Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 82 KM - pali tylko na plaka


lzasada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

samochód kupiłem 3 miesiące temu ale po 2-3 tygodniach przestał palić za pierwszym razem. Pomyślałem żeby wymienić filtr paliwa i tutaj zaskoczenie. Dwa króćce były zmostkowane ale przewód był zagięty i nie przechodziło paliwo. Były tylko dwa przewody podłączone do filtra paliwa: ten ze zbiornika i wyjściowy do silnika. Wylot z silnika został bezpośrednio podłączony do powrotu do zbiornika.

 

Mechanik się długo nie zastanawiał i podłączył tak samo nowy filtr ale z nowym przewodem zmostkowanym w którym już przelewało się paliwo. Po tej sytuacji odpalał dopiero za 12-14 razem.

 

Dałem mechanikowi aby wymienił akumulator i świece. Bez zmian.

 

Kupiłem przewody paliwowe na szrocie i podłączyłem jak w oryginale. Odpalił ale następnego dnia pękł przewód, wymieniłem przewód i już nie odpalił.

 

Teraz samochód stoi 3 tygodnie u mechanika, który kazał mi pozamawiać takie rzeczy:

- czujnik ciśnienia paliwa na listwie

- czujnik temperatury

- zawór ciśnienia paliwa przy pompie

 

wymienił i nadal bez zmian. Wyświetla mu się błąd ciśnienia przy próbie odpalenia samochodu. Po psiuknięciu plaka pali i nawet nie przerywa, wszystko działa super.

 

Co to może być, proszę o pomoc?

Edytowane przez lzasada
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast wymieniać po kolei to co zaproponuje mechanik to należałoby najpierw zrobić próbę przelewową wtryskiwaczy. To jest podstawa.

Jeden albo kilka wtryskiwaczy porządnie leje przelewem, pompa nie da rady zrobić ciśnienia i nie odpala.

O problemach z odpalaniem jest bardzo dużo postów, wystarczy poczytać, wiele ciekawych rzeczy się dowiesz.

Poczytaj też o pęcherzach powietrza w wężykach paliwowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika, bo chyba wymienia części na chybił trafił.

Czas podłączyć auto pod CLIPa i sprawdzić co go boli.

Gdybyś to zrobił od razu, to podejrzewam, że byś trochę pieniędzy zaoszczędził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontakt do mechanika dostałem z "polecenia" ale to był jak widać zły kontakt. Czytałem forum, i jest wiele podobnych tematów ale nigdy nie zakończone więc nie wiem czy trafne uwagi.

Czy ktoś ma namiar na dobrego i niedrogiego mechanika od w/w tematu w okolicach Płocka ?

 

Dodano: 21 paź 2015 - 14:50

Dzisiaj inny mechanik sprawdził i powiedział, że wtryski. Koszt 2 tysiące złotych: wymiana/regeneracja wtrysków, przeczyszczenie pompy.

Czy to jest normalna cena czy zawyżona?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna cena za regenerację czterech wtrysków to powiedzmy 1600 złotych. Wychodzi 400 za robociznę. Sama wymiana wtrysków nie jest jakaś pracochłonna czy skomplikowana. Powiedzmy 1 roboczogodzina jeśli nie były zapieczone. Jeżeli jeszcze wyjmowali pompę celem jej przeczyszczenia chociaż osobiście nie widzę w tym większego sensu, to nie jest tak dużo.

Znasz przyczynę padnięcia czterech wtrysków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem zaworki do wtryskó po 260 zł na alegro brałem oryginały ,Za wymianę mechanik wzioł 120 zł .Dziśiaj sam bym to zrobił.Prosta robota.Robil to około 1 godz .30 zł od sztuki .Przejechałem już 40 tyś km i jest super.Nie musisz kupować nowych chyba że są elektrycznie nie sprawne co się żadko zdaża.

Czytaj posty przed wysłaniem.

Spacja po kropce, a nie przed kropką.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W poniedziałek odbieram Reńkę, wyszło 1200 zł, więc nie ma tragedii. W końcu z 4 wtrysków regenerował tylko dwie sztuki bo pozostałe jeszcze dobre. Za dużo na przelewach dawały i ciśnienie nie mogło się wytworzyć w silniku. Pompę wyjmował aby się upewnić czy się nie skończyła i czy są opiłki.

Coś mi jeszcze wspominał o jakiejś Rurze TURBO, że przetarta ale szczegółów dowiem się dopiero w poniedziałek...

Dam znać jak odbiorę.

 

PS. Nie wiem czy tak mogę na forum ale nie mogłem się powstrzymać:

Jeśli będzie ktoś z Was regenerował wtryski u Pana z miejscowości "DĄBIE" to nie liczyłbym na gwarancję. Jeden z wtrysków, które musiałem zregenerować był na gwarancji u tego właśnie Pana (regeneracja była w marcu 2015 roku) i stwierdził, że pod mikroskopem widzi opiłki i nie może uznać gwarancji. Mój mechanik wyjmował wszystko i sprawdzał - nie było żadnych opiłków. Iść do sądu o 400 zł też nie bardzo, więc przestrzegam przed tym Panem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Pan od wtrysków" może mieć troszkę racji.

Zobacz, jakie rzeźby miałeś/masz w aucie, sam pisałeś o jakimś nietypowym podłączeniu filtra paliwa.

To wszystko mogło być z jakiegoś powodu, może właśnie z powodu płukania układu paliwowego po zatartej kiedyś pompie?

Może to płukanie było nie do końca dobrze zrobione i jakieś opiłki jednak zostały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!