Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Delikatne wahania temperatury


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam taki ciekawy przypadek dot. wahania temperatury w mojej Megance. Silnik bez problemu nagrzewa się do temp. 90 st. po ok. 5 km w temperaturze na zewnątrz 5-10 st. Po osiągnięciu 90 st. wskazówka temeratury delikatnie opada (jakieś 2 mm poniżej środkowej kreski), czyli do jakichś 85-87 st. i waha się pomiędzy tą właśnie granicą, a temp. 90 st. przez ok. 10 kolejnych kilometrów. Na spadek temperatury ma wpływ mniejsze obciążenie silnika (np. jazda 80 km/h na 5. biegu). Po tych 10 km silnik osiąga 90 st. i wskazówka już w ogóle się nie rusza. Żeby było trudniej dodam, że ta sytuacja ma miejsce tylko w trasie. Kiedy jeżdżę po mieście to nie ma takiego objawu.

Prośba o Waszą opinię na ten temat.

 

Pozdrawiam,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety te termostaty w naszych Reniach mają z upływem lat tendencję do otwierania się przy coraz niższych temperaturach. Stąd pojawiają się te wahania. Należy pamiętać, że pierwsze otwarcie termostatu jest najbardziej gwałtowne (termostat otwiera się głęboko), później jego praca stabilizuje się, ponieważ po obu stronach termostatu mamy już nagrzany płyn i wtedy wahania wskazówki na pulpicie mogą zaniknąć. Inna sprawa to to, że wskazówka stoi już na środkowej kresce od 80 stopni, a więc u Ciebie temperatura musi spaść poniżej tej wartości, skoro wskazówka opada. Możesz to sobie sprawdzić prostym skanerem OBD. Możesz wymienić termostat i te wahania powinny zaniknąć. Ale jeśli masz termostat zintegrowany w plastikowej obudowie to nie wiem, czy taka operacja się opyla (cena). Może być też winny zaniżający wartość czujnik temperatury płynu, ale wg mnie jest to mniej prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniałam termostat wraz z czujnikiem temperatury, ponieważ termostat otwierał się za szybko. Temperatura dochodziła do max 78 stopni i spadała. W tej chwili zdarza się, że przy pierwszym otwarciu termostatu przy 90 stopniach, wskazówka spadnie o kilka mm ale zaraz powraca na środkową kreskę i juz nie zmienia położenia niezależnie od warunków jazdy. Któryś z Użytkowników forum, który udzielał mi porad związanych z moim termostatem pisał, ze u Niego takie zjawisko występuje właśnie przy pierwszym otwarciu. Myślę, ze nie ma się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za Wasze odpowiedzi.

Moja teoria jest podobna - zimny płyn znajdujący się w chłodnicy i przewodach po pierwszym otwarciu termostatu mocno ochładza silnik, przez co jego temperatura spada o jakieś 5 stopni, później dopiero się wyrównuje. Tylko dwie rzeczy mnie zastanawiają: 1. Dosyć długo to trwa zanim silnik znów złapie temperaturę roboczą od momentu tego spadku spowodowanego pierwszym otwarciem. 2. Wcześniej chyba tego nie było (albo nie zaobserwowałem).

Mam jeszcze do Was 2 pytania:

@pawlos - trzecia kreska licząc wszystkie od lewej, wskazuje 90 czy 80 stopni? Z twojego postu wnioskuję, że 80.

@meganica - czy termostat w Megi jest rozbieralny? Jak dużo kosztowała Cię wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia kreska licząc od lewej to 90 stopni. Termostat nie jest rozbieralny, to sporej wielkości plastikowa obudowa z umieszczonym "na stałe" termostatem i czujnikiem temperatury płynu (czujnik wpinany do budowy, mocowany wsuwanym zabezpieczeniem). Termostat kupiłam z rozbitka za 50 zł z Megane III z 2015 roku (zdążył przejechać w tym aucie 5 tys. km). Ten termostat znajdziesz w Clio III, Megane III, Fluence, Lagunie. Jeśli zdecydujesz sie na nowy, to czeka Cie wydatek ok. 200 zł, używki szukaj najlepiej z jakiegoś młodego Megane III. Przy zakupie zwróć uwagę na to czy czujnik temperatury płynu jest na 2 piny czy na 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 80 stopniach wskazówka stoi już dokładnie na środku skali, bynajmniej tak jest u mnie i nie sądzę aby w innych megankach było inaczej. Najwyższą temperaturą zaobserwowaną przeze mnie to 100 stopni, przy której wskazówka nadal stoi pionowo jak przyspawana na środku skali. Tak jest chyba nawet do 110 stopni. Jest to celowo tak zrobione, aby latająca wskazówka nie denerwowała oczu kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie. Wahania temperatury coraz bardziej mnie denerwują, więc przymierzam sie do wymiany termostatu i tu się pojawia kłopot... Chcę kupić nową część, ale rozstrzał cen powoduje, że głupieję:

http://www.motopartner.pl/start.asp?WCU=~TUFvKjkzKjQ5NDAqMTY5MTcqMTAwMDA3KjMxNiotMQ%3D%3D

Czytałem, że polecany jest Vernet, ale jak zobaczylem cenę to zrobiło mi się gorąco... 1250 zł?!

Wyszukiwanie w tym sklepie zwróciło mi też wkłady, które są na samym początku. Orientujecie się co to jest?

Na Allegro znalazłem też niby oryginał: http://allegro.pl/obudowa-termostatu-renault-clio-3-kangoo-megane-2-i5794656848.html

W kropce jestem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem jak kolega. Wahania temperatury doprowadzają mnie do szału. Predkość 120+ temperatura stoi na 3ej kresce. Od 80-120 jest lekki skok w dół-dosłownie niecały milimetr ale jednak jest. Przy niższej predkości, wskazówka opada do połowy "przestrzeni" między drugą a rzecią kreską po czym wraca w góre i tak w kółko. I moje pytanie brzmi-czy uszkodzony czujnik mógłby dawać takie objawy? Dodam, że w aucie jest LPG i Webasto. Po monażu LPG przez około 7k km nie było problemu. Odpięci reduktora od instalacji chłodzenia (Przywrócenie do stanu z przed montażu) nic nie dało. Czy możliwe jest aby problem twił po stronie Webasto? Np. czy wine za taki stan rzeczy może ponosić pompa obiegowa? Jednak jeżeli to termostat to jak sprawa wygląda z obudową z tworzywa? czy faktycznie nie da się wymienić samego wkładu i konieczne jest kupienie całego elemenu? Nie można tego od razu zamienić na element żelwiny? Widziałem w innym temacie, że inny jest czujnik temperatury. Czy to już uniemożliwia taką podmianke? Z góry dziękuję za odpowdz. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej,

Ja mam taki problem, że mi zazwyczaj siedzi wskazówka tuż nad drugą kreską. Tak było przed gazem i jak jest gaz. Do trzeciej (teoretycznie prawidłowej kreski) dochodzi tylko, gdy postoję w miejscu przez kilka minut. Jak ruszam, to po chwili opada wskazówka, a im szybciej jadę, tym mam wrażenie, że niżej opada. ^^ Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei, ktoś tak już miał może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca silnika w temperaturze innej niż optymalna zawsze będzie dla niego mniej korzystna niż w poprawnych warunkach, także mimo wszystko nawet stosunkowo lekkie niedogrzanie należy wyeliminować możliwie szybko.

 

Odnośnie wskazówki - ja nie wiem, czy Renault wypuszczało zegary z różnym softem, ale u mnie wskazówka przy 80* osiąga trzecią kreskę (licząc razem z tą, na której "leży" na zimnym silniku) i tak stoi cały czas. Nie ważne, czy potem temperatura spada w okolice ledwo ponad 80*, czy podnosi się nawet w okolice 100-103* (latem na postoju). Raz mi się zdarzyło, że wskazówka się "wyprostowała do pionu" (czyli weszła między trzecią a czwartą kreskę), ale to raczej był skutek jakiejś pomyłki w jakże niezawodnej elektronice, bo wtedy wcale nie było ciepło na dworze, a silnik nie pracował jeszcze zbyt długo, ponadto delikatnie nim jechałem, bo nie traktowałem jeszcze silnika jako dobrze rozgrzanego po zimnym rozruchu. Swoją droga jak niby interpretować takie wskazanie - teoretycznie, trzymając się wyskalowania wcześniejszych kresek, "pion" to by było 90*, a wtedy przecież wskazówka sztucznie jest wstrzymywana na trzeciej kresce... Na jakiej podstawie wywnioskowałem jaka powinna być skala tego wskaźnika? Bardzo prosto - obserwowałem przez OBD prawdziwy odczyt z czujnika temperatury cieczy i porównywałem ze wskaźnikiem. I tak wyszło, że pierwsza kreska (ta, na której wskazówka leży na zimno) to 40*, pierwsza to 60*, trzecia to 80*. Czyli czwarta to teoretycznie 100* (w praktyce, jak już wcześniej pisałem, przy stu stopniach u mnie wskazówka dalej stoi na trzeciej), piąta to teoretycznie powinno być 120*, a dalej jest "czerwone" pole.

Z tych obserwacji płyną trzy zasadnicze wnioski:

1. Po osiągnięciu temperatury roboczej odczyty z wskaźnika na zegarach są bezużyteczne w przypadku w miarę sprawnego termostatu.

2. Jeżeli po rozgrzaniu wskazówce zdarza się spadać poniżej trzeciej kreski, to temperatura nam spada poniżej 80*, czyli możemy zacząć się bardzo intensywnie rozglądać za nowym termostatem.

3. Jeżeli mamy przypadek jak Damn, tzn. wskazówka jest w okolicy ledwo ponad drugą kreskę, to ciecz ma ok. 65* - to już dość znaczne niedogrzanie i ja jednak mocno pospieszyłbym się z naprawą, a w międzyczasie mocno starał się nie obciążać mocno silnika.

 

 

Przy okazji witam wszystkich, bo to mój pierwszy post :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety wymiana termostatu i czujnika nie pomogła.

Skoki temp. występują nadal.

Jedyna możliwość jaką widzi mój magik na teraz to miejsce ingerencji w układ chłodzenia czyli Webasto a dokładnie wpięcie pompy obiegowej.

Proszę o rade czy skupić się na tym czy może jest jeszcze jakaś inna możliwość.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!