Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

chciałbym wymienić akumulator w swojej Megance i nie bardzo wiem co wziąć i chodzi mi nie tyle o firmę co parametry. W tej chwili siedzi fabryczny który chyba bardziej pasowałby do diesla - pojemność 70 Ah, 720A. Facet w warsztacie chciał mi wsadzić Centrę 53 Ah, 540A bo taki znalazł w katalogu dla tego modelu ale jak zobaczył co siedzi to się przestraszył i polecił zadzwonić do ASO Renault jaki konkretnie ma być.

Zapytał mnie również czy mam kody do radia bo ono na pewno się rozkoduje. Kodów żadnych nie mam i nie otrzymałem od poprzedniego właściciela. W instrukcji nie ma o tym ani słowa.

Czy faktycznie jest jakiś problem z radiem po odłączeniu akumulatora? Czy mogę mieć inne problemy, np. z alarmem? W instrukcji samochodu o wymianie jest napisane jedynie to że to czynność złożona i należy z tym pojechać do przedstawiciela marki :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Co do pytania o akumulator to nie pomogę bo nie wiem ;) . Jeśli chodzi o radio to po odłączeniu akumulatora faktycznie trzeba wpisać kod. Jeżeli nie masz naklejki na radiu z kodem to ściągnij sobie aplikację na androida Renault Radio Code Generator. Jest to bardzo wygodna aplikacja, po prostu skanujesz kod kreskowy z radia i wyskakuje Ci kod.: https://play.google.com/store/apps/details?id=akerssies.dev.renaultcodescanner&hl=pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Megane 3 nie resetuje się radio po odłączeniu akumulatora, przynajmniej na czas jego wymiany. Wiem bo niedawno sam wymieniałem aku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

We fluence miałem odłączony na tydzień i radio nie zresetowało się- działa bez wpisywania kodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak auto nie ma start stopu to 53 Ah spokojnie wystarczy. Dziwie się że fabryka wstawiła takiego kloca. może im zbywały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie fabryka taki wstawiła, oni wstawiają do 1,4 TCe akumulator 50 Ah.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mam dobre zdanie o Centrze, czego się nie da powiedzieć o padających Vartach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem 3 Varty w Clio. Pierwsza wstawiona przez fabrykę wytrzymała 6 lat, drugą Blue wymieniłem po pięciu, ale raczej profilaktycznie, jeszcze jedną zimę by pewnie wytrzymała. Na trzeciej jeździłem 2 lata i sprzedałem samochód. Nigdy nie musiałem nawet brać do domu na prostownik.

Centry raczej kojarzę z bateryjek produkowanych za komuny. System się zmienił po 89, a oni jeszcze przez długie lata produkowali g....

Jak jest teraz nie wiem, bo nie używam. Ale znajomy bardzo sobie chwalił 2-letnią Futurę - mówi, że tylko (!!!) 3 razy musiał podładowywać.

Także co kto lubi ;-)

Edytowano przez Jottar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatorem, to jak się trafi ...

Ja bym brał ten co jest tani i ma długą gwarancję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Centre Future 72 AH 720 rozruchu już 5 rok .Raz w roku na zime podładowuję.

Edytowano przez marekwodniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W lagunie 1.9 dci od 5 i pół roku mam Vartę silver, 77 Ah o ile dobrze pamiętam. Do tego trzeba doliczyć parę lat u poprzedniego właściciela. Uważam że jest to bardzo solidny akumulator. Raz rozładowany do zera (nie zgaszone światła) i jakoś nie zrobiło to na nim żadnego wrażenia. W megance mam od roku Vartę black i odnoszę wrażenie, że chyba nie był to dobry zakup. No ale zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w CENTRĘ się nie pakuj.

W Centrę Plus jak najbardziej można się pakować. Gorzej jest Centrą Futurą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Co do pojemności akumulatora to są duże widełki dot. pojemności. Raczej starał bym się dobrać pod siebie. Duża pojemność i krótkie trasy będzie nie doładowany. Mała po dłuższym czasie postoju zwłaszcza w duże mrozy spowoduje że zabraknie prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Duża pojemność i krótkie trasy będzie nie doładowany.
Tak było w pojazdach z prądnicami, ale nie z alternatorami. Edytowano przez mrarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z akumulatorem, to jak się trafi ...

Ja bym brał ten co jest tani i ma długą gwarancję.

 

Dokładnie. 4 zima leci na jenoxie a kosztował połowę tego co poprzedni, zagraniczny. Który wcale nie przetrzymał dłużej, tyle co do końca 3-letniej gwarancji. Nie ma co przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak było w pojazdach z prądnicami, ale nie z alternatorami.

Ja przy prądnicach też nie miałem problemu, ale utrzymywały napięcie w instalacji 14.5 V cały czas. Przy alternatorze utrzymującym cały czas takie napięcie też nie będzie problemu. Ale już będą problemy jak alternator będzie utrzymywał napięcie w czasie jazdy rzędu 14.0 V, a to teraz jest częste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę temat w kwestii pojemności i prądu rozruchowego akumulatora. Po zdjęciu pokrywy w mojej megi III grandtour znalazłem akumulator Varta (wygląda na oryginalny z pierwszego montażu) o parametrach: 12V, 72Ah, 720A. Trochę mnie to zdziwiło gdyż konfigurator na stronie Varty pokazuje tylko tylko takie akumulatory dla tego modelu (wiem że musi być "mocniejszy" w zależności od wyposażenia): 12V, 41Ah, 360A; 12V, 44Ah, 440A; oraz 12V, 52Ah, 520A. Czy ktoś orientuje się, czy ten akumulator który mam w aucie taki ma być czy ktoś dokonał swapa?

post-36846-0-54257000-1477143778_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe, bo w moim dizlu jest dużo mniejszy

thumb_hosting_zdjec_1453540328__2016-01-22_akumulator2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane III Grandtour 1.5 dci (110 KM) Life. Bez Start-Stop'u: fabrycznie 510 A, 60 Ah...

Widzę, że spory rozrzut :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że większe znaczenie ma czy jest start-stop niż czy diesel/benz. Mam fabryczny 70Ah 760A i tak też pokazuje pierwszy z brzegu wyguglowany konfigurator doboru akumulatora (varta-automotive.pl).

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy do start stopu mozna założyć zwykły akumulator jeśli tego nie używam? Dedykowany do start stopu kosztuje około 500zł jakaś masakra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IMHO jeśli wyłączyłbym (najchętniej na zawsze) START/STOP to zapakowałbym zwykły akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da się wyłączyć strat/stop

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×