Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd DF028 CHECK INJECTION 1,5 DCI


tomcub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W czasie jazdy zapalił się CHECK INJECTION. Po zgaszeniu auta problem z odpalaniem. Za 3 zakręceniem załapywał. Po podłączeniu do CLIP diagnoza błąd DF028- przerwany obwód elektryczny wtrysku na 3 cylindrze. Po skasowaniu błędu wszystko wróciło do normy, auto zaczęło odpalać normalnie. Po przejechaniu 200 km po mieście znów ten sam błąd i kasowanie błędu pomogło. W czym tkwi problem że auto po skasowaniu błędu chodzi normalnie i przejedzie jakieś 150-250 km bez błędu? W trybie awaryjnym ciężko odpala i głośniej chodzi. Czy wtrysk padnięty czy coś innego? Z góry dzięki za pomoc. Megane II 1,5 dci z 2004 roku

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z tym bujałem ok. tygodnia, ale ze względu iż zawsze muszę mieć auto 100% sprawne to nie wiem jak długo na tym można śmiagać.

 

Raz mi się odpalił SERVICE i na moment wyłączyło 3 wtrysk - auto nie miało mocy. Akurat jechałem w trasę, zawróciłem więc do mechanika.

Nim dojechałem to już było z silnikiem OK, na CLIPie pokazało tylko błąd 3 wtrysku, wykasował i dalej jeździłem. Ale niedługo umówiłem się na sprawdzenie wtrysków u mnie na wsi. Zregenerowali 2 szt. i było super.

Silnik 1,5 dCi 101 KM w SCII

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem 25.03.2015 w www.bosch-adamczyk.prv.pl:

- próba przelewowa, regeneracja wtryskiwaczy III i IV, kodowanie wtrysków.

- wtrysk I i II w normie.

Koszt 1160 PLN. Dostałem rok gwarancji.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Może to akurat przypadek. Autko wywala błąd check injection za każdym razem jak wskazówka paliwa jest na ostatniej kresce przed rezerwą. Od 3 lat auto jeździ tylko na paliwie BP DIESEL ULTIMATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem sam zaworki na allegro, oryginały po 260 zł, podróby są po około 140 zł. Wymieniał mechanik 30 zł od sztuki. Dzisiaj to sam bym to wymieniał. Przejechałem ponad 40 tyś km i przelewy są w normie, około 7 ml robione Clipem. Jest nawet filmik w necie jak to zrobić.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankuj zwykły najtańszy ON na Lotosie lub Orlenie i dolej do tego ćwiartkę dobrego oleju do 2T (np. Ravenol Scooter półsyntetyk).

Chowają się wszelkie Ultimaty, Verwy czy V-Powery, a wielu osobom pozwoliły odłożyć w czasie wymianę wtryskiwaczy.

Warto spróbować, jeżeli jednak zaworki we wtryskiwaczach są rozwalone, to już nic im nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak potwierdzam - śmigam drugim dizlem słodzonym 2T.

Choć w pierwszym wtryski robiłem, ale tylko dlatego, że jeden był przekładany do innego słupka (niestety rozkręcali i widocznie już go nie złożyli poprawnie), a drugi przy okazji zrobili.

Poza tym miodzio.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do mojego problemu z komunikatem check injection i błąd df028 odkryłem dziwne zjawisko odnośnie odpalania Meganki.

Odpalając auto naciskając START na wciśniętym sprzęgle autko dosyć długo kręci zanim odpali.

Natomiast wciskając sam START bez sprzęgła i hamulca i trzymanie przycisku START aż do momentu włączenia zapłonu i podgrzania świec i dopiero po podgrzaniu świec ( jeden raz) wciskam sprzęgło i START auto odpala na dotyk. Pozatym nie widać żeby auto straciło moc. dymi na czarno bo jest w trybie awaryjnym jak się jeździ z komunikatem checkinjection.

W czym problem? Może to cewka wtrysku na wykończeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

ok dzisiaj sprawdzę dla pewności zapytam jeszcze czy to jest to: https://www.eurofrance.pl/userdata/gfx/112f711cf45yfh0814ce5b6a30194bcf7039d9.jpg

PPM1 Black

 

Kolego zapoznaj się z regulaminem zamieszczania zdjęć i zastosuj się do niego. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!