Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

CB radio. Jak i gdzie zamontować w Megance radio i antenę


maly_man

Rekomendowane odpowiedzi

oto moja zabudowa CB podobnie rozwiazana ;-)

Obrazek

a tak wygląda założona

Obrazek

...powinno się takie ogłoszenie z sprzedażą zabudowy znaleźć na allegro oraz na stronce www.meganecoupe.pl w dziale kupię/sprzedam...

 

Witam, ktoś wie, gdzie takie coś kupić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Przyjdzie zima,włączysz ciepełko na nogi i radyjko będzie miało za goraco (wylot nadmuchu na nogi jest bardzo blisko radyjka ).Ja w moim nieraz przypale sobie prawa łydkę ,jak za bardzo dam ciepełko na nogi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Pod tą klapką jest złącze do kompa więc nie da rady.

z tego co ja wiem to tam znajduje siezsensor od poduszek, który został przesunięty o ok 4cm bliżej dźwigni zmiany biegów wiec w niczym to nie przeszkadza

domini_g

Nie wiem co masz na myśli pisząc estetyka ale radio zostało zamntowane na oryginalnym montażu bez rzeźbienia. Osłonka Twojego autorstwa może i pomysł dobry ale wykonaniem też nie grzeszysz. Osłonka jest ok ale wpasowanie w nią radia już nie bardzo.
przecież widzisz ze jest podkładem pomalowane a mam zrobićtobie fotke jak wyglaa na srebrno(z brokatem)pomalowane? na pewno miejsce lepsze niz te twoje <ok> wole mieć osłonke rzeźbioną i schowane cb niżmiedzy kolanami, gdzie przy wchodzeniu i wychodzeniu bym uderzał w nie.wpasowanie to kwestia gustu. Zabudowa mi zostala bo do megi wlecial cały podłokietnik od lagi wraz z recznym no i koncepcja zabudowy troche się zmieniła. W popielnicze nie da rady wkomponować? ja akurat jestem osobą niepalacą wiec w niej mam pare pstryczków elektryczków - nie rzucają się tak w oczy :) ja teżmam radio pod ręką - na wyciagniecie i podczas jazdy mie nie rpzeszkadza, gmerając rękami między nogami przy CB, ale to twój wybór są gusta i guściki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gdzie/jak zamontować antenę w Megane I Cabrio? :> Klapa bagażnika jest z aluminium? w każdym bądź razie podobnie jak klapa od schowka dachu jest wykonana z materiału, do którego magnes się nie przyczepia. Nie chcę montować anteny na stałe. Jakieś pomysły? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie doskonałym pomysłem jest umieszczenie radia w miejscu popielniczki, za pomocą perforowanego płaskownika uchwyty maskowanie otworu gąbką.

Norby nie do końca rozumiem co tu napisałeś, czy mógłbyś nie co jaśniej to opisać <ok>

Wybacz ale właśnie jestem na etapie montażu na stałe CB i nie potrafie wybrać odpowiedniego miejsca. Twoje rozwiązanie bardzo mnie zaciekawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norby nie do końca rozumiem co tu napisałeś, czy mógłbyś nie co jaśniej to opisać <ok>

 

 

Po demontażu całego elementu popielniczki wraz z gniazdem zapalniczki pozostaje spory otwór, po włożeniu CB wykorzystać można śruby mocujące do których z płaskownika wyginasz uchwyt w kształcie litery L dopasowując do swojego radia. Pozostałą część otworu można zasłonić, ja to nazwałem gąbką ale w moim przypadku jest to dość twarde piankowe wypełnienie walizeczki od frezarki ręcznej, z której wyciąłem odwzorowany kształt i umieściłem dookoła radia.

post-440-1226818823_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Norby :!: teraz już wszystko jasne. Muszę jeszcze sprawdzić jak u mnie to wygląda no i czy radio ma wystarczająco małe wymiary.

 

---

EDIT:

 

Dzisiaj robiłem pierwsze rozeznanie i napotkałem kilka spraw o które chciałbym zapytać:

1. Czy skorzystaliście z wtyku antenowego o kącie 90 stopni by zaoszczędzić ten 1 cm <ok>

2. Mam radio Onwa MK3 które ma zasilanie bezpośrednio z gniazda zapalniczki. Rozumiem, że nie powinno się tego tak zostawić i upchnąć gdzieś w szczelinie bo może się nagrzać i narobić dużych szkód. Moje pytanie więc jak rozwiązaliście ten problem :mrgreen: Musiałbym przerobić zasilanie CB i podłączyć w tę złączkę, która została odpięta po zapalniczce :mrgreen:

3. Podoba mi się sposób z wycięciem otworu na CB w zaślepce po popielniczce, ale nie wiem jak go wyciąć, jakie narzędzie ;)

 

Norby i jokker czekam na wasze wskazówki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku zasilanie pozostało na gnieździe zapalniczki (przy sprzedaży auta przywrócę układ zapalniczki i popielniczki). Zastosowałem wtyczkę w której zainstalowałem dwa odpływy pierwszy na CB drugi na zgrabny rodzielacz na 3 gniazda + 5V USB. Bez obaw nic nie będzie się grzało pobór prądu przy nadawaniu CB wynosi max 1,6 A gdzie zapalniczka pobiera około 10 A możesz zabezpieczyć wtyczkę przed wypadnięciem.

Co do wtyczki kątowej to sprawdź sam, nie znam wymiarów twojego radia, ale na pewno pomoże. U mnie obeszło się bez takiej wtyczki.

Otwór uda ci się wykonać metodą nawiercania dookoła i piłowania pilnikiem

 

Życzę sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gniazdo zapalniczki jest tak zbudowane aby był dobry styk a minusowy zacisk to dwie dość mocne wyprofilowane odpowiednio blaszki po bokach (dla zapalniczki). Wtyczka zazwyczaj posiada wgłębienia na owe blaszki zabezpieczające przed wysunięciem. W moim przypadku zagiąłem je nieco do środka i sama wtyczka bez mojej pomocy nie wyjdzie.

Samo oddzielenie zapalniczki od reszty to wypchnięcie jej z pomarańczowego plastiku i zostaje tylko obudowa blaszana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć!

 

Mała zmiana kursu w kierunku zakłóceń odsilnikowych (przepraszam, jeśli nie odnalazłem osobnego tematu, ale wydaje mi się, że tu o tym piszecie...)

 

Trzecia osobowa Renia i pierwsza niestety, która radośnie terkocze wtryskiwaczami w eter :-? Poprzednie 2 silniki 1,9 dCi (Meganka i Laguna) były ciche jak makiem zasiał. Nie było różnicy: ANL wł. czy wył., silnik zgaszony czy uruchomiony: po prostu CIIIISZAAA. Ale było pięknie...

 

A tu nowe 1,9, przebieg w tym momencie 800 km :mrgreen: i co?! I "trrrrrrrr" po antenie. Czytałem albo u Was albo na Elektrodzie o pomyśle zamontowania pierścionków ferrytowych na przewodach elektrycznych biegnących do wtryskiwaczy (do kupienia w sklepach z drobnicą elektroniczną). W sumie metoda nieszkodliwa i bezinwazyjna.

 

Ktoś próbował? Jakieś doświadczenia?

 

Pozdrowienia!

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!