Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Paliwo w oleju?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich, mam pytanko. Kilka dni temu wymieniałem olej. Tym razem padło na valvoline maxlife 5w40, weszło 4l i poziom był idealnie pomiędzy min i max. Ale dwa dni po wymianie stwierdziłem wzrost poziomu oleju, dzień później znów o pół kratki w górę. Płyn chłodniczy idealnie trzyma poziom - odpada. Lejace wtryski? Auto nie kopci, odpala bez problemu, ma kopa jak na swoją moc (wer. 82KM ) w jaki jeszcze sposób paliwo może się dostać do oleju? Gdzie zacząć szukać przyczyny. Ciekawi mnie też fakt, że to się zaczęło po zmianie oleju, wcześniej na elfie sxr 5w40 było wszystko ok... Pomóżcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem, że kosztowna naprawa? Pompa cr jest smarowana olejem, a nie jak wtryski samą ropą? Co dokładnie może puszczać? Pytam, żeby warsztat nie nabił mnie w butelkę i wymienił pół osprzętu... Przy okazji, w okolicach Katowic, gdzie znajdę zaufany warsztat od układów zasilania diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przed odpaleniem rano, sprawdziłem poziom. Ku mojemu zdziwieniu wrócił do normy. Czy to normalne, że poziom tak "skacze"? Przeczytałem gdzieś, że winna może być odma i przez nią tworzy się podciśnienie i podnosi poziom oleju przy jednakowym parciu na uszczelki... Gdzie znajdę ten zawór w 1.5 dci 82KM? Czym go ew. wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień później znów o pół kratki w górę

Masz na myśli wyświetlacz?

Dzisiaj przed odpaleniem rano, sprawdziłem poziom

Jak? Za pomocą miarki do sprawdzania poziomu oleju?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku paliwo do oleju dostanie się tylko przez pierścienie tłokowe przy założeniu, że leje przynajmniej jedna końcówka wtryskiwacza. Może mierzysz poziom oleju przy różnych temperaturach silnika i wówczas poziom może się wahać.

Pompa paliwowa nie ma styczności z olejem silnikowym.

Odma pracuje tylko na uruchomionym silniku a wtedy poziomu oleju nie zmierzysz, natomiast po zgaszeniu silnika ciśnienie w skrzyni korbowej wyrównuje się z otoczeniem. Odma nie ma wpływu na wskazywany poziom oleju.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest za silnikiem na rurze wychodzącej z pokrywy zaworów i zatrzaśnięty jest na dolocie do turbiny. Sprawdzać nie musisz bo w 1.5 dci praktycznie się nie psuje. Ale gdybyś chciał ją rozebrać to wystarczy podważyć dekielek i go zdjąć. Pod nim jest membranka ze sprężynką dociskającą delikatnie tę membrankę do gniazda. Podciśnienie w zależności od obrotów bardziej lub mniej otwiera ten zaworek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie sugestie i podpowiedzi. Zaskoczony trochę jestem, że temp może tak bardzo wpływać na poziom oleju na bagnecie. Może valvoline ma trochę inne właściwości niż elf, ale to przecież ta sama norma... Mniejsza o to, jestem spokojniejszy. Obawiałem się najgorszego, zdejmowanie pompy cr itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!