Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Hamulce były sprawdzane i według diagnosty są bardzo dobre, tylko może trzeba by było je sprawdzić bardziej pod kątem strona prawa/lewa, a nie przód/tył o ile tak się da. <czerwona>

Nie bardzo rozmię to co napisałeś. Koła powinny hamować z jednakową siłą na tej samej osi. Na myśl przychodzą mi dwie możliwości:

1. Na stacji kontroli pojazdów, jak czekałem na swoją kolej, zaobserwowałem parę razy taki przypadek nad którym dotąd się nie zastanawiałem. Podczas sprawdzania hamulców siła hamowania na początku nie jednakowo narastała na obu kołach w miare naciskania pedału hamulca, ale później się wyrównywała i diagnosta tego nie kwestionował. Możliwe, że taki przypadek jest w Twojej gablocie, że przy lekkim naciśnięciu pedału te siły są różne i wtedy ściąga, a przy mocniejszym naciśnięciu się wyrównują.

2. Trochę znowu rozważania teoretyczne. Nie jednakowej wielkości średnice kół (opon) i tym samym nie jednakowe obwody. W przednim napędzie przy swobodnej jeździe różnica korygowana jest przez przekładnię planetarną, a przy hamowaniu następuje tak jakby blokada przekładni planetarnej i wtedy koło o większym obwodzie nadgania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaśko napisał/a:

Hamulce były sprawdzane i według diagnosty są bardzo dobre, tylko może trzeba by było je sprawdzić bardziej pod kątem strona prawa/lewa, a nie przód/tył o ile tak się da. <czerwona>

 

ADASKO do się to sprawdzić na stacjach przecież są zegary bądź wyświetlacze pokazujące siłę hamowania na każdym kole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Powracam chyba już po raz ostatni. Napiszę jak to w końcu wyszło z moją Megi.

 

Oddałem auto jak pisałem wcześniej na tą geometrię. Facet ustawił wszystko co możliwe i najlepiej jak tylko potrafił. Zauważalne różnice: ogromne, ale ale.... tylko w prowadzeniu auta. Dużo lepiej trzyma się na zakrętach, zrobiła się sztywna (pewnie się prowadzi), poprawił się komfort. Jeśli miał bym to opisać krótko to po prostu wcześniej prowadziła się jak łasica <czerwona> pozostało jednak to co najgorsze a mianowicie ściąganie!!! Facet od geometrii powiedział że to wina opon i udowodnił to. Przełożył koła przednie z lewej na prawą i odwrotnie. Opony są kierunkowe więc toczyły się w złą stronę ale ku mojemu zdziwieniu Megi jechała idealnie prosto! Potem zamienił tak jak powinno być i znów pojawiło się ściąganie.

Po tym wszystkim pojechałem do najlepszej wulkanizacji gdzie zamienili opony na kołach, wyważyli wszystkie 4 koło z testem drogowym (sprawdzenie z jaką siłą opona dociska do drogi i z której strony bardziej). Zrobili wszystko na ideał! Efekt? Ściąga w prawo :!: I tu decyzja ostateczna faceta z wulkanizacji: proszę wysłać opony do reklamacji. I właśnie w tym tkwi przyczyna mojego ściągania.

 

Tak więc powiem żeby inni nauczyli się na moim błędzie: nie kupujcie opon Goodyear Eagle F1 GSD3 :!::!::!::!: Są to najgorsze opony jakie miałem w życiu! Do tego made in germany! Śmieszne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....... Facet od geometrii powiedział że to wina opon i udowodnił to. Przełożył koła przednie z lewej na prawą i odwrotnie. Opony są kierunkowe więc toczyły się w złą stronę ale ku mojemu zdziwieniu Megi jechała idealnie prosto! Potem zamienił tak jak powinno być i znów pojawiło się ściąganie.

 

to wychodzi, ze nie jest to wina opon, bo gdyby zbieżność była dobra a opony złe, to po przelozeniu opon z lewej na prawa i odwrotnie, to auto powinno ściągać w druga stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wychodzi, ze nie jest to wina opon, bo gdyby zbieżność była dobra a opony złe, to po przelozeniu opon z lewej na prawa i odwrotnie, to auto powinno ściągać w druga stronę.

 

Zgadzam się z nagabiaczem że się mylisz. Jest to wina opon i nie ma na to reguły. Po prostu opona jest źle odlana i z jednej strony ma więcej gumy/ciężaru co powoduje ściąganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sadze, ale czy się mylę to się dowiemy jako ziolo będzie miał inne nowe opony. Skoro masz wszystkie 4 takie same, to przełóż sobie te z przodu na tył i zrób test. Jak tez Ciebie będzie ściągać w prawo, to jednak masz zle ustawiona zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony przekładali mi w wulkanizacji na wszelkie sposoby, przód tył, obracali opony na felgach, zamieniali lewa prawa i zawsze to samo! Jedyne co pomaga to jak opony kręcą się do tyłu. Na innych felgach z innymi oponami również jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... na wszelkie sposoby, przód tył, obracali opony na felgach, zamieniali lewa prawa i zawsze to samo...

 

no to jak opony z tyłu przełożyli na przód i nadal ściąga w prawo to odpowiedz nasuwa się sama. Trudno żeby wszystkie 4 opony miały wady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Powracam do tematu ściągania. Wcześniej myślałem, ze to wina felg aluminowych które miałem, są troche krzywe i myślałem że to dlatego, ale na zimę zakupiłem komplet stalowych felg + opony i auto nadal ciągnie w prawą stronę. We wrześniu po wymianie końcówki drążka kierowniczego (lewy) była ustawiana zbieżność, koleś ze stacji diagnostycznej przejechał się kawałek, i mowi ze wedlug niego jest ok, a to że sciąga auto, to wina jak on to nazwał "spadku jezdni"... ja jednak wiem, ze to nie jest naturalne bo nie jednym samochodem jeżdzę i tylko z moim dzieją się takie cuda. Nie wiem co jeszcze może być... :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej przyczyną ściągania po regulacji geometrii zawieszenia jest opona, która " ułożyła " się do złego kąta pochylenia koła. Ale jeśli wymieniałeś koła a problem nadal występuje to ja bym sprawdził jeszcze kąt pochylenia kół, jeśli różnica wynosi więcej jak pół stopnia to najprawdopodobniej masz już winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!