Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Injection fault 1.5dci


donmen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum. Posiadam megane II z 2006 roku. Podczas przyspieszenia, przeciąganie tak do 3000obr/min, oczywiście na dobrze zagrzanym silniku najczęściej przy oporze, np pod górę, wyświetla mi komunikat injection fault + kontrolka stop, zaświeci na 2 sek, gaśnie i jade dalej. Kiedy pokaże błąd nie czuć żadnej różnicy w jeździe, silnik nie słabnie, nie spada z obrotów, jedzie najnormalniej w świecie, tylko mignie błąd na moment i gaśnie. Nie mam problemów z odpalaniem. Po podpięciu wykazuje mi błędy:

0380-aktywny

0089-pamięć

0530-pamięć

 

Pierwszy według tego co udało mi się wyczytać to świece żarowe, ale to raczej nie ma związku z moim błędem.

Kolejne są od wtrysków?

 

Wtryski były regenerowane 30kkm temu. Zamierzam wymienić filtr paliwa i wyczyścić zawór EGR. Ma szansę to rozwiązać mój problem?

Macie może jakieś pomysły co może być przyczyną tego błędu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugi błąd dotyczy ciśnienia szyny a więc może dotyczyć wtryskiwaczy, trzeci błąd dotyczy czujnika ciśnienia klimatyzacji.

Wymiana filtra może pomóc, warto też zrobić test przelewowy wtryskiwaczy. Zawór EGR z błędami nie ma nic wspólnego ale wyczyścić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam o tej próbie przelewowej, wystarczy, że podłączę wężyk pod wtrysk, z drugiej strony do pojemniczka, każdy tak samo i odpalę silnik, tak?

Jest to mój pierwszy diesel, poznaję ten silnik. ;)

Dzięki wielkie za szybki odzew.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że prostsze rzeczy jestem w stanie sam zrobić, a jeśli będzie trzeba to i coś poważniejszego, także dzięki za kontakt, ale spróbuję na początek sam coś zdziałać. :)

Próba przelewowa zrobiona, na zagrzanym silniku, czas pracy ok. 1 minuty, wnioski wysuwają się chyba same.. 1, 3 ok, 2 średnio, 4 chyba już kiepsko.. A waszym zdaniem?

Dziwi mnie jedynie, że silnik nie kopci, nie mam problemu z odpalaniem, lecz przyczyny mogą być różne. ;)

post-86913-0-82582200-1449212060_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to wystarczy zrobić tylko czwarty, choć według specyfikacji Renault jest to pierwszy.

Samo puszczanie na przelewie nie jest powodem do kopcenia, co innego gdyby końcówka rozpylacza lała, wówczas by dymił.

Co do odpalania to widocznie łącznie nie dość dużo przelewają by był problem ze zrobieniem ciśnienia potrzebnego do rozruchu.

Podczas mocnego przyśpieszania wszystkie potrzebują więcej paliwa plus większe ucieczki na przelewach i pompa nie nadąża z ciśnieniem stąd ten błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski w Renault liczysz od akumulatora.Norma robiona Clipem dla auta z silnikiem k9k powyżej numeru 700 to max35ml.U mnie jak lały to kupiłem same zaworki na alegro po 260 zł.Te po 150 i podobne do niczgo śię nie nadają.Dużo jest podrubek.Mechanik za wymiane bierze 30-50 od sztuki .Ale mozna samemu zrobić.

Edytowane przez marekwodniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możecie mi powiedzieć co się może dziać w najbliższym czasie jeśli będę na tym jeździł? chciałbym przeciągnąć naprawę do wiosny, a na pewno do nowego roku no i mieć w miarę pewne auto. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie w przypadku zaworków.

Zamiast Mixolu czerwony półsyntetyk Orlenu do 2T (2T semisynthetic, nie trawol, który się nadaje tylko do kosiarek).

Mixol zostawia syf po spaleniu, więcej jest w obszernym temacie na forum Avensisa.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!