Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

suchutki, Easy ma inna faze niz ja to sie pytam, ale skoro pasuja to tez pojade do ASO Citroena w Chorzowie i sobie kupie te dysze, skoro tylko 20,- to kosztuje + wlasna robota <ok>

 

Chcialem dzisiaj sciagnac ta mate wygluszajaca na masce zeby dostac sie do spryskiwaczy ale nie umiem jej klipsow wypiac, czy trzeba po prostu brutalnie ciagnac czy jest na to jakis patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liso, w mojej megance jest trochę inny typ pomki. W mojej między końcówkami wylotowymi wewnątrz obudowy jest rurka plastikowa o długości 20mm i średnicy zew/wew 8/6 mm ( wyniary na oko). wewnątrz tej rurki wciśnięta jest wałek z gumy. On pod wpływem płynu pęcznieje i guma "wylewa) się z rurki i blokuje możliwość przesuwania się jej w obudowie, i z czasem zatyka oba wyloty. Wystarczy po rozebraniu obciąć wystający po obu stronach nadmiar gumy i złożyć z powrotem.

W Twoim przypaku zamiast rurki z gumą jest krążek z gumy - membrana (tak wynika ze zdjęcia). Jeżeli ten krążęk nie jest jednoznacznie umiejscowiony (unieruchomiony) w obudowie i może się przemieszczać i zatykać jeden otwór wylotowy albo drugi w zależności od obrotów silnika pomki, to ten krążek można zastąpić innym o tych samych wymiarach z miękkiej gumy. A tak dla informacji dla tych co jeszcze nie wiedzą - spryskiwanie przodu lub tyłu realizowana jest przez zmianę obrotów silnika pompki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotę zdarłem brutalnie z posta kol. Easy

mgowe3hd0ik1.jpg

A teraz do rzeczy: Zakupiłem taki zestawik z C3 z zamiarem zamontowania w moim scenicu.

Dopasowałem mocowania, choć po wydłubaniu oryginalnych już nie podobało mi się, że płetwa ustalająca położenie jest z boku a nie od strony szyby. (te nowe tak mają) No nic, podłączam wężyki, wkładam i.... pięknie wszystko spryskane, cały dach, podjazd przed garażem na szerokości 1 m poza auto i to naprzeciw tylnych kół. Szyba przednia oczywiście też, jednak tylko tym co z dyszy leci najniżej. Wniosek: ten typ nie nadaje sie do scenica :!: 75% płynu ląduje poza obszarem szyby. Jest to prawdopodobnie spowodowane pochyloną do przodu krótką maską i szybą prawie w tej samej płaszczyźnie. Patrząc z boku, strumień elegancko przelatuje nad krawędzią szyba- dach w odległości +/- 20 cm.

Powróciłem do fabrycznych spryskiwaczy.

Mam na zbyciu komplet dysz z C3, z już podocinanymi trzpieniami. :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, Mam to samo u siebie, niestety moje oryginalne były tak zapchane jakimś syfem, że uległy zniszczeniu przy czyszczeniu <ok>. Mam pytanie do Ciebie czy te z C3 robią mgiełkę czy raczej leją kropelkami? (u mnie nie ma mgiełki - jest sporo krpelek - wszędzie ;-) )

 

p.s. wie ktoś może ile kosztują oryginalne do starego scenica ? :-?

 

p.s.2 - ja swoje podcinałem tylko delikatnie z przodu, włożyłem skierowane w bok i przekręciłem o 45 stopni na właściwy kierunek - banalnie prosta sprawa w scenicu ale jak widać nie sprawdzają się :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien ma rację. Nie ma mgiełki tylko mnóstwo kropelek. U mnie na całej szybie <ok> Właśnie wczoraj zamontowałem. Teraz muszę kupić klipsy plastikowe które wczoraj pourywałem próbując sie dostać do spryskiwaczy.

 

A tak OT to wczoraj odebrałem auto od mechanika. Wymiana rozrządu z pompą wody, 2 paskami klinowymi i przy okazji pękniętej poduszki pod silnikiem wyniosła mnie 565 zł (bez rachunku). Jak kogoś interesuje dobry mechanik pod Kielcami to polecam Pana Romana Reczyńskiego z Tumlina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomocy ludziska, bo mnie krew zaleje :-x Zakupiłem dzisiaj w serwisie Citroena nowe dysze spryskiwacza i oczywiście od razu chciałem je zamontować :roll: . Różnią się nieznacznie od tych ze zdjęcia kolegi Easy, ale myślę, że powinny pasować (kto kupował ostatnio, ten wie czym się różnią - chodzi o tę część, która chowa się pod maskę). Nie w tym jednak problem. Nie w tym także, że mało nie pourywałem spinek, a jedna z nich wpadła mi w profil zamknięty przy błotniku po stronie kierowcy. To szczegół - kupię sobie nową <ok>. Poradźcie mi. Jakie magiczne sztuki trzeba wykonać, aby ściągnąć oryginalne dysze bez ich uszkodzenia? Niby domyślam się, że trzeba ścisnąć czymś podstawę i wypchnąć plastik do góry, ale mi to nie wychodzi :-(. Oczywiście mógłbym pójść na ostro i wyciąć chwasty, ale jednak wolę pozostawić sobie możliwość odwrotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby domyślam się, że trzeba ścisnąć czymś podstawę i wypchnąć plastik do góry, ale mi to nie wychodzi :-( .

 

Właśnie tak trzeba to zrobić. Ja tak zrobiłem i nie było jakoś bardzo ciężko ale namocowałem się odrobinkę. Natomiast spinki wszystkie pourywałem i teraz muszę sobie nowe sprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do sprawy spryskiwaczy mgłowych w MII. Prawdopodobnie pasowały będą takowe z Ibizy/Cordoby. Tam jest taki sam system, czyli spryskiwacze pod maską. Mają oczywiście regulację wysokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ludziska :) 29 maja miałem najwyraźniej jakiś słabszy dzionek. Przedwczoraj wszystko poszło już bez większych problemów. :) Zdjąłem tylko trzy dolne plus dwie najniższe boczne zapinki (wg widoku po podniesieniu pokrywy silnika) i to wystarczyło mi, aby w miarę wygodnie poczynać sobie w rejonie pola operacyjnego :). Nowe dysze piłować trzeba ostrożnie i do samego końca. Aż do podstawy dyszy (trzeba uważać jednak, aby nie uszkodzić krawędzi dyszy, bo będzie brzydko wyglądać - mi udało się tego uniknąć, bo posługiwałem się małym pilniczkiem). Niedokładne wypiłowanie będzie powodować odstawanie dyszy od maski w górę, a w rezultacie spryskiwanie dachu auta. Ja wypiłowałem tylko przednią część i lekko "skrzydełka", aby można było łatwo wcisnąć. Efekt jest taki, że siedzą dość pewnie, ale łatwo można je wyciągnąć. No i jest możliwość obracania dyszami w prawo lub lewo na masce, co może mieć znaczenie, bo jeśli za bardzo dają na boki, to będziemy mieli ciągle "zakropelkowane" przednie boczne szyby. Spryskiwanie działa super. Moje stare wycieraczki myją szybkę "na przejrzysto" :) Gdy zmienię pompkę spryskiwacza, to będzie już w ogóle odlot (teraz mam trochę za małe ciśnienie). WAŻNE: jeśli pourywacie spinki, to szukajcie w zwykłych sklepach motoryzacyjnych. Ja znalazłem po 50 groszy za sztukę. Różnią się tylko długością i chyba o pół milimetra mniejszą średnicą główki, a siedzą jeszcze pewniej niż oryginały. Niech Wam do głowy nie przyjdzie serwis. Dzwoniłem z ciekawości, bo mam w sumie po drodze z pracy, a zachęcony niską ceną dysz spryskiwacza w Citroenie, pomyślałem, że może będzie równie przystępnie w "home sweet home" mojego Reńka ;-) Otóż myliłem się. Pan od części zamiennych najpierw pytał o numer nadwozia, potem coś dłuuugo sprawdzał w komputerze, a na koniec wykrztusił 2,84 zł za sztukę ;) Podziękowałem bardzo i po pracy udałem się do wspomnianego już sklepu motoryzacyjnego, w którym to miła pani pomogła wybrać mi właściwe zamienniki za ułamek ceny serwisowej. Pozdrowienia dla wszystkich. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, ma prośbę ;-) zepsuła mi się pompka spryskiwacza i wymieniam na nową, ale mam pewien problem, otóż przy pompce i zbiorniku płynu jest taka uszczelka ( w moim przypadku była), jak wyciągałem pompkę spadła mi gdzieś i słuch po niej zaginął ;-)

 

Moja prośba brzmi: czy ktoś mógłby mi zrobić zdjęcie tej uszczelki podać wymiary, żebym sobie mógł taką dokupić ;-)

 

z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!