Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

kogutor

Megane III phII Nadmierne zużycie oleju

Recommended Posts

Witam wszystkich i proszę o odpowiedź, gdzie szukać przyczyny nadmiernego zużycia oleju w 2 miesięcznej Megance LIMITED ENERGY TCE 130? Po przejechaniu 3600 km zapalił się wskaźnik z informacją o konieczności dolania oleju. Uzupełniłem stan dolewając okrągły litr Elfa i po przejechaniu niecałych 100 km ubyło dwie z pięciu kropek na wskaźniku wyświetlacza. Jestem poza krajem, więc chwilowo nie mogę odwiedzić serwisu. Dodam, iż wizualnie nie widać żadnych wycieków.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie jest to samo bierze olej. A każdy w salonie twierdzi że norma 1L na 1000 KM to coś zwykłego. Za niedługo będę robił pomiar spalin. Jak wyjdzie negatywnie to jadę do serwisu i składam reklamacje do gwarancji. Moje auto to Renault Megane 1.2 TCE rok 2013. grudzień. Kropki o których piszesz znikają bardzo szybko również u mnie.

Jak tylko coś będę wiedział dam znać.

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest duża szansa, że to turbina bierze olej.

Badania spalin to wykażą, szczególnie będą złe, jak wcześniej nalejesz zwykły olej mineralny. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też ja też!

W poprzednim wątku pisałem że u mnie nic złego z olejem się nie dzieje i mnie pokarało.

Moja historia wygląda następująco:

- pierwsze 20tys km - nie widać zauważalnych ubytków oleju - bagnet max, 6 kropek na wyswietlaczu

- wyjazd na południe europy (niecałe 3tys km), po powrocie zauważyłem że 1/3 wyparowała (4 kropki świecą) - nie jestem pewien czy to przez tą trasę, ale bez względu na to kiedy olej zniknął po 20tys km miałem ubytek 1/3, czyli nie ma co się czepiać

- potem przejechałem lokalnie ok 5tys km i nie zanotowałem zmiany poziomu oleju

- wyjazd w góry (700km), po powrocie zniknęła znowu 1/3

- lokalnie 500km i nie ma kolejnej 1/3 - poziom min, dolałem 0,5l

 

Nie wiem o co tu chodzi. Olej fabryczny jeszcze (gdzieś doszukałem że 0W20 leją i jest bardzo rzadki), po wymianie ma być lepiej - tak piszą na forach.

Dziwne jest to, że przez 20tys nie brało oleju w ogóle, potem trochę (no ale autostrada, 140 cały czas), potem znowu nic i teraz znika błyskawicznie.

Jeżdżę spokojnie, do 3tys obr, jedną trasą, mało miasta, autostradą 100-120km/h bez gwałtownych przyspieszeń z butem w podłodze itp.

Zastanawiam się czy olej się nie zużył, stracił swoje właściwości i się leje jak woda. Możliwe to?

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te silniki lubią olej. Zużycie 0,5 litra na 30 tyś to żaden ubytek!. Nie sądzę, aby po wymianie oleju nagle przestał "brać" olej, chyba, że będzie zastosowany inny rodzaj oleju.

Zmiany oleju robisz po 30 tyś km???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

serwisy zawsze przyjmują taką taktykę. przeczytajcie w książce ile producent przewiduję tolerancji zużycia oleju zazwyczaj jest to 1 l lub 1 kg na 1000km. każdy silnik zużywa olej, jedne są na to bardziej podatne inne mniej. Czyli jak Ci spalił 1 l na 3600 to wyszło mu ~270 ml na 1000 km, na gwarancji nie przejdzie, wszystko jest opisane w książce serwisowej że będzie to wszystko w normie. Pierwsze km nowym silnikiem zawsze narażone są na takie efekty. Wbrew obiegowej opinie że nowych silników się nie dociera, jest inaczej. Każdy nowy samochód z nowym silnikiem musi się dotrzeć, elementy muszą się ułożyć i w tym okresie silnik będzie zużywał więcej oleju niż normalnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no ja rozumiem, że silnik pali olej, że jest norma 0,5l/1000km a mi wyszło 0,7l/1200km, więc teoretycznie jest wszystko w porządku.

Nie rozumiem natomiast jak to jest że przez pierwsze 20tys km nie widać żadnego zużycia oleju, potem trochę, potem znowu spokój a teraz nagle wzrósł mu apetyt. Boję się że właśnie coś siadło. Jeśli tak, to lepiej żeby zdechło całkiem póki jest gwarancja ;)

Na razie się nie stresuję, obserwuję i czekam na pierwszą wymianę po 30tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co zrób to zmień okres wymiany oleju. Nie wierz w te cuda o przedłużonej żywotności oleju do 30 tys. Wymieniaj co 15 tys max. Później odczujesz dotkliwe skutki wymiany oleju co 30 tysięcy. Teraz mógł Ci wzrosnąć apetyt na olej ze względu na panujące temperatury, olej w silniku osiąga teraz większe temperatury, traci troche na właściwościach i po prostu go spala. Ja np ściagnałem dolną osłonę silnika oraz górną żeby trochę mu ulżyć w te upały.

 

Ale zmień na dzień dobry okres wymiany oleju, 30 tys jest zdecydowanie za długo. Olej i filt to nie majątek a lepiej wymianiać go częściej niż przewiduje producent. Jest wiele przykładów samochodów, w których przewidziane były wymiany oleju co 30 tys a potem producencie sami zmieniali okres wymiany na 15 tys ponieważ silniki padały. Renault jest tego przykładem w megankach II ph1 1.9 wymiana jest co 30 tys, natomiast w ph2 już co 15 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normy co do zużycia oleju w Renaultach są bezpieczne ,ale tylko dla serwisu.

Ale ciekaw jestem co powie ASO, jak pokażesz tam wyniki badań spalin.

Bo auto co bierze tyle oleju na pewno wykaże to w spalinach i nie będzie takie "ECO-2 " , czy jakoś tam to się nazywa.

Ja miałem podobny przypadek w M2 1,5 dci , co między przeglądami ( 30 tys km) brała 2-3 litry oleju, praktycznie od nowości.

ASO mnie spuszczało na drzewo , a problemy się zaczęły , jak pojechałem na badania techniczne po 3 latach eksploatacji auta.

I na tych badaniach wszystko było OK, poza spalinami właśnie.

Normy spalin były przekroczone . :mad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja np ściagnałem dolną osłonę silnika oraz górną żeby trochę mu ulżyć w te upały.

:blink:

 

 

...w megankach II ph1 1.9 wymiana jest co 30 tys, natomiast w ph2 już co 15 tys.

Ale w MIII znowu wrócili do 30kkm, jak widać dopracowali temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

30 tys.zrobić na oleju bez wymianki to zdroworozsądkowo troche za dużo, normy olejowe typu 0,6L/1000km to jest standard chyba we wszystkich markach od 20 lat, śmieszne ale prawdziwe, kumpel w Avensisie nawet się o to założył i przegrał.

Róbcie jakieś badania, analize spalin, zwłaszcza jak auto na gwarancji, żeby nowe silniki tyle brały oliwy to jest masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może Renault współpracuje z VW? Bo VW? też ma że wszystkimi silnikami że bierze 2 litry na 1000 km....

Tylko nie słyszałem żeby brał olej w 1.0 w Fordzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo VW? też ma że wszystkimi silnikami że bierze 2 litry na 1000 km....

Znowu przesadzasz. W robocie jeżdzę VW transporterami 1,9 tdi i fakt, że oleju ubywa ale tylko spada do minimum wciągu roku od stanu max, a auto przejeżdża około 9-10tys. km po mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Norma 0,5 litra na 1000 km co przegląd dolewał bym w trakcie 10 litrów :lol:

Jeśli wam ktoś z ASO o takich normach mówi walcie z pół obrotu taką osobę.

Ja dolewam 0,5 litra przez cały okres od zmiany do zmiany a robię to co 20 tys km, w sumie teraz jak zmieniłem olej na LM to nic nawet nie ubywa...

Nie dajcie sobie wmawiać koledzy, tudzież koleżanki, takie normy to niech dają autom z przebiegiem pół bańki. Nikt nie kupuje samochodu , by dolewać dwa duże baniaki oleju między zmianami. naprawdę to jest zatrważające, że serwisanci mają ludzi za takich kretynów. Stop takiemu nabijaniu ludzi w butelkę. Reklamujcie do entej potęgi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No fajnie. Jeśli przy tak małych przebiegach te silniki biorą tyle oleju, to co bedzie po 50-80 tys.? Normę podniosą? Moje poprzednie auto 1.6 po 100 tys. brało ok 2 litry na 30 tys. i to na lpg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej macie spokój z wymianą oleju ;)

Robicie to na bieżąco dolewając. Trzeba tylko pamiętać o wymianie filtra co jakiś czas :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moja megi nie bierze wcale oleju ( spada o 3mm na bagnecie po 20 tys km) .

Musze więc olej wymieniać :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem kolejny bak paliwa, poziom oleju nie zmienia się. Może tak jak ktoś zauważył - jest związek z temperaturą powietrza. Obecnie jest przyjemne 20-25stC. Poziom oleju spadał mi przy temperaturach otoczenia 35stC a czasami nawet więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest możliwe. Mój poprzedni samochód na południu Europy podczas jazdy autostradowej też łykał więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem wreszcie w dniu dzisiejszym po powrocie z wakacji w serwisie i opiszę co mi odpowiedziano:

-gdzieś na łączeniu jest lekkie zapocenie, lecz jak stwierdził kierownik serwisu to nie jest przyczyna tak dużego apetytu na olej,

dodam w tym miejscu, że 1 litr dolałem przy przebiegu 3600 km (podczas wakacji), a po powrocie, czyli dzisiaj w serwisie stwierdzili kolejny ubytek 1 litra (za który musiałem zapłacić), a przebieg w chwili obecnej to 4600 km.

-kolejna przyczyna jak się okazało to oprogramowanie, które ma się pojawić w przeciągu 3 tygodni, bo obecne nie jest właściwe.

Jak usłyszałem ten sam problem z olejem był z Capturem , ale po zmianie oprogramowania podobno ustąpił i teraz przyszła kolej na meganki.

To tyle wieści na chwilę obecną, w poniedziałek oddaje samochód na dwa dni w celu (jak twierdzą), uszczelnienia miejsca, które się poci.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudno w to uwierzyć, że auto bierze olej dlatego, że ma wadliwy soft wgrany.

A jeżeli to prawda, albo strzępek prawdy, to za olej powinno płacić ASO - czytaj dalej Renault, bo czemu użytkownik ma ponosić koszty eksploatacji wadliwego towaru?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba grają na czas i myślą co z tym fantem zrobić..

Soft i olej? ciekawe :rolleyes:, z tym softem to powinna być jakaś oficjalna akcja serwisowa dla wszystkich 130?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Softem załatają pierścienie, albo uszczelnienia w turbosprężarce :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Buhahaha oprogramowanie. To jakaś ściema. Gdy zgłosiłem, że mój poszarpuje na zimnym to też kazali czekać na aktualizację oprogramowania do silnika, którego już nie produkują. Koń by się uśmiał z tych tekstów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×