Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna twarda praca silnika


romeksla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum jako, że to mój pierwszy post. Mam problem ze swoja meganką 1.5 DCI rok 2004 101 KM. Od dłuższego czasu zmagam się z głośną praca silnika, jest to głośne cykanie szczególnie dokuczliwe powyżej 2000 obrotów, częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami. Auto jest głośniejsze od czasu gdy pod koniec września na zagranicznym wyjeździe spotkała mnie awaria samochodu; przetarło się silikonowe kolanko przy turbinie (nie oryginalne w takim stanie kupiłem auto). Auto zaczęło kopcić na czarno i w pewnym momencie dało się słyszeć metaliczny klekot jakby zaworów. Po naprawie auta wszystko wróciło do normy, auto dobrze przyśpiesza i nie dymi tylko została głośna praca silnika. Pali po nocy ciężko ale zawsze tak miało. W związku z powyższym mam pytanie: jak odróżnić czy jest to odgłos przestawionego rozrządu czy może panewki. Mój mechanik niby wyklucza panewki, bo jak to ujął nie klepie aż tak głośno. Z tą usterka przejeździłem ok 4 tys km ale najwyższy czas się tym zająć. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Może ktoś przerabiał ten temat. Z góry dziękuję.

Dodam tylko, że czytałem forum w tym temacie stąd moje podejrzenie na przestawiony rozrząd lub panewka. Ktoś pisał też o kole pasowym przy podobnych objawach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze nie ma komunikatów o błędzie wtrysku, jest tylko błąd DF 017 i jakiś o temperaturze bo też temp. powietrza na zewnątrz wskazuje źle o jakieś 5 stopni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kolegi jak padały wtryski to pod obciążeniem rzucał błędem. Nie upieram się, że wtryski są dobre ale jeśli dobrze myślę to zacząć może od sprawdzenia rozrządu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrządu i tak powinienem go wymienić, bo po kupnie tego nie robiłem, a nie miałem dokumentu potwierdzającego wymianę. Niestety usterka nie ustąpiła. Nadal silnik tyka w mroźne dni nawet głośniej. Jeśli ktoś uporał się z tym problemem niech da znać co było przyczyną. Dodam tylko, że mam sfatygowane sprzęgło ale to chyba nie powinno wpływać na pracę silnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę cały czas o wtryskach tylko, że auto mi nie kopci i nie wyrzuca błędu, nawet na wysokich obrotach a raczej tak powinno być. Ktoś na forum pisał, że jak miał walnięte wtryski to miał poważne problemy z uruchomieniem auta i wyrzucał wówczas komputer błąd. U mnie zimny odpala po ok 3-4 sek i rzuca błędami. Po nowym roku postaram się nagrać ten dźwięk. Na biegu jałowym jest niemal niesłyszalny ale powyżej 2000 obrotów jest głośno. Zamierzam sprawdzić układ dolotowy i przepływomierz. Jak coś wymyślę dam znać. Szczęśliwego nowego roku.

 

Dodano: 05 sty 2016 - 16:18

Szacowne forum mam w związku ze swoją usterką pytanie. Mechanik przy wymianie rozrządu używał blokad aby zblokować wałek rozrządu i korbowy natomiast na moje pytanie o ustawienie koła na pompie to odpowiedział że to bez różnicy bo to pompa wysokiego ciśnienia i bez różnicy jak jest ustawiona bo ma tylko nabić ciśnienie. Mam wątpliwości czy przypadkiem dobrze ustawił mi ten rozrząd. Jak można najłatwiej to sprawdzić, czy po podłączeniu komputera powinno mi to pokazać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mechanik ma rację. Co prawda w serwisówce jest napisane że pomiędzy kołem zębatym wałka rozrządu a pompą paliwa ma być z tego co pamiętam 16 wycięć paska. Nie wiem dlaczego tak napisali ale pompa ma za zadanie wytworzyć duże ciśnienie a wtryskiem i tak steruje elektronika także tutaj się nie ma czego czepiać.

Edytowane przez Edison
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!