Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Warkot z okolic rozrządu na ciepłym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy, od niecałego miesiąca jestem posiadaczem przepięknej Megane II 1.6 16v benzyna z 2002r. Niestety męczy mnie problem, którego nie potrafię rozwiązać. Silnik odpala bez zarzutów, może jest troszkę mułowaty na początku jazdy ale po rozgrzaniu silnika w zakresie 1500 do ok 1800 niezależnie od biegu, również na luzie gazując zaczyna się dziwny hałas z prawej strony (siedząc w środku) czyli z okolic rozrządu. Jest to specyficzne warkotanie/terkotanie, coś jak by warkot wirnika samolotu. Stawiam na koło zmiennych faz lub elektrozawór (tu akurat hałas wydaje mi się mało prawdopodobny). Co mogę zrobić żeby wykluczyć/sprawdzić czy to nie kzfr? Czy jeśli po odpięciu elektrozaworu hałas ustanie to winowajcą będzie kzfr czy elektrozawór? Nie odłączałem elektrozaworu, bo nie wiedziałem jakie to może mieć skutki (np. kasowanie błędu, które mogłoby powodować wypięcie go). U mechanika będę dopiero po wypłacie, kasy dość mało w portfelu i do tego czasu chciałbym wszelkimi możliwymi sposobami garażowymi sprawdzić o co chodzi. Jeżeli to ma jakiś związek, to dodam, że auto na średnim spalaniu pokazuje 11 l/100 km, ponoć przy uszkodzonym kzfr spalanie zwiększa się. Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odłączałem zawór i pojeździłem trochę, żeby rozgrzać silnik, terkotanie ustało, po przeczyszeniu zaworu i ponownym podłączeniu terkotania nie słychać słychać. Wystarczyło przeczyścić i problem zniknął. Rozumiem, że to problem tkwił w samym elektrozaworze? Czy to on może powodować taki warkot?

 

Dodano: 29 cze 2015 - 03:16

Czy ktoś z podobnymi objawami(uszkodzenie elektrozaworu lub kzfr) miał zwiększone spalanie? Czy to w ogóle ma wpływ? Oczywiście mówię o jeździe w mieście,bo komputer pokazuje mi 11 l /100

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warkot powodowało koło bo nie dostawało oleju przez zanieczyszczony zawór. Przy następnej wymianie pomyśl o przepłukaniu silnika.

Przy niesprawnym kole, może występować zwiększone spalanie ponieważ z automatu wkręcasz samochód na większe obroty aby zniwelować niedostatek mocy spowodowany niesprawnym kołem/elektrozaworem.

Nie patrz również na wskazania komputera. Nie zawsze pokazuje poprawnie szczególnie jak coś jest uszkodzone. Spalanie sprawdź tankując do pełna, przejedź 100 km i zatankuj ponownie.

11 l po samym mieście to nie aż tak tragiczny wynik.

Skąd jesteś? Mam możliwość sprawdzenia i kasowania błędów.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem z Lidzbarka Warminskiego. I tak niebawem muszę wymienić rozrząd,a przy okazji wymienię kzfr i może elektrozawór. Trochę kasy pójdzie ale kupiłem te auto żeby nim jeździć więc nie mam zamiaru żałować wydatków(oczywiście bez przesady). A czym i jak przeplukac silnik? A co do spalania to aktualnie wskazuje 10,3 l/100 km jazda tylko w mieście,bez dawania w deche,jazda raczej ekonomiczna,hamowanie biegam itp. Klima wyłączona. Nie zalewalem jeszcze do pełna,niebawem to sprawdzę ale wątpię żeby się komputer mylił bo przejechałem tyle co nic a wskazówka do czerwonej kreski pędzi jak ferrari

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz silnik Kolego? Jak u Ciebie ze spalaniem? W ogóle jakie średnie spalanie ma Silnik 1.6 16v? Bo z tego co czytałem to napewno nie 10 litrów w jeździe czysto miejskiej,z drugiej strony niektórzy piszą tak niskie spalania że się wierzyć nie chce,np. 7,5 l w mieście. Ja pokonuje naprawdę krótkie odcinki,także Silnik nie Zdąży się nawet rozgrzać ale bez przesady że wcina 10 l,kumpel ma ten sam silnik z tym że 3 drzwiowy i mu pali 8,5l przy normalnej jeździe. Muszę sprawdzić sondę lambda bo pewnie padła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile według Ciebie powinien palić?

Mi 1.6 pali benzyny lekko ponad 10 litrów i to muszę obchodzić się delikatnie z pedałem gazu.

Poza tym miasto a miasto.

Ja jestem z Wrocławia i przeważnie rano odcinek do pracy i po południu do domu - 12 km robię w co najmniej pół godziny (więc średnia to 24 km/h).

W centrum czasami światła co 50-200 metrów, korki i to wszystko powoduje spalanie.

Służbowy VW Caddy 1.9 diesel spala mi ponad 9 litrów w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie na spalanie między 8.7 a 9.0 literków, jazda w 80% na trasie, jeżdzę jak emeryt a autem przejechałem 3 tys. czyli według instrukcji powinien już być dotarły?

Uważam, że to zdecydowanie za dużo, chyba że renówka potrzebuje jakiegoś specjalnego docierania? Wiem, że ten silnik żłopie, ale nie myślałem, że aż tyle.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No według mnie 10 l to trochę przesada,czytałem opinie na temat spalania ale na 30 wpisów może z 2 osobom paliło 10 l więc albo ludzie zaniżają statystyki kłamiąc albo ja za bardzo marudze. Może warto założyć temat z tabelą spalania na której użytkownicy mogli by umieszczać RZECZYWISTE spalanie miasto/trasa/średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz silnik Kolego? Jak u Ciebie ze spalaniem?

Taki jak Ty, tylko w większej budzie. Zamontuj lpg i nie będziesz się martwił kosztami paliwa. Średnio pali mi 10l lpg. Niewielkie miasto, lokalne drogi i czasami autostrada.

Tutaj masz moje wyliczenia co do kosztów:lpg

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!