Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 Benzyna czy 1.9 Diesel?


Rushoffa

Rekomendowane odpowiedzi

Zapytanie było od młodej dziewczyny(sądząc z posta) dla której ma to być pierwsze auto na dojazdy do pracy. Odpowiedzi od samych facetów, często lubiących diesla za : moment, odejście w trasie na wysokim biegu. A to ma być auto dla kobiety i w dodatku pierwsze. Niech się nie martwi w zimę jak nie ma garażu czy zakręci, czy paliwo nie zamarznie. Przecież nie będzie sama brudziła swoich delikatnych rączek( chyba, że lubi grzebać pod maską). Meganka w "żelazku" w benzynie powinna być w miarę niezajeżdżona bo takich nie brali jeszcze do firmowych flot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi od samych facetów, często lubiących diesla za : moment, odejście w trasie na wysokim biegu. A to ma być auto dla kobiety i w dodatku pierwsze.

Przecież zauważając dokładnie te kryteria, napisałem swojego posta, 2 na poprzedniej stronie i poleciłem benzynkę i to także jako zaprzysiężony wielbiciel i użytkownik diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może wypowie się taki co nie narzeka na diesla, bo go nie miał, ale się swego czasu do niego przymierzał i zrezygnował. Zrezygnował tylko z powodu różnicy cen między nowymi benzyniakiem i ropniakiem (bo tylko takie mnie interesowały) o tych samych mocach silników, a była to 15 lat temu różnica ok. 10 000 zł. Podchodząc do tego ekonomicznie - kiedy mi się to zwróci te 10 000 zł, stanęło, że będzie to benzyna i jak tylko będzie można (gwarancja), to silnik zostanie sprofanowany (zagazowany). Miałem wtedy zagazowanego poldka, na którego nie mogłem koślawego słowa powiedzieć. Po tych ustaleniach żona zrobiła mi kawał i na moje urodziny zawiozłem ją na delegację do salonu na odbiór meganki, która zagazowana służy bezawaryjnie do dnia dzisiejszego. Jest też 10 letnia zagazowana corolla, też bezawaryjna.

Za zagazowanym benzyniakiem przemawia proza życia, czyli koszty, a przy cenach oleju napędowego, benzyny i gazu, niestety wygrywa gaz - jazda na gazie to 50-60% kosztów jazdy na benzynie, czyli przy tej samej kasie mogę sobie na więcej pozwoli.

Teraz przyznaję,że gdybym miał zmieniać samochód, to miałbym poważny kłopot z wyborem, bo też z powyższych względów myślałbym o gazie, a w obecnie produkowanych silnikach z tego co czytam, to gaz może być problematyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na gazie od 10 lat i zaobserwowałem jeden problem. Zawsze jak jadę z śląska nad morze to w połowie trasy brak jest na stacjach gazu w okresie wakacyjnym :) Musze zjeżdżać z trasy do mniejszych stacji paliw. Miałem gaz w megane I 1.6 8V i teraz w K4M. Były tylko drobne problemy polegające na dopieszczeniu ustawień. Ale kolega w RAV4 2.0 to przeżył zawał. 5 miesięcy po założeniu LPG zrobił remont silnika i sprzedał auto. :) Pozdrawiam zagazowanych.

Edytowane przez elwik1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Wiem, że to nie do mnie, ale ja w corolli mam VVTi i od nowości (10 lat na gazie i 140 kkm nawinięte) i praktycznie ani z silnikiem, ani z instalacją nie było problemów, bo do problemów nie zaliczam kontroli i ewentualnej korekcji luzów zaworowych. W megance tego problemu nie mam, bo są hydroregulatory, a ogólny aktualny przebieg to 234 kkm, a na gazie 180 kkm.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam pierścienie złapało na 2 tłokach. Tak to był VVTi i miał założoną lubryfikacje, ale po mojemu to źle mu to wpięli. Podłączyli do kanału 4 cylindra a nie zaraz koło przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy z tymi problemami z kuchenkami gazowymi i to jeszcze w innych markach nie odbiegacie od głównego wątku tego tematu, który brzmi: Benzyna 1,6 czy diesel w Megance jako pierwsze w życiu auto, na krótkie trasy dla kobiety...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna 1,6, sprawdzi się tutaj najlepiej.

Prosta konstrukcja, w mieście oba będą paliły podobnie.

Dynamika i charakterystyka silnika benzynowego w mieście sprawdza się najlepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik meganki z silnikiem benzynowym od 6 lat powiem, że jako pierwsze auto może się sprawdzi pod warunkiem, że trafi się na egzemplarz nie składany z 4 aut. Był poruszany problem maty wygłuszającej, wystarczy raz na jakiś czas zajrzeć głębiej pod maskę i zobaczyć, co i jak tam się trzyma. W benzynie może dojść do uszkodzenia KZFR i jego elektrozaworu. Ze swojego doświadczenia podam, że mój egzemplarz gnębi co jakiś czas (2/3 lata) zacierające się łożyska mcpersona. Do tego dodam, że ma na liczniku ok 150tys. km (+/- 30tys km. zdjęte z budzika) i musiałem wymienić przekładnię kierowniczą (luz). Do tego dochodziły sprawy czysto eksploatacyjne, czyli wymiana klocków i tarcz, rozrząd, oleje, opony wycieraczki. Do tego wymieniałam amorki przód (jeden ciekł) oraz tył (profilaktycznie). Wymieniałem tuleje w tylnej belce. Wymienione zostały także wieszaki od układu wydechowego. Za katem mam 3 sondę lambda, bo miałem problemy. Musiałem przerobić instalację od świateł mijania bo mi kostkę zaczynało wytapiać w skrzynce bezpieczników oraz wymienić wtyczkę w lampie. Miałem problem z 4 biegiem wentylatora (problem we wtyczce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!