Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obroty silnika przy prędkościach 70 km/h - 140 km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Korzystając z dzisiejszej aury oraz przejazdu autostradą nagrałem, krótki filmik który przedstawia ilość obrotów na minutę przy prędkościach 70-80-90-100-110-120-130-140 km/h w Megane III 1.6 110 KM (2014 rok). Wszystkie pomiary wykonane na płaskiej nawierzchni oraz na szóstym biegu. Może komuś się to przyda w kwestii przyszłego wyboru silnika pod kątem hałasu oraz spalania.

Link do filmu:

 

Pomiar dał następujący wynik:

70 KM/H - 2000 RPM

80 KM/H - 2250 RPM

90 KM/H - 2500 RPM

100 KM/H - 2750 RPM

110 KM/H - 3000 RPM

120 KM/H - 3250 RPM

130 KM/H - 3500 RPM

140 KM/H - 3750 RPM

 

Z ciekawości poszukałem na YouTube filmiki, na których swoją jazdę zarejestrowały osoby jeżdżące 1.2 Tce 130 KM i dla tego silnika udało mi się ustalić następujące parametry:

90 KM/H - 2000 RPM

120 KM/H - 2750 RPM

130 KM/H - 3000 RPM

 

Widać zatem, że nie liczące kwestii dynamiki przyspieszania obroty tego silnika są prawdopodobnie niższe o równe 500 jednostek przy takich samych prędkościach. To co mi się nasunęło to pytanie czy te silniki są cichsze za sprawą tych 500 obrotów czyli np. w 1.2 Tce będzie przy 130 KM/H (3000 RPM) tak samo głośno jak w 1.6 przy 110 KM/H (3000 RPM) czy po prostu te silniki wykazują zupełną inną kulturę pracy przy tych samych obrotach? Pytam o to, ponieważ nie miałem okazji jechać 1.2 Tce więc nie chciałbym się wypowiadać w kwestii z którą nie miałem styczności.

Pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

A co byś chciał jeszcze słyszeć w sprawnym aucie? jeśli to słyszysz, to chyba nie jest tak cicho.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że u mnie głośniej jest (ale ja mam kombi) a ze spalaniem chyba nigdy tak nisko nie zszedłem. Ale ja co najwyżej po obwodnicy jeździłem a tam góry i doliny.

Jak będę miał okazję to też tak nagram z widocznym jeszcze miernikiem dźwięku.

Jechałeś sam czy z pasażerami?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A ja ma skrzynie 5 i strasznie mnie to wkurza. Hałas przy wyższych prędkościach. Rozważał ktoś wymianę skrzyni z 5 na 6. Ma to jakiś sens? Czy lepiej zmienić auto?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie porównujmy 1.6 do 1.2 tce czy innych tce. W tych silnikach (tce) kultura pracy jest baaaaardzo wysoka, silniki cichutkie i nawet przy 140 na blacie idzie normalnie gadać w środku.

Co do różnic w prędkości to już było miliard razy wałkowane (najwidoczniej do 1.6 nie dają skrzyń z dłuższymi przełożeniami bo silnik sobie nie radzi), ale w turbo są skrzynie z dłuższymi przełożeniami po 2011 roku i to częściowo rozwiązało problem z nadmiernym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś na jednym z MOPów obserwowałem trójkę na wolnych z silnikiem Tce. Chodziła jak jakiś traktor, a jak ją gasił to zatelepało tak jak moim służbowym dieslem. Też nie wiem w jaki była stanie ale dość świeża i firmowa czyli "serwisowana". Moja 1.6 chodzi cichutko jak pszczółka. Stojąc na światłach nie słyszę silnika.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

6 bieg w silniku 1.6 to troszkę kpina, w moim odczuciu to jest trochę takie 5.5. Skrzynia choć krótka daje mega ekonomię w mieście, nawet na 6 biegu przy 80km/h można jechać i autko sobie radzi, problemem dla mnie są już prędkości autostradowe gdzie przy 140 moim zdaniem obroty powinny być niższe, spalanie automatycznie by spadło no i nie byłoby tak słychać silnika. Pytanie troche nie w temacie, ale w niektórych megankach pomiar spalania występuje jak u autora tematu, w formie takiego "suwaka" u mnie jest to pokazane liczbowo, da radę to zmienić? Od czego w ogóle to zależy? od któregoś liftu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, czik3n napisał:

w niektórych megankach pomiar spalania występuje jak u autora tematu, w formie takiego "suwaka" u mnie jest to pokazane liczbowo, da radę to zmienić?

Zazdroszczę, z resztą wielu użytkowników MIII (nie ważne z jakim silnikiem) pewnie też.

Chcesz zmienić lepsze na gorsze? Kiedyś komuś udało się zmienić pasek na liczby przez przypadek chyba Renault Commanderem. Poszukaj, jest informacja ale nie ma niestety gotowego przepisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusje już kiedyś na ten temat tutaj były. Suwak/wykres należy traktować jako taki ekonomizer i - choć trudno było mnie przekonać do jego obserwowania - tak go podglądam, głównie po mieście. Łatwiej się go ogarnia wzrokowo, choć nie powiem, liczby wprost - również do mnie przemawiają. Tylko po co Wam to non stop? Jak się już wyczuło auto i wie się co i jak, to jednak skupienie się na drodze jest lepszym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil ja do jakiegoś poziomu ekonomii jazdy doszedłem ale uważam, że jakbym miał liczby zamiast paska mógłbym jeszcze coś podziałać. Skoki tego paska są bardzo niedokładne i często duże. Odczytać z niego nic nie można oprócz tego czy jedzie się poniżej czy powyżej trójkąta. Ja bym chciał liczby... i to bardzo :) No ale nie zaczynajmy kolejnego wątku o tym zagadnieniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód to nie jest samolot, gdzie podczas lotu pilot musi obserwować "n" wskaźników. My mamy skupić się na drodze i reagować jak najszybciej na zdarzenia. Zresztą mój komputer oszukuje, więc wskazania traktuję bardzo umownie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!