Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działa tylko 4 bieg nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

(W skrócie - 4 bieg nawiewu przy klimie manualnej nie działa (1-3 są OK), opory na rezystorach w module są OK, wtyczka i gniazdo przy włączniku też OK, sprawdzać sam włącznik (pokrętło) czy może być padnięty termobezpiecznik w module?)

 

Wiem, że temat jest wałkowany do znudzenia i przeczytałem wszystko co tylko udało mi się znaleźć, ale najczęściej opisywana jest awaria rezystora, który odpowiada, z tego co się doczytałem, za biegi 1-3, a te działają bez zarzutu (oporności sprawdzone - są OK).

Mam klimatyzację manualną (wg serwisówki: bez sterowania).

Czwarty bieg zasilany jest bezpośrdnio/przez przekaźnik, takie dwie opcje znalazłem. Znalazłem również informację, że jak jest walnięty przekaźnik to żaden bieg nie powinien działać.

Jak to w końcu jest z zasilaniem 4 biegu nawiewu (w którejś części serwisówki jest schemat może? - jak ktoś wie to by to było szybsze od ściągania i przeglądania całości)?

Wiem również, że muszę sprawdzić sam wyłącznik. Wtyczka i gniazdo wyglądają w porządku. Pytanie, jak najlepiej sprawdzić sam wyłącznik (pokrętło)? Rozgrzebać i wizualnie?, czy podpiąć między gniazdo a wtyczką miernik?, czy jakiś inny sprawdzony sposób?).

Może są jakieś inne ustarki, które odpowiadają za brak 4 biegu nawiewu?

 

Szukając znalazłem:

http://megane.com.pl/topic/31603-4-bieg-dmuchawy-padl/

Ale temat opisany jest niekompletnie - wyjąć moduł i go naprawić... znaczy co naprawić, jeśli przez niego teoretycznie na 4 biegu nie leci prąd??

Jest też mowa o regulatorze... opisany, że jest tam gdzie moduł, ale o jaką część chodzi to nie mam pojęcia?

 

jest jeszcze:

http://megane.com.pl/topic/50993-dmuchawa-nie-dziala-megane-ii/page__st__15

gdzie odsyłają do:

http://megane.com.pl/topic/21457-scenic-ii-nie-dziala-nawiew-wentylatordmuchawa/page__st__75

Przeczytałem całość i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania (zgłaszali się ludzie z takim samym problemem, ale nie uzyskali odpowiedzi).

 

Jest jeszcze:

http://megane.com.pl/topic/13968-nawiew-brak-nadmuchu-na-4-biegu/

Ale przytaczany tu opis już nie istnieje w internecie.

 

Wnioskowałbym z tego wszystkiego, że może być padnięty termobezpiecznik, ale to by przeczyło temu, że na 4 biegu prąd nie idzie przez rezystor?? Poza tym wtedy chyba w ogóle nie powinno działać?

 

Może pojutrze uda mi się jeszcze raz odgrzebać moduł i zewrzeć termobezpiecznik, chociaż wolałbym wiedzieć, czy ta robota będzie miała sens...

 

Dzięki za wszelkie informacje.

Gabor

Edytowane przez Gabor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

No OK. Czyli prąd na 4 bieg też tamtędy płynie.

Pytanie o czym dokładnie mówi grzechoo8813?

O przelutowaniu samego termika, czy rzeczywiście któregoś z rezystorów w module?

Jak miałem rozgrzebane to przeczyściłem styki na ile było dojście, ale te wyglądały dobrze.

Gdzieś na elektrodzie chyba czytałem, że to nie będzie termik jak biegi 1-3 działają, ale obecnie jestem prawie pewny, że to jednak on.

Można go jakoś sprawdzić multimetrem, np. oporność? Czy zewrzeć kabelkiem na krótko i sprawdzić czy zacznie działać 4-bieg dmuchawy?

Wolałbym po wyjęciu nie wkładać go spowrotem tylko po to, żeby po sprawdzeniu tak czy siak znowu go wyjmować, jeżeli oczywiście istnieje jakiś inny sposób na sprawdzenie czy termik jest sprawny.

 

Pozdro

 

Edit:

No dobra. Pod latarnią najciemniej. Już miałem moduł ponownie wyjmować i sobie wpis bibi przypomniałem (dzięki welkie) i zerknąłem na wtyczkę wchodzącą w moduł. Za pierwszym razem tak się zająłem samym modułem, że musiałem ją pominąć.

Jedna złączka przytopiona. Poprawiłem na szybko scyzorykiem, zaczęło stykać i jest gitara. Będę musiał wymienić wtyczkę.

 

Temat zamknięty.

Edytowane przez Gabor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Odkopuje temat bo i mnie to dotknęło...

 

Przeszukałem inne tematy i prawdopodobnie wina tego modułu, ale jak się do niego dostać? Jest opis do Scenica ja mam Megane II phI i się trochę różnią. Zlokalizowałem dzisiaj ten moduł nad pedałem gazu po prawej. Jak się do niego dostać? Trzeba rozkręcić deskę pod kierownicą? Czy schowek i konsole centralną?

Kiedyś już rozkręcałem schowek itp. by wymienić przepalone żarówki podświetlenia pokręteł ale z tego co pamiętam za nimi idą rury wentylacyjne i chyba na coś przyklejone były więc dalej chyba tego modułu nie zobaczę.

Klima manual.

Edytowane przez pavlsz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp fatalny ale udało się bez demontażu deski. Ściągnąłem tylko tą boczną zaślepkę przy pedale gazu, potem torx, odkręcone i wyjęte. Wg mnie wygląda ok :( ale nie jestem elektrykiem może coś przeoczyłem dlatego zamieszczam film na youtube. Nic nie wygląda na jakieś spalone itp. Spróbowałem z odpiętą wtyczką od tranzystora i dmuchawa w ogóle nie działa, podłączyłem - 123 bieg działają, 4 nie. Ta zielona część się nagrzewa, nie wiem czy to tak ma być. Drugiej wtyczki schowanej za konsolą centralną niestety nie sięgam wiec jej nie mam jak sprawdzić, chyba tylko odkręcanie całej deski od strony pasażera do centralnej części da dostęp do niej.

Czyli co to może być? Cała część do wymiany? Coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo sprawdź piny w gnieździe po stronie rezystora (męskie). Zastosuj jakiś spray do styków i przeczyść styki. Na biegach od 1 do 3 prąd płynie poprzez rezystor, dzięki czemu silnik dmuchawy ma mniejsze obroty (element się nagrzewa - prąd płynie poprzez zespół oporników i dlatego wydziela się ciepło). Na 4 biegu płynie z pominięciem rezystora. Zazwyczaj gdy uszkodzony jest rezystor to działa tylko 4 bieg dmuchawy.

Sprawdź czy jest przejście z pinu męskiego odpowiadającego za 4 bieg dmuchawy dalej na czerwony przewód idący do drugiej wtyczki.

Edytowane przez darek_fsw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam mi natomiast nie działa 2 bieg wentylatora. Kiedyś Wymieniałem kiedyś wtycze pod kierownicą bo były przepalone wtyki we wtyczce pod dmuchawa w tunelu srodkowym. Ale naprawiłem i działało do dzisiaj. 2 latka.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Panowie, odkopie trochę. Mianowicie mam podobny problem tzn. nie działa mi 2 bieg nawiewu. 1,3,4 działa. Czy problemem tego też może być rezystor ?

 

Megane 2 1,4 16v 2004r

Klima manualna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90 % przełącznik w panelu sterowania. Przy uszkodzonym rezystorze byłby tylko 4 bieg ewentualnie nie było by 1 i 2. Jak jest 1 bieg to wszystkie trzy oporniki w tzw. rezystorze mają przejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!