możliwość aby w zbiorniku paliwa zebrał się syf i zapchało tam jakieś sitko, przez co nie chce pobierać paliwa, jeżeli tak to czy wystarczy odkręcenie tego pływaka aby to skontrolować:

thumb_hosting_zdjec_1423422418__miejsce_pompy_paliwa.jpg

 

Acha dodam jeszcze że przy rozruchu słychać pracę pompy wysokociśnieniowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wyleczyłem mojego scenica z injection fault. Przyczyną były padnięte 2 wtryski. Komputer i to clip nie pokazywał, że są padnięte. Kolega stwierdził to odłączając od każdego przewód powrotny i patrzył czy "leje". Kupiłem używane po 300 zł. Zobaczymy jak długo pojeżdżę. A przy okazji założyłem wtryski z oznaczeniem ...102D i wszystko działało super, tylko spalanie wzrosło do 8,3 po mieście. Dzisiaj wymieniłem na ...801A (takie były założone oryginalnie) i spalanie 6,0 po mieście. Tak że przy wymianie pamiętajcie o numerach. Jutro jadę profilaktycznie zakodować do komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1 cylindrze lało się mało ropy , na 2 i 3 dużo i na 4 też mało. Chłopak pracuje w serwisie renault w Lubaniu. Nie zabardzo w to wierzyłem co mówi bo jak pisałem clip nie pokazał błędu wtryskiwaczy. Sprawdził natomiast clipem czy trzyma ciśnienie na wolnych obrotach i o dziwo trzymał tak ok. 230 , ale przy przegazowaniu powinien trzymać ok. 1200 a spadało chwilowo (2 sekundy) do 750 i znowu wracało na 1200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rav85 Nic nie wykręcaj, tylko zsuń z wtryskiwacza gumowy wężyk przelewowy i natychmiast go czymś zatkaj by nie zapowietrzyć układu. Natępnie na odsłonięty króciec załóż ok. 0,5 m rurki igielitowej o śr. 5mm. Koniec rurki może byc w kubeczku lub założony na dużą strzykawkę z miarką. Możesz tak zrobić jednocześnie na czterech wtryskiwaczach. Uruchom silnik i ten na którym leci dużo paliwa jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie silnik nie odpala - pali na dotyk jedynie wówczas jak pompuję paliwo ręczną pompką umiejscowioną za filrem paliwa, jak przestanę nią pompować gaśnie po kilkunastu sekundach i pojawia się błąd INJECTION FAULT, ale jutro będzie komp to może wyjdzie co jest problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli pompujesz i wtedy pali a jak przestaniesz gaśnie to mozliwe, że pompka sie popsuła, ta od pompowania paliwa(gruszka), spróbój podłączyć paliwo z jakiegoś pojemnika (bańka) i zobaczysz czy pompa paliwa zasysa paliwo. Te pompki podobno lubia siadać (np paliwo wraca do baku). Jeżeli paliwo bedzie zasysane to przynajmniej bedziesz wiedział , że pompa działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i "niby" mechanik postawił dzisiaj diagnozę, że uszkodzona jest pompa wysokociśnieniowa, ponoć ma ona dwie funkcje 1sza - zasysa podciśnieniem paliwo ze zbiornika 2ga - tłoczy pod wysokim ciśnieniem paliwo do wtrysków, czy to prawda? Mechanik twierdzi że jego znajomy regeneruje takie pompy, no i zastanawiam się czy lepiej kupić ze szrotu używaną pompę czy naprawiać moją, jeżeli naprawa to na czym ona polega?

 

PS

Ponoć twierdzi jeszcze że nie ma dodatkowej pompki która podaje paliwo z silnika do filtra, właśnie ta pompa przy silniku jego zdaniem spełnia tą funkcję również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 1,9 dCi były w dwóch wersjach.

Pierwsza wersja pompa wysokociśnieniowa zasysała paliwo z baku i podawała je na wtryski.

Druga wersja posiadała pompę niskociśnieniową, która podawała paliwo z baku na pompę wysokociśnieniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!