Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zimny silnik, po ruszeniu robi "żabę", potem jedzie


mjrm3

Rekomendowane odpowiedzi

Super-hiper czuły pedał gazu? Hmmmm. Ja raczej odnoszę wrażenie, że pedał gazu w ogóle nie jest czuły, bo żeby jechać trzeba go mocno wciskać.

Moim zdaniem również jest bardzo czuły. Pamiętam jak kiedyś (przed założeniem LPG) nie mogłem zejść poniżej 11/100 w mieście. Zacząłem wtedy obserwować pasek chwilowego spalania jak się zachowuje w stosunku do nacisku pedału gazu i lekkie muśnięcie powodowało znaczny wzrost spalania chwilowego. Potem dla zabawy i testów dodawałem gaz po milimetrze i udało mi się zejść ze spalaniem w mieście do 8,5/100 ale to nie była jazda tylko zabawa :) Dwa miesiące później założyłem LPG i już nie zwracam na to uwagi hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy, że nie musisz głębiej wciskać pedału gazu żeby jechał? Dla mnie czuły pedał gazu jest np. w yarisie 1.3 lub peugeocie 307 1.6 w benzynie oczywiście. To samochody które mam lub miałem. Wydaje mi się też, że clio 1.2 16V lepiej reagowało na gaz. Chyba że mówimy o dwóch zupełnie innych rzeczach.

Generalnie chodzi mi o to, że w wymienionych wyżej autach wystarczy lekko nacisnąć pedał gazu, by samochód sprawnie przyspieszał. W peugeocie nigdy nie musiałem przy wyprzedzaniu wciskać gazu w podłogę w megance niestety tak i czuję pewien dyskomfort.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Peugeot i Citroen? Tam gaz działa normalnie. W clio tez było ok. Wydaje mi sie, że to tylko przypadek megane w walce o normę euro 5.

W każdym bądź razie o muskaniu gazu tutaj mowy nie ma.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak jest zimny dalej brak mocy w zakresie 3.5 do 4 tys. obrotów.

Tak OT, to jest moje któreś nowe auto a megane drugie i chyba się wyleczyłem :(

A miałem "se" kupić Talismana jak ceny spadną lub promo na VAT będzie :(

Poprzedniego Paska używałem do 130 000 i tylko rozrząd i 1 x klocki wymieniłem - całość wizyt w ASO, a tu 3 300 na blacie i buuuuu

SORKA za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę, że nikt tutaj nie ma żadnej rady. Wszyscy tylko wypisują, że też tak mają więc może ja napiszę co się dowiedziałem u swojego mechanika. Na wstępie oczywiście była wymiana świec, czyszczenie przepustnicy i kasowanie przyuczenia. Pomogło ... na dwa dni. Wczoraj zmieniona sonda lambda i powiem szczerze auto nigdy wcześniej nie szło tak żwawo (jak na 1.6 oczywiście), ale dzisiaj rano na zimno szarpanie oczywiście jest. Reasumując diagnoza przyczyny szarpania jest taka, że sterownik zubaża mieszankę paliwowo-powietrzną na podstawie niewłaściwych danych. To jest właśnie to przyuczenie. Tam podajże ma oscylować wokół 128, a u mnie bardzo zaniża do ok. 104-110. Po wykasowaniu przyuczenia problem chwilowo znika (do momentu aż sterownik ponownie zapisze niewłaściwe wartości). I tu jest problem: który z czujników wprowadzania błędne dane? Głównym podejrzanym była sonda, ale jak wspomniałem to nie to. Wygląda, że znów zawitam do mechanika.

Aha, KZFR zmienione rok temu, sprawdzane przy diagnostyce daje idealne kąty wyprzedzenia więc to nie to.

Dajcie jakąś rade co w następnej kolejności można spróbować wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój tak robi od nowości więc ja uważam, że na to nie ma rady. Rodzice mają Scenica II 1.6 16V 110 KM od nowości i również ten sam objaw. Po prostu ten typ tak ma, trzeba się przyzwyczaić i jeździć. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskania "gazu w podłogę" tak naprawdę nie daje nic, absolutnie nic korzystnego, to już nie auta gaźnikowe.

Była już nawet dyskusja na forum, ten silnik lepiej przyspiesza gdy pedał gazu jest wciśnięty proporcjonalnie do obciążenia i obrotów. Ktoś nawet to fajnie określił, porównując do VV i reklamy MediaMartk. :)

Musisz sam wyczuć to położenie.

Zrób może tak, podczas przyspieszania daj w podłogę, następnie delikatnie odpuszczaj i zauważysz moment kiedy kiedy auto zacznie się lepiej zbierać. Oczywiście proporcjonalnie z obrotami "gaz"idzie powoli głębiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu mam to samo, dzisiaj znowu byłem w ASO, powiedzieli że nic nie mogą zrobić, że to wina softu sterownika i że czekają aż Renault wypuści nowy...

Zrozumiałbym jeżeli to byłby jakiś nowy silnik.. ręce opadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciskania "gazu w podłogę" tak naprawdę nie daje nic, absolutnie nic korzystnego, to już nie auta gaźnikowe.

Była już nawet dyskusja na forum, ten silnik lepiej przyspiesza gdy pedał gazu jest wciśnięty proporcjonalnie do obciążenia i obrotów. Ktoś nawet to fajnie określił, porównując do VV i reklamy MediaMartk.

Czytam Twój post już chyba z trzeci raz i nadal się zastanawiam o co chodzi :) Nawet u siebie robiłem testy i im mocniej wciskam gaz tym samochód szybciej (lepiej) się zbiera i mam tak od nowości. No, ale widocznie mam inaczej niż wszyscy chociaż moim zdaniem mam normalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam megane ii 1.6 16v silnik k4m. Miałem podobne objawy jak u Was. Szarpanie przy ruszaniu na zimnym silniku oraz praktycznie przy każdym ruszaniu z 1 kangurek. Kangura udawało się uniknąć tylko przy bardzo umiejętnym "pieszczeniu" pedału gazu co jest nader irytujące w codziennej jeździe.

Dziś zregenerowałem samodzielnie elektrozawór KZFR. Sposób znajdziecie na forum (demontaż podkładki trzymającej sprężynę, naciągnięcie sprężyny i czyszczenie trzpienia zaworu). Auto wreszcie jeździ jak normalny samochód. Niestety te elektrozawory w Renatach dość szybko się sypią. Niektórzy piszą, że wymieniają na nowy i po roku mają je znowu w poprzednim stanie. Dlatego może u Was nawet w stosunkowo nowych autach macie podobne objawy. Moje ma 11 lat więc miało prawo.

Druga sprawa to sprawdzenie stanu uszczelek kolektora ssącego. Możliwe że macie lewe powietrze na dolocie do silnika przez stwardniałe uszczelki. W Renatach kolektor ssący często jest zaolejony w środku przez co gumowe uszczelki twardnieją na kamień co powoduje nieszczelności. Ja zmieniłem wcześniej 4 szt. owalnych, na styku kolektora z silnikiem oraz jedną okrągłą na styku z odstojnikiem oleju (mała pokrywa zaworów). Zalecana jest też wymiana uszczelki przy przepustnicy. Możliwe, że na zimno uszczelki są nieszczelne a po osiągnięciu temperatury roboczej silnika doszczelniają się po rozszerzeniu. Stąd objawy "tylko na zimnym".

 

Dodano: 23 lut 2016 - 22:00

I ostatnia sprawa do sprawdzenia oprócz powyższych. Upewnijcie się czy map sensor na kolektorze ssącym nie lata luźno lub nie ma uszkodzonej uszczelki. To jedt również potencjalne źródło lewego powietrza.

Ogólnie lewe powietrze na dolocie = niepoprawna praca komputera i przepustnicy = rozlatana charakterystyka przy przyśpieszaniu. To samo dotyczy uszkodzonego elektrozaworu. Błędne sterowanie przez zawór kołem ZFR to zamulone rekacje na pedał gazu. Źle wysterowane KZFR powoduje, że rozrząd nie może się dobrze ustawić do aktualnego zapotrzebowania na moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj zmieniona sonda lambda i powiem szczerze auto nigdy wcześniej nie szło tak żwawo (jak na 1.6 oczywiście), ale dzisiaj rano na zimno szarpanie oczywiście jest. Reasumując diagnoza przyczyny szarpania jest taka, że sterownik zubaża mieszankę paliwowo-powietrzną na podstawie niewłaściwych danych. To jest właśnie to przyuczenie. Tam podajże ma oscylować wokół 128, a u mnie bardzo zaniża do ok. 104-110. Po wykasowaniu przyuczenia problem chwilowo znika (do momentu aż sterownik ponownie zapisze niewłaściwe wartości). I tu jest problem: który z czujników wprowadzania błędne dane? Głównym podejrzanym była sonda, ale jak wspomniałem to nie to. Wygląda, że znów zawitam do mechanika.

Czy jesteś w stanie pozyskać więcej szczegółów odnośnie wspomnianego przez Ciebie parametru pracy silnika i sposobu pomiaru? Lub chociaż wysłać "na priv" namiar na mechanika, co by to opisał dokładnie? Pytam, bo u mnie to samo - po kolejnych akcjach czyszczenia/adaptacji przepustnicy, podmianie cewek (2, w różne miejsca), we wtorek miała miejsce zmiana sondy. A dzisiaj późnym wieczorem znów zawieszone obroty na poziomie 1500, specyficzny dźwięk silnika i kangur przy ruszaniu. Jak zwykle trzeba było szybko na dwójkę zmienić bieg by cokolwiek pojechać. Po chwili się unormowało.

 

Tak więc albo wedle Twojego typu mapa wtrysku, albo wedle wpisu forumowicza pithaller - do badania elektrozawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić samodzielne elektrozawór. Demontaż polega na odkręceniu jednej śruby 10 w okolicy kzfr i odpięciu wtyczki zaworu. Można go swobodnie wyjąć do góry.

Sprawdzenie polega na energicznym potrząśnięciu zaworem kiedy trzymasz go w pionie. Ruchomy trzpień, który ma w obudowie, nie powinien swobodnie "latać" góra dół.

Będzie to słychać. Powinien być unieruchomiony sprężyną. Jeśli lata to znaczy, że sprężyna jest do rozciągnięcia.

Po naprawie jeżdżę już jakiś czas i mogę powiedzieć że wszystko jest w normie.

Uczulam też na uszczelki o których pisałem. Sondy i czujniki zostawiłbym na koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W mojej Meganie III jest troszkę podobna sytuacja. Auto odpala bez problemów> obroty na chwilkę powyżej 1000 ale za chwilkę poniżej 1000. Obroty pozostają stałe. Ale podczas jazdy (np powolny dojazd do garażu)- stały nacisk na pedał gazy - na biegu 2 lub 3 na obrotach w granicach 1500 - 1700 jadę "kangurem". Wówczas noga z gazu i lekkie przyspieszenie i jakoś jadę. Rozrząd zmieniony razem z KZFR. Co może być przyczyną????

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!