Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośna twarda praca silnika


romeksla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum jako, że to mój pierwszy post. Mam problem ze swoja meganką 1.5 DCI rok 2004 101 KM. Od dłuższego czasu zmagam się z głośną praca silnika, jest to głośne cykanie szczególnie dokuczliwe powyżej 2000 obrotów, częstotliwość zwiększa się wraz z obrotami. Auto jest głośniejsze od czasu gdy pod koniec września na zagranicznym wyjeździe spotkała mnie awaria samochodu; przetarło się silikonowe kolanko przy turbinie (nie oryginalne w takim stanie kupiłem auto). Auto zaczęło kopcić na czarno i w pewnym momencie dało się słyszeć metaliczny klekot jakby zaworów. Po naprawie auta wszystko wróciło do normy, auto dobrze przyśpiesza i nie dymi tylko została głośna praca silnika. Pali po nocy ciężko ale zawsze tak miało. W związku z powyższym mam pytanie: jak odróżnić czy jest to odgłos przestawionego rozrządu czy może panewki. Mój mechanik niby wyklucza panewki, bo jak to ujął nie klepie aż tak głośno. Z tą usterka przejeździłem ok 4 tys km ale najwyższy czas się tym zająć. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Może ktoś przerabiał ten temat. Z góry dziękuję.

Dodam tylko, że czytałem forum w tym temacie stąd moje podejrzenie na przestawiony rozrząd lub panewka. Ktoś pisał też o kole pasowym przy podobnych objawach.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na komputerze nie ma komunikatów o błędzie wtrysku, jest tylko błąd DF 017 i jakiś o temperaturze bo też temp. powietrza na zewnątrz wskazuje źle o jakieś 5 stopni.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kolegi jak padały wtryski to pod obciążeniem rzucał błędem. Nie upieram się, że wtryski są dobre ale jeśli dobrze myślę to zacząć może od sprawdzenia rozrządu?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrządu i tak powinienem go wymienić, bo po kupnie tego nie robiłem, a nie miałem dokumentu potwierdzającego wymianę. Niestety usterka nie ustąpiła. Nadal silnik tyka w mroźne dni nawet głośniej. Jeśli ktoś uporał się z tym problemem niech da znać co było przyczyną. Dodam tylko, że mam sfatygowane sprzęgło ale to chyba nie powinno wpływać na pracę silnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę cały czas o wtryskach tylko, że auto mi nie kopci i nie wyrzuca błędu, nawet na wysokich obrotach a raczej tak powinno być. Ktoś na forum pisał, że jak miał walnięte wtryski to miał poważne problemy z uruchomieniem auta i wyrzucał wówczas komputer błąd. U mnie zimny odpala po ok 3-4 sek i rzuca błędami. Po nowym roku postaram się nagrać ten dźwięk. Na biegu jałowym jest niemal niesłyszalny ale powyżej 2000 obrotów jest głośno. Zamierzam sprawdzić układ dolotowy i przepływomierz. Jak coś wymyślę dam znać. Szczęśliwego nowego roku.

 

Dodano: 05 sty 2016 - 16:18

Szacowne forum mam w związku ze swoją usterką pytanie. Mechanik przy wymianie rozrządu używał blokad aby zblokować wałek rozrządu i korbowy natomiast na moje pytanie o ustawienie koła na pompie to odpowiedział że to bez różnicy bo to pompa wysokiego ciśnienia i bez różnicy jak jest ustawiona bo ma tylko nabić ciśnienie. Mam wątpliwości czy przypadkiem dobrze ustawił mi ten rozrząd. Jak można najłatwiej to sprawdzić, czy po podłączeniu komputera powinno mi to pokazać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem mechanik ma rację. Co prawda w serwisówce jest napisane że pomiędzy kołem zębatym wałka rozrządu a pompą paliwa ma być z tego co pamiętam 16 wycięć paska. Nie wiem dlaczego tak napisali ale pompa ma za zadanie wytworzyć duże ciśnienie a wtryskiem i tak steruje elektronika także tutaj się nie ma czego czepiać.

Edytowane przez Edison
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!