Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 90 KM 2010r.


artur1111

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu tego auta. Każda obiektywna opinia może mi pomóc w decyzji. Czy obiegowe opinie o francuzach mają pokrycie w faktach. Sam jeżdżę od 7 lat kangoo 1.9 d i jest ok.

To jednak inna półka i nie można na tej podstawie wyciągać wniosków. Tak więc jeśli ktoś ma ochotę to proszę o praktyczne opinie. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podziele sie moimi wrażeniami bo mam ten sam silnik w swojej M3. A właściwie to miałem ;-)

Silnik oszczędny, na trasie Rzeszów-Katowice jadąc 98KM/h (na tempomacie) jesteś w stanie zejść do spalania 4,7l/100km

Nie wiem gdzie chcesz jeździć tym samochodem i jak go używać ale na częste trasy na autostradzie ten silnik IMHO się poprostu nienadaje gdyż jest nieekonomiczny.

Przy 120kmph silnik ma już 3000 obrotów, przy 130 jest ich bodajże 4000 i spalanie ostro idzie w górę więc podczas jazdy czuć i słychać jak silnik się prosi o szósty bieg.

Z tego też powodu sprzedałem swoją Megane i obecnie jestem na etapie zakupu M3 110KM 6 biegowej. Raz że różnica w sile spora, dwa na autostradzie można utrzymać niskie spalanie i w miarę rozsądne obroty.

Jeżeli samochodem planujesz jeździć głównie po mieście i od czasu do czasu jakaś trasa na S-kach czy autostradach to możesz śmiało brać

 

aa i jeszcze jedno

nie 125 tyś bo nie ma czegoś takiego jak tyśące ;)

Edytowane przez qweluke
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

98KM/h czyli 98 koni mechanicznych/godzinę też nie ma :notacrook:

 

Ale w temacie - w pełni zgadzam się z przedmówcą. dlatego moje prędkości autostradowe na trasie Katowice - Tarnów były rzędu 110 km/h.

wtedy jest w miarę szybko (sporo osób jedzie nie wiedzieć czemu max 100 km/h), cicho i ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Autem będzie jeździć żona , raczej krótkie trasy do przebycia, no może czasami jakieś dłuższe dystanse. Chciałbym jeszcze " zaciągnąć języka" co do tej obiegowej awaryjności. Jak wasze auta się sprawują, czy z mechanikiem są na ty , a może nie znają tego pana☺. A jeszcze takie małe spostrzeżenie co do tego tyś. to Tyś mioł rację;) .Jeżeli starczy wam sił i ochoty to proszę o kolejne subiektywne oceny tego wozidełka.Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w M3 od zakupu minęły 3 lata, 5 odkąd ją wyprodukowano.

Od momentu zakupu jedyne co zrobiłem w niej to:

- wymiana rozrządu

- wymiana przedniego łożyska w prawym kole

 

Autem jeżdzą rodzice (bo im go sprzedałem) i niestety stoi u mechanika w związku z : http://megane.com.pl/topic/63663-zablokowana-skrzynia-biegow

Do tej pory jest to najpoważniejsza awaria jaka ją spotkała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dokładnie taką M3 z 2010 roku, z tym samym silnikiem.

Auto ma zrobione ponad 225 tys km.

Nic, absolutnie nic się w nim nie zepsuło, nie licząc żarówek H7 ;P

Jak dla mnie, jest to najlepsze auto , jakie miałem w życiu, szczerze polecam te modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację i oby tak dalej auto się sprawowało☺

 

Dodano: 03 lip 2015 - 13:29

Mam pytanie. Jak wygląda sprawa z obsługą tego silnika? Czy są jakieś problemy na które należy zwracać szczególną uwagę? Ja jestem całkiem "zielony'" i nie mam pojęcia jak należy postępować z takim motorem , a trochę się nasłuchałem choćby o odpowiednim rozgrzewaniu, chłodzeniu itp.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak w przeszłości silnik był eksploatowany. Jeśli olej był zmieniany jak Renault to zalecało co 30 tyś km to niezbyt dobra informacja. Osobiście w dCi zmieniam olej co 15 tyś km oczywiście pełen syntetyk, zero problemów przy 160 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

I ja napiszę coś od siebie.... Jeszcze kilka lat temu powiedziałbym nigdy Renault a teraz?? Szukałem w miarę świeżego auta kombi z przebiegiem do 100 tys oraz koniecznie na fakturę. Początkowo chciałem kupić Megane III w benzynie, niestety nie mogłem znaleźć takowej na fakturę 23% VAT, tym sposobem posiadam 1.5 DCI. Samochód kupiłem poleasingowy z Netii (w jednym z Łódzkich komisów - mieli chyba z 15 sztuk w różnym stanie i przebiegu wszystkie po Netii).

Sam wcześniej jeździłem samochodem służbowym, więc uważam, że jest to dobre rozwiązanie (zwłaszcza w dużych firmach) oczywiście są różne opinie jednak w dużych korporacjach przeważnie ludzie tyle jeżdżą samochodami, że nie mają czasu i ochoty na mityczne wygłupy, o których tyle to ludzie piszą, a samochód serwisowany, wszystkie nawet drobne naprawy w ASO, tankowane na jednych stacjach z uwagi na karty flotowe --> na podstawie własnych obserwacji mogę napisać, że firmowe pojazdy na pewno podróżują z wyższymi prędkościami (darmowe paliwo, brak czasu) nie spotkałem się aby ktoś orał taki samochód.

Wracając do tematu --> kupiłem Megane III 1.5dci 90 km z przebiegiem 89 tys rok 2011 pierwsza rej 2012 z pełną dokumentacją, oraz całkowicie bezwypadkowy (sprawdzony skrupulatnie miernikiem), może nie jest to demon prędkości natomiast mi wystarczy. Spalanie trasa 90-100 km/h ok 3,8 - 4l/100 km, trasa 140 km/h ok 6l na 100 km --> na chwilę obecną samochodem przejechałem w dwa miesiące 12 tys km i jestem bardzo zadowolony co prawda osprzęt jest Delphi ale jestem dobrej myśli na plus na pewno można zaliczyć to, iż silnik ten nie ma koła dwumasowego więc jeden wydatek mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!