Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

ziolo, gdzie zmieniałeś opony?

Ja po zmianie opon w wulkanizacji u Ziejewskiego miałem to samo. :shock:

Ściągało mnie na praw właśnie w taki sposób jak Ty opisałeś, po przełożeniu opon z lewa na prawo ściągało na lewo.

Przełożyłem przód na tył, tył na przód i ideał.

Nic nie ściąga, jeździ prościutko. :P :P :P

Spróbuj - nic nie kosztuje, tylko trochę czasu i chłodne piwko :P

Edit:

Dodam że opony po 1 sezonie, nie jakieś złochane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oponki mam nowe, felgi też. Opony zakładałem i wyważałem u Mańka na ul. Zawichojskiej. Przełożenie przodu na tył a tyłu na przód pomogło lecz mało. Pojadę jeszcze raz wyważyć koła ale do innej wulkanizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Drodzy koledzy wracam do tematu ściągania. Do dnia dzisiejszego nie rozwiązałem swojego problemu ze ściąganiem w prawą stronę. Ostatnio założyłem na przód koła od Scenika szwagra. To samo. Ale co ciekawe po założeniu moich przednich kół do jego Scenika auto prowadziło się prosto. Założyłem spowrotem do mojej Megi i znów ściąga w prawo. Powiem krótko: cuda na kiju :!: co mam z tym zrobić?

I czy ktoś może wie jak sprawdzić czy tylna belka nie jest przypadkiem krzywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedynie na kratownicy

 

a co to takiego??

 

Byłem dziś u jakiegoś magika. Polecił mi go znajomy. Obejrzał auto dookoła (koła) przejechał się i stwierdził że ściąganie to nie wina przodu lecz tyłu. Usłyszałem takie coś jak "korektor geometrii tylnego zawieszenia/tylnej belki" ale nie podał mi żadnych szczegółów. Usłyszałem że może to bez problemu naprawić i Megi znów będzie jeździła idealnie prosto.

Mam podstawić auto w poniedziałek rano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje auto też ściąga w prawą stronę. Wystarczy, że na moment puszczę kierownice, a auto powoli zjeżdźa na prawą. Wydaje mi się, że jest to wina kół, a dokładniej jednej felgi, być może jest krzywa, bo po przełożeniu prawego koła na lewą stronę auto zaczęło uciekać w lewą, więc albo jest to wina felgi, albo opony. Cóż..narazie jakoś z tym jeżdźę, a na zimę zakupię jakiś komplet zimowych opon wraz ze stalowymi felgami i wtedy powinno wyjść na jaw, czy jest to faktycznie przyczyna kół, czy czegoś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie to nie koła. Jak już napisałem wyżej zamieniałem koła na różny sposób, zakładałem też koła od innego auto i nadal to samo.

 

jagu tylne prawe koło delikatnie hamuje ale na tyle że nie powinno to mieć wpływu a przynajmniej nie takiego dużego. Mówił gość wyraźnie o belce a nie o hamulcach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jagu, korektor geometrii tylnego zawieszenia, to właśnie wspomniana przeze mnie kratownica auto jest "łapane" na stałe w punktach konstrukcyjnych do owej kraty a na podstawie położenia tych punktów, ustawia się geometrię tylnego zawieszenia robi się to przy samochodach z zawieszeniem na belce jak w megane, kiedy samochód ma tył zawieszenie ustawialne tak samo jak przód nie wykonuje się regulacji metodą na kratkę.

ziolo, jeśli ta krata zda egzamin nie zapomnij o ustawieniu przodu zbieżności

a propos Koledze ZIOŁO wychodzą teraz jazdy na ręcznym boczkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładac nowego tematu to napisze jeszcze w tym. Zauważyłem, że gdy hamuję i puszczę kierownicę to ściąga mnie w lewą stronę. To chyba nie jest normalne zjawisko.. Teraz zastanawiam się co to może być, czy któreś koło bardziej przyhamowuje, czy coś innego. Dodam, że napewno to nie jest zbieżność, bo po wymianie sworzni wahacza miałem ustawianą w stacji diagnostycznej. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!