Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Z akumulatorem, to jak się trafi ...

Ja bym brał ten co jest tani i ma długą gwarancję.

 

Dokładnie. 4 zima leci na jenoxie a kosztował połowę tego co poprzedni, zagraniczny. Który wcale nie przetrzymał dłużej, tyle co do końca 3-letniej gwarancji. Nie ma co przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak było w pojazdach z prądnicami, ale nie z alternatorami.

Ja przy prądnicach też nie miałem problemu, ale utrzymywały napięcie w instalacji 14.5 V cały czas. Przy alternatorze utrzymującym cały czas takie napięcie też nie będzie problemu. Ale już będą problemy jak alternator będzie utrzymywał napięcie w czasie jazdy rzędu 14.0 V, a to teraz jest częste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, odświeżę temat w kwestii pojemności i prądu rozruchowego akumulatora. Po zdjęciu pokrywy w mojej megi III grandtour znalazłem akumulator Varta (wygląda na oryginalny z pierwszego montażu) o parametrach: 12V, 72Ah, 720A. Trochę mnie to zdziwiło gdyż konfigurator na stronie Varty pokazuje tylko tylko takie akumulatory dla tego modelu (wiem że musi być "mocniejszy" w zależności od wyposażenia): 12V, 41Ah, 360A; 12V, 44Ah, 440A; oraz 12V, 52Ah, 520A. Czy ktoś orientuje się, czy ten akumulator który mam w aucie taki ma być czy ktoś dokonał swapa?

post-36846-0-54257000-1477143778_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widzę, że większe znaczenie ma czy jest start-stop niż czy diesel/benz. Mam fabryczny 70Ah 760A i tak też pokazuje pierwszy z brzegu wyguglowany konfigurator doboru akumulatora (varta-automotive.pl).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety zwykłego nie zapakujesz. Należy wybrać akumulator z oznaczeniem AGM lub z adnotacją dedykowany do systemu Start Stop np. żelowy.

Poza tym jak w aucie masz system odzyskiwania energii podczas hamowania to też nie każdy akumulator się nada.

Tutaj poczytaj

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze aspekt odzyskiwania energii z hamowania i doładowywania akumulatora. O ile to w praktyce działa. Pytanie (elektryką się nie pasjonuję) czy zwykły akumulator o mniejszej pojemności nie odczułby tego negatywnie przy pozostawieniu pozostałego osprzętu. A dobry jakościowo akumulator powinien służyć spokojnie kilka lat, zatem oszczędność na różnicy cenowej jest według mnie grą nie wartą świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym jak w aucie masz system odzyskiwania energii podczas hamowania to też nie każdy akumulator się nada.

A na czym ten system polega? Bo w trakcie jazdy akumulator jest doładowywany, różnym prądem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!