Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle oleju co koledzy piszą, to spalał mi silnik w fiacie 126p, przed wymianą pierścienia. Proponuję sprawdzić kompresję (z próbą olejową także), bo nie jest normalne aby tyle oleju wchłaniał. W robocie auta spalają co prawda olej, ale spadek jest 1l na 10tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko odebrane w zeszły czwartek po 3 dniach na serwisie. Uszczelniono jak twierdzi serwis ewentualne miejsce, gdzie miały być oznaki pocenia. Jak na razie stan oleju to 5 kropek i nie spada, czekam również na zaproszenie zmiany softu, który jak wcześniej pisałem ma się dla meganek pojawić "lada chwila". Obserwuje stan oleju i jak tylko się obniży dam znać i oczywiście znowu kierunek serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem..nie kupować renault z silnikiem 1.2 TCE i 1.4 TCE

Mała poprawka. Silnik 1,4 TCe nie ma tego problemu. Mając 64 tys. km przebiegu nie dolewałem jeszcze nic. Wymiana co 15 tys. A problemy w 1,2 TCe wynikają z konstrukcji tłoka i cylindra oraz problemów z wtryskami. Tyle wiem od kolegi mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym zmieniał olej co 15tys km (teraz będę tak robił), to też bym nie musiał kropli dolewać. Na upartego widzę, że moja dolewka była niepotrzebna - poziom się nie zmienia. Czyli po przebiegu prawie 30tys km wciągneło mi oleju od max do min (1 litr?). Jedyne co mnie zastanawia, że wciąganie oleju jest okresowe - czasami przez 1tys km łyknie 2 kropki, a potem 20tys km bez zmian. Będę jechał na przegląd w październiku to pomęczę ASO.

 

Przy okazji znalazłem taki wpis na forum clio (http://www.renault-sport.pl/viewtopic.php?p=11141):

"Na zużycie oleju to akurat moją narzekać Klienci 1.2 Tce, norma dopuszcza 1L na 1.000km i niestety mam coraz więcej zgłoszeń czy to Daci 1.2Tce czy Renault na zbyt duże spalanie oleju. Pomaga Reprog komputera wtrysku + czyszczenie chemiczne. Problem ponoć leży w uszczelniaczach, które "wyglądają" jak w starym samochodzie, są poprostu twrde jak kamień... Po czyszczeniu chemicznym "pobieranie" oleju wraca do normy. Gdzieś słyszałem, że pobieranie oleju tych silników to norma, poprostu taka konstrukcja tego silnika, chyba słyszałem to na szkoleniu w RP"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała poprawka. Silnik 1,4 TCe nie ma tego problemu. Mając 64 tys. km przebiegu nie dolewałem jeszcze nic. Wymiana co 15 tys. A problemy w 1,2 TCe wynikają z konstrukcji tłoka i cylindra oraz problemów z wtryskami. Tyle wiem od kolegi mechanika.

Mam 1,4TCe z LPG 160KM przebieg 27kkm wymieniłem olej po pierwszych 18kkm i nic nie ubyło.

Kolega ma 1,4TCe z przebiegiem 140kkm i oleju mu nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, dzisiaj meganka otrzymała nowy soft po przebiegu 7700 km, który się właśnie pokazał dla tych modeli, serwis gwarantuje, że problem zniknie. Mam się pokazać po przejechaniu 1000 km. Cały zabieg trwał 1 h. Mam nadzieje, że to załatwi sprawę nadmiernego apetytu na elfa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Ja zgłosiłem na przeglądzie, że znika mi olej średnio w tempie 1,5l/30tys. Serwisant stwierdził, że takie zużycie jak najbardziej mieści się w normie, ale sprawdzą i w zleceniu zapisał notkę o tym oleju. Dodatkowo zgłosiłem też lekkie szarpanie (występuje bardzo rzadko podczas mocnego przyspieszania na niskich obrotach). Nie wiem co zrobili, szarpanie zniknęło a oleju od tamtego czasu (czyli prawie 3500km) nie ubyło nawet kropelki. Przy odbiorze serwisant tylko powiedział że była "kalibracja przepustnicy", cokolwiek to znaczy. A przegląd trwał koszmarnie długo. Może też mi podmienili soft?

Za rok się upomnę o aktualizację, może poprawią coś jeszcze :D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę z innej beczki o 1,2TCe, czy wszystkie były zrobione na bezpośrednim wtrysku ? Były różne wersje 101,115,125 i 130konne.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W październiku 2014 r. kupiłem nowego SCENICA z silnikiem 1,2 tce 115 kM. W rok czasu (do momentu sprzedaży) przejechałem 33000 km. Pierwszy olej zmieniłem po 5000 km i zacząłem sprawdzać za pomocą bagnetu stan oleju (niestety Scenic nie ma innej możliwości sprawdzenia poziomu oleju np. na wyświetlaczu). Sprawdzając systematycznie zaobserwowałem że po kolejnych 5000 km trzeba dolać 1,5 l, a po kolejnych 5000 km także 1,5 l. Zgłaszałem sprawę w serwisie. Dokonano płukanki silnika, potem zmianę oprogramowania. Niestety z upływem przejechanych kilometrów zaczynał coraz bardziej brać olej. Aż do momentu sprzedaży, gdzie brał już 1l na 1000 km. Serwis zakwalifikował go do rozebrania i zbadania. Już na to się nie godziłem tylko sprzedałem. Nie mniej chciałem się z "forumowiczami" podzielić obserwacją innego scenica który w rok przejechał niecałe 10000 km od nowości. W tym przypadku przy wymianie oleju silnik wziął 1l. Być może intensywne użytkowanie determinuje zużycie oleju w takim stopniu. Podsumowując słyszałem różne opinie że będzie brał do 60000 km, że będzie nowe oprogramowanie, a w ogóle to wadliwa partia silników itd. itp. Patrząc na wpisy na tym forum i inne w internecie dotyczy to także silników z 2015 rok. A na koniec najlepszy HIT i przestroga dla innych użytkowników SCENICA. Mianowice kontrolka oleju nie zapali się w przypadku niskiego poziomu oleju w silniku np. przy granicy poziomu minimalnego. Zapali się tylko wtedy gdyż jest zbyt niskie ciśnienie tzn. zostało np. 0,5 litra oleju w silniku. Wtedy to jest za późno i z gwarancji nie skorzysta się. Zdziwiło mnie to bo w innych modelach, które miałem np. fluence, thalia było to normalne w zakresie wcześniejszego zapalenia oraz to że na wyświetlaczu można było "zgrubnie" sprawdzić poziom oleju. W chwili obecnej jeżdżę od dwóch tygodni takim samym, nowym scenikiem tylko z silnikiem diesla i oczywiście .... sprawdzam poziom oleju (jest ok).

Edytowane przez andrew271
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!